Проблем с турбината?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с турбината?

Мнениеот stanimir » Пон 02 апр 2007 8:13


Значи, все по-често, особено вчера на магистрлата, карам си със 120, на около 2.7-800 оборота и ми прекъсва турбото, колата губи мощност. Трябва да спра и да върна ключа, за да се оправи...Но после пак става така, да речем на 3-3500 об.
Преди време в юнитрейд ми казаха,че трябвало повече "съзтезателно" каране и да я ръчкам , за да се "прочистват наслагванията". Е хубу де, ръчкам я,ама.....си зависва турбото, май?
Там ли е проблемът и само рециклиране/ново турбо ли е решението?
10х!




Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пон 02 апр 2007 8:28


Дебитометър :)


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Пон 02 апр 2007 8:54


съгласен съм със колегата че наи вероятно е дебитомера . Ако е турбото още на ниски обороти ще умира колата . И за да ти почистят нагара не е нужно нито рециклиране нито смяна на турбото а просто да го отворят и да почистят горещия охлюв, тази интервенция струва между 120 и 200 лв. Но съм почти сигурен че е дебитомера ( Rabbit_TDI имаше абсолютно същия проблем и се установи че дебитомера му дава 30% грешка при високи обороти)


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Пон 02 апр 2007 9:01


Стига бе?Това звучи обндеждаващо , все пак!
Истината е,ч на ниски обороти никога не прави така, а си движи идеално.
За почистването и те казах така - че трябвало да се сваля, но много сложно било и то къде сваляне, къде ново.....един вид - все в г*з било
Значи трябва да проверим деботометъра.А на диагностика дали ще се види?


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Пон 02 апр 2007 9:03


Доста често се случва,също и на мен.Почисти турбината първо,след това мисли за клапани.Като изчистих моята колата е о'к.Ако започнеш със смяна на дебитомери и клапани за вакума рискуваш да повториш моята грешка.Дадох сума си пари,а се оказа просто чистене на турбина.


mi_ho
Мнения: 192
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mi_ho » Пон 02 апр 2007 9:16


Колега, аз имам същият проблем със същият мотор. Ако я закачиш на VAG-COM най-вероятно ще ти покаже грешка №00575. Обяснението е "повишено налягане в смукателният колектор". Т.е.когато вдигнеш обороти, турбината надува здраво и няма какво да я "разтовари". Изчетох де що има по сайтовете, питах колеги от форума и различни майстори. Изводът е следният - сменяш всички вакуумни маркучета, проверяваш правилно ли са свързани, проверяваш клапан №75 /намира се до дебитомера/. За съжаление клапана се проверява само със смяна с друг. Ако и тогава не стане ще трябва да провериш уест гейта/клапана върху турбината/. За целта се сваля цялото турбо. Един майстор ми каза че има вероятност да се е скапал и MAP сензора, но не залагай много на това. Опитай да вдигнеш скоростта без да натискаш рязко педала на газта. Постепенно, на 5-та и на равно. Ще видиш че веднъж ще прекъсне на 120, а веднъж на 130.


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Пон 02 апр 2007 10:32


mi_ho написа:Колега, аз имам същият проблем със същият мотор. Ако я закачиш на VAG-COM най-вероятно ще ти покаже грешка №00575. Обяснението е "повишено налягане в смукателният колектор". Т.е.когато вдигнеш обороти, турбината надува здраво и няма какво да я "разтовари". Изчетох де що има по сайтовете, питах колеги от форума и различни майстори. Изводът е следният - сменяш всички вакуумни маркучета, проверяваш правилно ли са свързани, проверяваш клапан №75 /намира се до дебитомера/. За съжаление клапана се проверява само със смяна с друг. Ако и тогава не стане ще трябва да провериш уест гейта/клапана върху турбината/. За целта се сваля цялото турбо. Един майстор ми каза че има вероятност да се е скапал и MAP сензора, но не залагай много на това. Опитай да вдигнеш скоростта без да натискаш рязко педала на газта. Постепенно, на 5-та и на равно. Ще видиш че веднъж ще прекъсне на 120, а веднъж на 130.


уау, това звучи доста сложно за лаик като мен.......нямам идея и къде се намират тези клапани, нищо ще ги открия сам.
Да имаш идея къде мога да ида, вън от Юнитрейд, за тези неща, в кой сервиз, еtc...? И като цифра колко ти се върза?
thanks!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 02 апр 2007 12:30


pike написа:Доста често се случва,също и на мен.Почисти турбината първо,след това мисли за клапани.Като изчистих моята колата е о'к.Ако започнеш със смяна на дебитомери и клапани за вакума рискуваш да повториш моята грешка.Дадох сума си пари,а се оказа просто чистене на турбина.

Проверка с ВАГ-Ком от специалист/не такъв дето чисти грешки/ ти показва дали са те.Твърде вероятно е дабитомер или проблем в помпата,а не турбо/въпреки че и то е вариант/


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 02 апр 2007 12:32


stanimir написа:
mi_ho написа:Колега, аз имам същият проблем със същият мотор. Ако я закачиш на VAG-COM най-вероятно ще ти покаже грешка №00575. Обяснението е "повишено налягане в смукателният колектор". Т.е.когато вдигнеш обороти, турбината надува здраво и няма какво да я "разтовари". Изчетох де що има по сайтовете, питах колеги от форума и различни майстори. Изводът е следният - сменяш всички вакуумни маркучета, проверяваш правилно ли са свързани, проверяваш клапан №75 /намира се до дебитомера/. За съжаление клапана се проверява само със смяна с друг. Ако и тогава не стане ще трябва да провериш уест гейта/клапана върху турбината/. За целта се сваля цялото турбо. Един майстор ми каза че има вероятност да се е скапал и MAP сензора, но не залагай много на това. Опитай да вдигнеш скоростта без да натискаш рязко педала на газта. Постепенно, на 5-та и на равно. Ще видиш че веднъж ще прекъсне на 120, а веднъж на 130.


уау, това звучи доста сложно за лаик като мен.......нямам идея и къде се намират тези клапани, нищо ще ги открия сам.
Да имаш идея къде мога да ида, вън от Юнитрейд, за тези неща, в кой сервиз, еtc...? И като цифра колко ти се върза?
thanks!

Като за начало се свържи на ЛС с WasteLandTD да я види на ВАГ-Ком и да те насочи към проблем и съответно към кой тип майстор


mi_ho
Мнения: 192
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mi_ho » Пон 02 апр 2007 13:13


Първо я виж на VAG-COM и то в движение-на мен на място не ми изключваше. Без него само си гадаем. Но ако не е дебитомера / според мен той би се шашкал и на други обороти не само около 3000/ процедурата е тази, която описах. Клапан №75 се намира до дебитомера, закачен на калника. В него отиват 3 вакуумни маркучета. Струва около 200 лв. Уест-гейта е върху турбината и към него отива едно маркуче, именно от споменатият преди това клапан. Незнам колко струва нов, но почистването е около 100-120 лв. Но първо смени всички вакуумни маркучета. Това е доста срещан проблем. Просто с годините остаряват и се пукат. Може и някое да ти е извадено. Линейният метър от този маркуч е мужду 2 и 4 лева. Трябват ти около 6 метра за цялостна подмяна. Възможно е за около половин час работа и 20-тина лева да си решиш проблема. Не бързай да сменяш клапан №75. Първо вземи друг от познат/от 90 коньов не става-различни са/ и опитай с него.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 02 апр 2007 13:16


Само да напомня ,че ако искаш да нямащ проблеми с турбото разкарай бързо катализатора :wink: Ми_хо сигурен ли се че колата ти е 1580 к.см и е АФН :)Иначе чакмаците на дебитомера са доста странни защото той е с нелинейно съпротивление и като се разбичка почва да лъже целия комп/и то на определени места-висока скорост на голяма предавка/ пък покрай него и турбината го отнася със спъване понеже гейта и дебитомера се "гонят" взаймно.


mi_ho
Мнения: 192
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mi_ho » Пон 02 апр 2007 13:31


Техническа грешка. Не зная как съм го написал това 1580 :oops: Може и да има проблем с дебитомера, но изхождам от това което ми се случи на мен. През последната седмица се побърках да търся проблема и стигнах до тези изводи. Пък и аз казах - това е при грешка 00575. А в описанието на тази грешка липсва дебитомер. Не че съм отстранил проблема де. В неделя карах колата извънградско и изненада: На 1,2 и трета не изключва/ натискам до 4800 оборота/. На 4-та изключи веднъж-бях на баир, със 130 и натисках до края газта. На 5-та не изключи нито веднъж при положение че успях на равно да вдигна 200. Държах на тази скорост около 3 километра. НЕ ИЗКЛЮЧИ. Турбото надува до 2080, а дебитомера около 840.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 02 апр 2007 15:36


Ми и турбото и дебитомера са ти ОК.Иначе 130 е точно скороста на която N75 спъва колата - пробва ли да го смениш -да не би да прави чакмаци само от време на време.


mi_ho
Мнения: 192
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mi_ho » Пон 02 апр 2007 16:05


Да. Сложих един от 4-ка, но именно с него ми излючи на 4-та. Върнах си моят и няма ядове. Може пък това, че трябва колата да се покара малко извънградско да е вярно. Моята е карана изключително рядко извън София. От януари месец вчера и беше за пръв път. Но пък едва ли има автомобил, който да е създаден само за градско и само за извънградско. Така че чакам отново да изключи. Ако го направи ще се чисти турбо. Тъкмо и ще мога да кажа резултата на колегата.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 02 апр 2007 16:34


mi_ho написа:Да. Сложих един от 4-ка, но именно с него ми излючи на 4-та. Върнах си моят и няма ядове. Може пък това, че трябва колата да се покара малко извънградско да е вярно. Моята е карана изключително рядко извън София. От януари месец вчера и беше за пръв път. Но пък едва ли има автомобил, който да е създаден само за градско и само за извънградско. Така че чакам отново да изключи. Ако го направи ще се чисти турбо. Тъкмо и ще мога да кажа резултата на колегата.

Тва се прави като сипеш почестваща добавка/ама специално почистваща ,а не универсална или цетан бустер/ и на дълъг път да правиш ластици 180-120-180 за да се изчисти ама в случея незнам дали щи помогне.Отново ти пиша за катализатора-от наща нафта се запушва за отрицателно време и почва да мърси променливата геометрия на турбината и от там :cry: Свалил ли си го?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 142 госта