Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Нед 24 ное 2013 2:12


Здравейте колеги. От известно време турбото ми пренадува и колата влиза в сервизен режим. На 4-та стига почти до 4000 оборота преди да забие, но ако включа 5-та на 3000 оборота забива веднага. Записва следната грешка:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Readiness: N/A

Почистих турбината (сглобена е правилно), но проблемът остана.
Смених N75 с нов, но напразно (продавам стария, защото явно е бил здрав).
Докато чистих турбината пораздвижих актуатора и не изглеждаше да задържа. Дължината му не съм я променял.
Направих един тест на 11-ти канал в Basic Settings. Това е логът, който записах:
LOG-01-011-xxx-xxx - Basic Settings.xls
(46 KиБ) Свален 810 пъти
Моля колегите, които имат представа за какво става въпрос да го прегледат и да изкажат мнение! Лог в движение не мога да направя, защото батерията на лаптопа ми се скапа и не държи и 2 минути. Днес изключих буксата на клапана и карах така. Успях да вдигна 160 на 6-та, но трябваше да спра, защото нямах път за повече, а на магистралата не ми се качваше. След това проверих дали има записана грешка за пренадуване и такава нямаше. Означава ли това, че проблемът все пак е в актуатора?

Последна промяна от jollycatman на Пет 09 май 2014 18:29, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
BuRnInGSouL
Мнения: 273
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Belovo

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот BuRnInGSouL » Нед 24 ное 2013 10:50




jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Нед 24 ное 2013 23:03


В Ross-Tech като причина за тази грешка не се споменава MAP сензора, но си мисля, че ако той не подава коректни данни към компа, то компът няма да подава коректни команди към N75 и от там да се стигне до пренадуване. Ако не разсъждавам правилно, моля да ме коригирате! В същност не съм сигурен къде точно се намира сензорът. Предполагам, че буксата му е на тръбата, която излиза от горната част на кулера, между десния фар и казанчето за чистачките. Въпросите ми са: това ли е наистина, как да разбера дали е наред и подлежи ли на някакво почистване или трябва направо да се сменя с нов?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот dispatch » Пон 25 ное 2013 18:16


Като гледах клипчето ми се струва, че хода на актуатора не е достатъчен, а ако съм прав - пренадуването ще е от там.
Хода му би трябвало да е около 12 - 13мм.

Най-добре се вижда във лог файл под товар. Така на място нищо не може да се разбере. В началото, когато и аз имах същия проблем и аз се съмнявах в МАП-сензора... пробвах с друг, но проблема не беше в него. Иначе се намира отгоре на тръбата между интеркулера и ЕГР-а.

Аз например имам едно задържане, което не всеки път се проявява и по някога под максимален товар не се разпъва до край актуатора и успява да влезе в авариен режим. Това мисля, че се получава от омекнала пружина на актуатора, а и при последното чистене ми направи впечатление, че имаше леко задиране по повърхностите на геометрията от някои от лопатките. Мисля на пролет да свалям турбото и да го давам за рециклиране.

Ще използвам темата на колегата за да питам знаещите. При рециклирането на турбината сменя ли се при нужда цялата геометрия? Гледам в ebay че я има като отделен part-number...


Потребителски аватар
BuRnInGSouL
Мнения: 273
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Belovo

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот BuRnInGSouL » Вто 26 ное 2013 12:53


Колега , няма ли вариант да вземеш на приятел лаптопа за 5 мин. Да направиш 1 хубав лог.


Batmylen
Мнения: 49
Регистриран на: Съб 24 апр 2010 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот Batmylen » Вто 10 дек 2013 0:59


Колега,аз съм с авф-мотор пд 131 к.с.- имах същия проблем след "почистването на турбото "от "МАЙСТОРИТЕ" пак същото но при мен има един датчик дето се намира на самата тръба между кулера и смукателния колектор не е Н 75 той е на турбината и като го смених всичко се оправи .Грешка изписваше пренадуване на турбината ,а всъщност беше от този датчик,Успех. :)


tipo1.4
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 25 фев 2006 1:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот tipo1.4 » Вто 10 дек 2013 6:51


Здравей.Имам чувството че геометрията на турбината не е сглобена правилно.Има една пластина вътре и тя е объркана.Поне това от което виждам.Пробвай да откачиш вакума на геометрията и я покарай така.Ако пак забива значи там е дерта(при изключен вакум турбото е разтоварено на макс)
с уважение..


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Вто 10 дек 2013 17:32


Batmylen написа:Колега,аз съм с авф-мотор пд 131 к.с.- имах същия проблем след "почистването на турбото "от "МАЙСТОРИТЕ" пак същото но при мен има един датчик дето се намира на самата тръба между кулера и смукателния колектор не е Н 75 той е на турбината и като го смених всичко се оправи .Грешка изписваше пренадуване на турбината ,а всъщност беше от този датчик,Успех. :)

Е това е въпросният МАР сензор, за който писах по-нагоре и който според мен, ако не подава коректна информация към компа също може да доведе до пренадуване. Не знам може и да греша. Тези дни, като имам малко време ще пробвам да го почистя, за да видя какъв ще е ефектът.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Вто 10 дек 2013 17:41


tipo1.4 написа:Здравей.Имам чувството че геометрията на турбината не е сглобена правилно.Има една пластина вътре и тя е объркана.Поне това от което виждам.Пробвай да откачиш вакума на геометрията и я покарай така.Ако пак забива значи там е дерта(при изключен вакум турбото е разтоварено на макс)
с уважение..

Първоначално и аз се усъмних в това, но после се сетих, че като я сглобявах се зачудих как точно беше и потърсих клипчета в You Tube, за да се ориентирам, така че съм на 95% сигурен, че не съм сгрешил. За да елиминирам и другите 5% направих точно така, както казваш и съм писал за това още в първия си пост
jollycatman написа:...Днес изключих буксата на клапана и карах така. Успях да вдигна 160 на 6-та, но трябваше да спра, защото нямах път за повече, а на магистралата не ми се качваше. След това проверих дали има записана грешка за пренадуване и такава нямаше...
Това според мен означава, че геометрията е наред. Ако греша нека някой да ме поправи! Ето и един лог, който направих днес с изключен клапан N75.
AJM-01-001-010-011.xls
(79 KиБ) Свален 650 пъти


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Вто 10 дек 2013 21:47


А това са логовете с включен N75:
AJM-01-001-011-xxx.xls
(49 KиБ) Свален 562 пъти

AJM-01-010-011-xxx.xls
(38 KиБ) Свален 279 пъти

Очаквам мненията на колеги, които са наясно с проблема! На мен лично ми прави впечатление, че веднага след подаване на пълна газ и турбината вече пренадува. Друго, което забелязвам е, че дебитомерът не достига исканите стойности, освен в момента на пренадуване, когато пък ги подминава.


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот Anonymous88 » Вто 10 дек 2013 22:28


Колега не съм Спец по ЛОГ-ове (да съм искрен нищо не вдевам от тях :redface :rolleyes )Но като ги сравнявам с моите ми се струва, че проблема ти е в управлението на турбината.
Имах сходен проблем с твоя:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=397439&start=15
Благодарение на колегата ventotdi проблема беше отстранен и няма и помен от него. Само мога да допълня,че след така настроена турбина ми заби още 2 или 3 пъти и реших да удължа лоста на актуатора с още малко за да не надвишава исканото налягане.И вече почти 2 месеца нямам проблеми и не ми е забивала.

Напролет съм решил профилактично да свалям турбината+ЕГР (някаква страшна гняс има в това "изчадие" а и имам много стабилно омасляване от 2-те малки отворчета)+ колектор и да ги почистя

Надявам се да съм бил полезен! :beer


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Сря 11 дек 2013 1:23


Виждам някои разлики между твоите и моите логове. При теб пренадуването е започвало след 3300 оборота и е било не повече от 235 mbar, докато при мен още на 2200 оборота има пренадуване, което достига до 470 mbar. Озадачава ме защо 4 години карам без проблеми и изведнъж без да съм пипал настройките на актуатора се налага да удължавам лостчето, за да не пренадува?! Също така виждам, че твоят дебитомер достига желаната стойност, докато с моят не е така. Освен това досега, след всяко "забиване" имаше записана само грешка за отклонение в налягането на турбината:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Докато този път след като направих логовете видях, че има записана грешка и за дебитомера:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00 - -
Тези дни смятам да сменя въздушния филтър и да почистя дебитомера и тръбите от филтъра до турбото.


Потребителски аватар
HAMELION
Мнения: 328
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот HAMELION » Сря 11 дек 2013 8:10


След като си исключил клапана и да искаш няма как да ти отчете свръх налягане по простата причина че няма кой да промени геометрията за да се получи такова.Съмняваме да е и от акуратора ,няма логига да се налага да променяш хода на лоста при положение че до сега е работил така.Щом си почистил добре и зглобил правилно турбото и клапана е нов и си го свързал правилно и е правилния клапан тогава следващиа път като я тестваш освен налягането на турбото следи и данните на дебитомера!


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот nasko1978 » Сря 11 дек 2013 9:46


Преди четири години ли си чистил турбината??? :rolleyes


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Сря 11 дек 2013 19:39


HAMELION написа:След като си исключил клапана и да искаш няма как да ти отчете свръх налягане по простата причина че няма кой да промени геометрията за да се получи такова.Съмняваме да е и от акуратора ,няма логига да се налага да променяш хода на лоста при положение че до сега е работил така.Щом си почистил добре и зглобил правилно турбото и клапана е нов и си го свързал правилно и е правилния клапан тогава следващиа път като я тестваш освен налягането на турбото следи и данните на дебитомера!

Ако турбото е сглобено погрешно, при изключен клапан лостчето ще е избутано нагоре, но лопатките на геометрията няма да са достатъчно отворени. Това няма ли да доведе до пренадуване?! А що се касае за N75 - старият ми клапан беше с номер 1H0906627А, а новият е 1J0906627А, но доколкото знам разликата между двата е само в буксата или поне така се твърди в тази тема.
Направих и логове на дебитомера, но забравих да ги кача. Ето ги:
AJM-01-010-003-xxx.xls
(47.5 KиБ) Свален 445 пъти

AJM-01-008-010-xxx.xls
(48 KиБ) Свален 237 пъти



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта