Пасат В4 мотор 1Z помогнете да диагностицирам проблема

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
tekyero_77
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1Z 96g.
Местоположение: гр. Бургас

Пасат В4 мотор 1Z помогнете да диагностицирам проблема

Мнениеот tekyero_77 » Вто 29 апр 2014 17:35


Помагайте колеги с напътствия как да разбера от къде ми идва проблема.
Колата е Пасат Б4-96г. с мотор 1Z-90 к.с
Днес сутринта на извънградско пътуване забелязах, че мотора си е загубил мощността при обороти над 1900 - 2000 об/мин. При подаване на газ колата не ускорява както нормално, а много "спънато". Като навлязох в градско каране същата работа при обороти над 1900 си е адски спъната. На ниските обороти си е както преди.
След 20-30 минутен престой на паркинга , паля и тръгвам да си върша работа из града. Колата си върви без никакви проблеми. Следобед ми се наложи работа извън града. Излизам на широкия път и пак се спъна. Пробвах на всякакви предавки - не върви както трябва. След 10 минутен престой паля тръгвам и върви , но на връщане пак си загуби мощността.
Закачих я на VagComa и ми излезе следната грешка: 00575
Изображение
Грешката се трие и не се появява повече, но пък и колата си върви както трябва после , но съм сигурен като изляза на широкият път пак ще излезе тази грешка.

Как да действам да разбера от какво е точно? Ще ви споделя какво открих по системата около турбо пътищата и си кажете вашето мнение:

1. Вакуумите ми са здрави но допускам че не е от тях защото ако имам скъсани проблема ще е постоянен!
2. Интеркулера от горна страна ми е омаслен но той е така от доста време (най вероятно има малък пропуск, но едва ли е причина за този проблем)
3. Погледнете Вакумното тяло на клапана на турбината ми-изгнил е доста но работи. Оста му е раздвижена и не е заяла. Разтоварващият клапан е идеално почистен и се движи много леко в корпуса на турбината.
Изображение

Изображение

4. Няма изпускане на налягане от тръбите на турбо пътищата.
5. Имам една бубинка в която влизат вакумите (червените и сините), точно до разширителният съд, и ми прави впечатление ,че преди като запаля колата, тази бубинка щтракаше много силно и ясно когато мотора е на 900 об/мин. (тихите обороти). Сега тази бубинка пак трака, но я чувам много слабо и като сложа ръка на нея я усещам как работи , но не работи така ясно както преди.
Изображение

6. Смукателните колектор са изчистени до блясък отвътре както и ЕГРа.
7. Ел. клапанче намиращо се под дебитомера (ако не се лъжа МАФ сензора)в което влизат вакуми го гледах - изглежда всичко нормално по него, няма скъсани връзки и вакуми.

За друго не се сещам , но според мен проблема е електрически защото се оправя след като спра двигателя и се появява в последствие при карането на извънградско най вече и докато не изгася двигателя не се оправя.

Всички филтри, ремъци, масла са сменени преди по малко от 1000 км.
Споделяйте мнения и опит и ако трябва да гледам нещо на ВагКома казвайте точно какво и как, защото съм голям новобранец в Ваг-Ком диагностиките




coreckt
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 12 май 2009 12:29
Автомобил: vag
Двигател:
Местоположение: SOFIA
Контакти:

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот coreckt » Вто 29 апр 2014 18:00


мап сензора включен ли е.


Потребителски аватар
tekyero_77
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1Z 96g.
Местоположение: гр. Бургас

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот tekyero_77 » Вто 29 апр 2014 18:09


Включен е към инсталацията да. По колата няма нищо разкачено по време на диагностиката и карането на колата.

Последна промяна от gr_kanev на Сря 30 апр 2014 7:11, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
tekyero_77
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1Z 96g.
Местоположение: гр. Бургас

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот tekyero_77 » Вто 29 апр 2014 18:13


При 900 об/мин.
Изображение

При 2600 об/мин.
Изображение


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот hvp800 » Вто 29 апр 2014 18:26


тази грешка е често срещана когато колата има загуби на налягане и компа я вкарва в авариен режим за да предпази турбото, Ако е от това трябва да имаш известно придърпване като тръгваш и пушека да е повече от обикновенно, Можеш да провериш и клапаните(отговарящи за налягането) отново за да си сигурем че някой не те предава, На тези коли дебитомера се прецаква по-трудно но направи още няколко лога на 3-та и нагоре предавка за да се отхвърли като вариант на 100%


Потребителски аватар
tekyero_77
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1Z 96g.
Местоположение: гр. Бургас

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот tekyero_77 » Вто 29 апр 2014 18:51


Клапаните отговарящи за налягането? Как се проверяват?
Придърпване при тръгване нямам никакво, колата върви много добре на ниски обороти както и тръгва. Пушеци нямам никакви от ауспуха. Натисках нарочно и гледах за димилки ,но няма.
Възможно ли е да е Дебитомер?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот hvp800 » Вто 29 апр 2014 19:30


Тръгваш по вакумните маркучи и гледаш наред за механични дефекти по тях или тези пластмасовите неще дето са нанизани по тях, за дебитомера трябва да тестваш колата на загрял мотор на 3-та и 4-та до около 4000 об,


Потребителски аватар
tekyero_77
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1Z 96g.
Местоположение: гр. Бургас

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот tekyero_77 » Вто 29 апр 2014 19:49


Добре! Утре ще го направя това. При закачен ВагКом ще направя теста, но кой данни от всички трябва да наблюдавам?. И най вече как се проверява клапан N75 дали работи изправно?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот hvp800 » Вто 29 апр 2014 23:38


Твоята кола има ли n75 :exclaim щото не съм много сигурен а логовете са на 3,8 и 11 канал гледай най вече за искано и реално налягане ,щото ми се струва че там има проблем


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот Anonymous88 » Вто 29 апр 2014 23:59


Колега я си отвори компа и прегледай хубаво Маркучето вътре :c020


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Помогнете да диагностицирам проблема при мотор 1Z Пасат

Мнениеот ifidik » Сря 30 апр 2014 7:04


точно н75 е за смяна.


Потребителски аватар
tekyero_77
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1Z 96g.
Местоположение: гр. Бургас

Re: Пасат В4 мотор 1Z помогнете да диагностицирам проблема

Мнениеот tekyero_77 » Пон 19 май 2014 21:00


Доста време мина от както направих запитването, но развитие има по въпроса ми от днес. Понеже не обичам да си оставя тема не завършена ,споделям какво съм направил. От една автоморга ми изпадна един клапан на сносна цена. Купих го за проба и днес го монтирах. Не съм сигурен дали причината е в него ,но сега ще карам колата и ще видя дали ще загуби мощност. Тези седмици карах само градско ,а колата влиза в авариен режим само на извън градско каране при по продължително карани на обороти над 2000 об/мин. Проверих всички вакуум маркучи ,но нередност не открих.
Дори смятам другият месец да сваля предна броня и да демонтирам кулера за профилактика и да го проверя за изпускане на налягане.
Ако не е в това клапанче проблема следва подмяна на другият вакуум клапан , а този ще си го имам за резервен вариянт.

Изображение


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат В4 мотор 1Z помогнете да диагностицирам проблема

Мнениеот ifidik » Пон 19 май 2014 21:24


този клапан е за управлението на ЕГРа и не ти върши никаква работа.


Потребителски аватар
tekyero_77
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1Z 96g.
Местоположение: гр. Бургас

Re: Пасат В4 мотор 1Z помогнете да диагностицирам проблема

Мнениеот tekyero_77 » Пон 19 май 2014 23:07


Само такъв намерих. Другият все още го издирвам да е на сносна цена за проба.


Потребителски аватар
boreto1977
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
Двигател: AVF 2003 ACV 2001
Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE

Re: Пасат В4 мотор 1Z помогнете да диагностицирам проблема

Мнениеот boreto1977 » Вто 20 май 2014 8:26


Нов е около 70 лв. Слагаш и решаваш проблема кардинално,както направих аз преди около 4 години :love.vwclub



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта