Здравейте колеги. От известно време турбото ми пренадува и колата влиза в сервизен режим. На 4-та стига почти до 4000 оборота преди да забие, но ако включа 5-та на 3000 оборота забива веднага. Записва следната грешка:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Readiness: N/A
Почистих турбината (сглобена е правилно), но проблемът остана.
Смених N75 с нов, но напразно (продавам стария, защото явно е бил здрав).
Докато чистих турбината пораздвижих актуатора и не изглеждаше да задържа. Дължината му не съм я променял.
Направих един тест на 11-ти канал в Basic Settings. Това е логът, който записах: Моля колегите, които имат представа за какво става въпрос да го прегледат и да изкажат мнение! Лог в движение не мога да направя, защото батерията на лаптопа ми се скапа и не държи и 2 минути. Днес изключих буксата на клапана и карах така. Успях да вдигна 160 на 6-та, но трябваше да спра, защото нямах път за повече, а на магистралата не ми се качваше. След това проверих дали има записана грешка за пренадуване и такава нямаше. Означава ли това, че проблемът все пак е в актуатора?
Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
Последна промяна от jollycatman на Пет 09 май 2014 18:29, променено общо 1 път.
- BuRnInGSouL
- Мнения: 273
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 22:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Belovo
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
В Ross-Tech като причина за тази грешка не се споменава MAP сензора, но си мисля, че ако той не подава коректни данни към компа, то компът няма да подава коректни команди към N75 и от там да се стигне до пренадуване. Ако не разсъждавам правилно, моля да ме коригирате! В същност не съм сигурен къде точно се намира сензорът. Предполагам, че буксата му е на тръбата, която излиза от горната част на кулера, между десния фар и казанчето за чистачките. Въпросите ми са: това ли е наистина, как да разбера дали е наред и подлежи ли на някакво почистване или трябва направо да се сменя с нов?
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
Като гледах клипчето ми се струва, че хода на актуатора не е достатъчен, а ако съм прав - пренадуването ще е от там.
Хода му би трябвало да е около 12 - 13мм.
Най-добре се вижда във лог файл под товар. Така на място нищо не може да се разбере. В началото, когато и аз имах същия проблем и аз се съмнявах в МАП-сензора... пробвах с друг, но проблема не беше в него. Иначе се намира отгоре на тръбата между интеркулера и ЕГР-а.
Аз например имам едно задържане, което не всеки път се проявява и по някога под максимален товар не се разпъва до край актуатора и успява да влезе в авариен режим. Това мисля, че се получава от омекнала пружина на актуатора, а и при последното чистене ми направи впечатление, че имаше леко задиране по повърхностите на геометрията от някои от лопатките. Мисля на пролет да свалям турбото и да го давам за рециклиране.
Ще използвам темата на колегата за да питам знаещите. При рециклирането на турбината сменя ли се при нужда цялата геометрия? Гледам в ebay че я има като отделен part-number...
Хода му би трябвало да е около 12 - 13мм.
Най-добре се вижда във лог файл под товар. Така на място нищо не може да се разбере. В началото, когато и аз имах същия проблем и аз се съмнявах в МАП-сензора... пробвах с друг, но проблема не беше в него. Иначе се намира отгоре на тръбата между интеркулера и ЕГР-а.
Аз например имам едно задържане, което не всеки път се проявява и по някога под максимален товар не се разпъва до край актуатора и успява да влезе в авариен режим. Това мисля, че се получава от омекнала пружина на актуатора, а и при последното чистене ми направи впечатление, че имаше леко задиране по повърхностите на геометрията от някои от лопатките. Мисля на пролет да свалям турбото и да го давам за рециклиране.
Ще използвам темата на колегата за да питам знаещите. При рециклирането на турбината сменя ли се при нужда цялата геометрия? Гледам в ebay че я има като отделен part-number...
- BuRnInGSouL
- Мнения: 273
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 22:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Belovo
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
Колега , няма ли вариант да вземеш на приятел лаптопа за 5 мин. Да направиш 1 хубав лог.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Съб 24 апр 2010 22:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
Колега,аз съм с авф-мотор пд 131 к.с.- имах същия проблем след "почистването на турбото "от "МАЙСТОРИТЕ" пак същото но при мен има един датчик дето се намира на самата тръба между кулера и смукателния колектор не е Н 75 той е на турбината и като го смених всичко се оправи .Грешка изписваше пренадуване на турбината ,а всъщност беше от този датчик,Успех. :)
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Съб 25 фев 2006 1:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
Здравей.Имам чувството че геометрията на турбината не е сглобена правилно.Има една пластина вътре и тя е объркана.Поне това от което виждам.Пробвай да откачиш вакума на геометрията и я покарай така.Ако пак забива значи там е дерта(при изключен вакум турбото е разтоварено на макс)
с уважение..
с уважение..
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
Batmylen написа:Колега,аз съм с авф-мотор пд 131 к.с.- имах същия проблем след "почистването на турбото "от "МАЙСТОРИТЕ" пак същото но при мен има един датчик дето се намира на самата тръба между кулера и смукателния колектор не е Н 75 той е на турбината и като го смених всичко се оправи .Грешка изписваше пренадуване на турбината ,а всъщност беше от този датчик,Успех. :)
Е това е въпросният МАР сензор, за който писах по-нагоре и който според мен, ако не подава коректна информация към компа също може да доведе до пренадуване. Не знам може и да греша. Тези дни, като имам малко време ще пробвам да го почистя, за да видя какъв ще е ефектът.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
tipo1.4 написа:Здравей.Имам чувството че геометрията на турбината не е сглобена правилно.Има една пластина вътре и тя е объркана.Поне това от което виждам.Пробвай да откачиш вакума на геометрията и я покарай така.Ако пак забива значи там е дерта(при изключен вакум турбото е разтоварено на макс)
с уважение..
Първоначално и аз се усъмних в това, но после се сетих, че като я сглобявах се зачудих как точно беше и потърсих клипчета в You Tube, за да се ориентирам, така че съм на 95% сигурен, че не съм сгрешил. За да елиминирам и другите 5% направих точно така, както казваш и съм писал за това още в първия си пост
Това според мен означава, че геометрията е наред. Ако греша нека някой да ме поправи! Ето и един лог, който направих днес с изключен клапан N75.jollycatman написа:...Днес изключих буксата на клапана и карах така. Успях да вдигна 160 на 6-та, но трябваше да спра, защото нямах път за повече, а на магистралата не ми се качваше. След това проверих дали има записана грешка за пренадуване и такава нямаше...
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
А това са логовете с включен N75:
Очаквам мненията на колеги, които са наясно с проблема! На мен лично ми прави впечатление, че веднага след подаване на пълна газ и турбината вече пренадува. Друго, което забелязвам е, че дебитомерът не достига исканите стойности, освен в момента на пренадуване, когато пък ги подминава.
Очаквам мненията на колеги, които са наясно с проблема! На мен лично ми прави впечатление, че веднага след подаване на пълна газ и турбината вече пренадува. Друго, което забелязвам е, че дебитомерът не достига исканите стойности, освен в момента на пренадуване, когато пък ги подминава.
- Anonymous88
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
- Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
- Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
- Местоположение: Враца
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
Колега не съм Спец по ЛОГ-ове (да съм искрен нищо не вдевам от тях
)Но като ги сравнявам с моите ми се струва, че проблема ти е в управлението на турбината.
Имах сходен проблем с твоя:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=397439&start=15
Благодарение на колегата ventotdi проблема беше отстранен и няма и помен от него. Само мога да допълня,че след така настроена турбина ми заби още 2 или 3 пъти и реших да удължа лоста на актуатора с още малко за да не надвишава исканото налягане.И вече почти 2 месеца нямам проблеми и не ми е забивала.
Напролет съм решил профилактично да свалям турбината+ЕГР (някаква страшна гняс има в това "изчадие" а и имам много стабилно омасляване от 2-те малки отворчета)+ колектор и да ги почистя
Надявам се да съм бил полезен!


Имах сходен проблем с твоя:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=397439&start=15
Благодарение на колегата ventotdi проблема беше отстранен и няма и помен от него. Само мога да допълня,че след така настроена турбина ми заби още 2 или 3 пъти и реших да удължа лоста на актуатора с още малко за да не надвишава исканото налягане.И вече почти 2 месеца нямам проблеми и не ми е забивала.
Напролет съм решил профилактично да свалям турбината+ЕГР (някаква страшна гняс има в това "изчадие" а и имам много стабилно омасляване от 2-те малки отворчета)+ колектор и да ги почистя
Надявам се да съм бил полезен!

-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
Виждам някои разлики между твоите и моите логове. При теб пренадуването е започвало след 3300 оборота и е било не повече от 235 mbar, докато при мен още на 2200 оборота има пренадуване, което достига до 470 mbar. Озадачава ме защо 4 години карам без проблеми и изведнъж без да съм пипал настройките на актуатора се налага да удължавам лостчето, за да не пренадува?! Също така виждам, че твоят дебитомер достига желаната стойност, докато с моят не е така. Освен това досега, след всяко "забиване" имаше записана само грешка за отклонение в налягането на турбината:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Докато този път след като направих логовете видях, че има записана грешка и за дебитомера:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00 - -
Тези дни смятам да сменя въздушния филтър и да почистя дебитомера и тръбите от филтъра до турбото.
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Докато този път след като направих логовете видях, че има записана грешка и за дебитомера:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00 - -
Тези дни смятам да сменя въздушния филтър и да почистя дебитомера и тръбите от филтъра до турбото.
- HAMELION
- Мнения: 328
- Регистриран на: Сря 27 фев 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
След като си исключил клапана и да искаш няма как да ти отчете свръх налягане по простата причина че няма кой да промени геометрията за да се получи такова.Съмняваме да е и от акуратора ,няма логига да се налага да променяш хода на лоста при положение че до сега е работил така.Щом си почистил добре и зглобил правилно турбото и клапана е нов и си го свързал правилно и е правилния клапан тогава следващиа път като я тестваш освен налягането на турбото следи и данните на дебитомера!
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
Преди четири години ли си чистил турбината??? 

-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува
HAMELION написа:След като си исключил клапана и да искаш няма как да ти отчете свръх налягане по простата причина че няма кой да промени геометрията за да се получи такова.Съмняваме да е и от акуратора ,няма логига да се налага да променяш хода на лоста при положение че до сега е работил така.Щом си почистил добре и зглобил правилно турбото и клапана е нов и си го свързал правилно и е правилния клапан тогава следващиа път като я тестваш освен налягането на турбото следи и данните на дебитомера!
Ако турбото е сглобено погрешно, при изключен клапан лостчето ще е избутано нагоре, но лопатките на геометрията няма да са достатъчно отворени. Това няма ли да доведе до пренадуване?! А що се касае за N75 - старият ми клапан беше с номер 1H0906627А, а новият е 1J0906627А, но доколкото знам разликата между двата е само в буксата или поне така се твърди в тази тема.
Направих и логове на дебитомера, но забравих да ги кача. Ето ги:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gigov и 72 госта