Колата е Пасат Б4-96г. с мотор 1Z-90 к.с
Днес сутринта на извънградско пътуване забелязах, че мотора си е загубил мощността при обороти над 1900 - 2000 об/мин. При подаване на газ колата не ускорява както нормално, а много "спънато". Като навлязох в градско каране същата работа при обороти над 1900 си е адски спъната. На ниските обороти си е както преди.
След 20-30 минутен престой на паркинга , паля и тръгвам да си върша работа из града. Колата си върви без никакви проблеми. Следобед ми се наложи работа извън града. Излизам на широкия път и пак се спъна. Пробвах на всякакви предавки - не върви както трябва. След 10 минутен престой паля тръгвам и върви , но на връщане пак си загуби мощността.
Закачих я на VagComa и ми излезе следната грешка: 00575

Грешката се трие и не се появява повече, но пък и колата си върви както трябва после , но съм сигурен като изляза на широкият път пак ще излезе тази грешка.
Как да действам да разбера от какво е точно? Ще ви споделя какво открих по системата около турбо пътищата и си кажете вашето мнение:
1. Вакуумите ми са здрави но допускам че не е от тях защото ако имам скъсани проблема ще е постоянен!
2. Интеркулера от горна страна ми е омаслен но той е така от доста време (най вероятно има малък пропуск, но едва ли е причина за този проблем)
3. Погледнете Вакумното тяло на клапана на турбината ми-изгнил е доста но работи. Оста му е раздвижена и не е заяла. Разтоварващият клапан е идеално почистен и се движи много леко в корпуса на турбината.


4. Няма изпускане на налягане от тръбите на турбо пътищата.
5. Имам една бубинка в която влизат вакумите (червените и сините), точно до разширителният съд, и ми прави впечатление ,че преди като запаля колата, тази бубинка щтракаше много силно и ясно когато мотора е на 900 об/мин. (тихите обороти). Сега тази бубинка пак трака, но я чувам много слабо и като сложа ръка на нея я усещам как работи , но не работи така ясно както преди.

6. Смукателните колектор са изчистени до блясък отвътре както и ЕГРа.
7. Ел. клапанче намиращо се под дебитомера (ако не се лъжа МАФ сензора)в което влизат вакуми го гледах - изглежда всичко нормално по него, няма скъсани връзки и вакуми.
За друго не се сещам , но според мен проблема е електрически защото се оправя след като спра двигателя и се появява в последствие при карането на извънградско най вече и докато не изгася двигателя не се оправя.
Всички филтри, ремъци, масла са сменени преди по малко от 1000 км.
Споделяйте мнения и опит и ако трябва да гледам нещо на ВагКома казвайте точно какво и как, защото съм голям новобранец в Ваг-Ком диагностиките