Значи, все по-често, особено вчера на магистрлата, карам си със 120, на около 2.7-800 оборота и ми прекъсва турбото, колата губи мощност. Трябва да спра и да върна ключа, за да се оправи...Но после пак става така, да речем на 3-3500 об.
Преди време в юнитрейд ми казаха,че трябвало повече "съзтезателно" каране и да я ръчкам , за да се "прочистват наслагванията". Е хубу де, ръчкам я,ама.....си зависва турбото, май?
Там ли е проблемът и само рециклиране/ново турбо ли е решението?
10х!
Проблем с турбината?
- Amorphiss
- Мнения: 237
- Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
съгласен съм със колегата че наи вероятно е дебитомера . Ако е турбото още на ниски обороти ще умира колата . И за да ти почистят нагара не е нужно нито рециклиране нито смяна на турбото а просто да го отворят и да почистят горещия охлюв, тази интервенция струва между 120 и 200 лв. Но съм почти сигурен че е дебитомера ( Rabbit_TDI имаше абсолютно същия проблем и се установи че дебитомера му дава 30% грешка при високи обороти)
- stanimir
- Мнения: 488
- Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Стига бе?Това звучи обндеждаващо , все пак!
Истината е,ч на ниски обороти никога не прави така, а си движи идеално.
За почистването и те казах така - че трябвало да се сваля, но много сложно било и то къде сваляне, къде ново.....един вид - все в г*з било
Значи трябва да проверим деботометъра.А на диагностика дали ще се види?
Истината е,ч на ниски обороти никога не прави така, а си движи идеално.
За почистването и те казах така - че трябвало да се сваля, но много сложно било и то къде сваляне, къде ново.....един вид - все в г*з било
Значи трябва да проверим деботометъра.А на диагностика дали ще се види?
Колега, аз имам същият проблем със същият мотор. Ако я закачиш на VAG-COM най-вероятно ще ти покаже грешка №00575. Обяснението е "повишено налягане в смукателният колектор". Т.е.когато вдигнеш обороти, турбината надува здраво и няма какво да я "разтовари". Изчетох де що има по сайтовете, питах колеги от форума и различни майстори. Изводът е следният - сменяш всички вакуумни маркучета, проверяваш правилно ли са свързани, проверяваш клапан №75 /намира се до дебитомера/. За съжаление клапана се проверява само със смяна с друг. Ако и тогава не стане ще трябва да провериш уест гейта/клапана върху турбината/. За целта се сваля цялото турбо. Един майстор ми каза че има вероятност да се е скапал и MAP сензора, но не залагай много на това. Опитай да вдигнеш скоростта без да натискаш рязко педала на газта. Постепенно, на 5-та и на равно. Ще видиш че веднъж ще прекъсне на 120, а веднъж на 130.
- stanimir
- Мнения: 488
- Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
mi_ho написа:Колега, аз имам същият проблем със същият мотор. Ако я закачиш на VAG-COM най-вероятно ще ти покаже грешка №00575. Обяснението е "повишено налягане в смукателният колектор". Т.е.когато вдигнеш обороти, турбината надува здраво и няма какво да я "разтовари". Изчетох де що има по сайтовете, питах колеги от форума и различни майстори. Изводът е следният - сменяш всички вакуумни маркучета, проверяваш правилно ли са свързани, проверяваш клапан №75 /намира се до дебитомера/. За съжаление клапана се проверява само със смяна с друг. Ако и тогава не стане ще трябва да провериш уест гейта/клапана върху турбината/. За целта се сваля цялото турбо. Един майстор ми каза че има вероятност да се е скапал и MAP сензора, но не залагай много на това. Опитай да вдигнеш скоростта без да натискаш рязко педала на газта. Постепенно, на 5-та и на равно. Ще видиш че веднъж ще прекъсне на 120, а веднъж на 130.
уау, това звучи доста сложно за лаик като мен.......нямам идея и къде се намират тези клапани, нищо ще ги открия сам.
Да имаш идея къде мога да ида, вън от Юнитрейд, за тези неща, в кой сервиз, еtc...? И като цифра колко ти се върза?
thanks!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
pike написа:Доста често се случва,също и на мен.Почисти турбината първо,след това мисли за клапани.Като изчистих моята колата е о'к.Ако започнеш със смяна на дебитомери и клапани за вакума рискуваш да повториш моята грешка.Дадох сума си пари,а се оказа просто чистене на турбина.
Проверка с ВАГ-Ком от специалист/не такъв дето чисти грешки/ ти показва дали са те.Твърде вероятно е дабитомер или проблем в помпата,а не турбо/въпреки че и то е вариант/
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
stanimir написа:mi_ho написа:Колега, аз имам същият проблем със същият мотор. Ако я закачиш на VAG-COM най-вероятно ще ти покаже грешка №00575. Обяснението е "повишено налягане в смукателният колектор". Т.е.когато вдигнеш обороти, турбината надува здраво и няма какво да я "разтовари". Изчетох де що има по сайтовете, питах колеги от форума и различни майстори. Изводът е следният - сменяш всички вакуумни маркучета, проверяваш правилно ли са свързани, проверяваш клапан №75 /намира се до дебитомера/. За съжаление клапана се проверява само със смяна с друг. Ако и тогава не стане ще трябва да провериш уест гейта/клапана върху турбината/. За целта се сваля цялото турбо. Един майстор ми каза че има вероятност да се е скапал и MAP сензора, но не залагай много на това. Опитай да вдигнеш скоростта без да натискаш рязко педала на газта. Постепенно, на 5-та и на равно. Ще видиш че веднъж ще прекъсне на 120, а веднъж на 130.
уау, това звучи доста сложно за лаик като мен.......нямам идея и къде се намират тези клапани, нищо ще ги открия сам.
Да имаш идея къде мога да ида, вън от Юнитрейд, за тези неща, в кой сервиз, еtc...? И като цифра колко ти се върза?
thanks!
Като за начало се свържи на ЛС с WasteLandTD да я види на ВАГ-Ком и да те насочи към проблем и съответно към кой тип майстор
Първо я виж на VAG-COM и то в движение-на мен на място не ми изключваше. Без него само си гадаем. Но ако не е дебитомера / според мен той би се шашкал и на други обороти не само около 3000/ процедурата е тази, която описах. Клапан №75 се намира до дебитомера, закачен на калника. В него отиват 3 вакуумни маркучета. Струва около 200 лв. Уест-гейта е върху турбината и към него отива едно маркуче, именно от споменатият преди това клапан. Незнам колко струва нов, но почистването е около 100-120 лв. Но първо смени всички вакуумни маркучета. Това е доста срещан проблем. Просто с годините остаряват и се пукат. Може и някое да ти е извадено. Линейният метър от този маркуч е мужду 2 и 4 лева. Трябват ти около 6 метра за цялостна подмяна. Възможно е за около половин час работа и 20-тина лева да си решиш проблема. Не бързай да сменяш клапан №75. Първо вземи друг от познат/от 90 коньов не става-различни са/ и опитай с него.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Само да напомня ,че ако искаш да нямащ проблеми с турбото разкарай бързо катализатора
Ми_хо сигурен ли се че колата ти е 1580 к.см и е АФН
Иначе чакмаците на дебитомера са доста странни защото той е с нелинейно съпротивление и като се разбичка почва да лъже целия комп/и то на определени места-висока скорост на голяма предавка/ пък покрай него и турбината го отнася със спъване понеже гейта и дебитомера се "гонят" взаймно.


Техническа грешка. Не зная как съм го написал това 1580
Може и да има проблем с дебитомера, но изхождам от това което ми се случи на мен. През последната седмица се побърках да търся проблема и стигнах до тези изводи. Пък и аз казах - това е при грешка 00575. А в описанието на тази грешка липсва дебитомер. Не че съм отстранил проблема де. В неделя карах колата извънградско и изненада: На 1,2 и трета не изключва/ натискам до 4800 оборота/. На 4-та изключи веднъж-бях на баир, със 130 и натисках до края газта. На 5-та не изключи нито веднъж при положение че успях на равно да вдигна 200. Държах на тази скорост около 3 километра. НЕ ИЗКЛЮЧИ. Турбото надува до 2080, а дебитомера около 840.

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Да. Сложих един от 4-ка, но именно с него ми излючи на 4-та. Върнах си моят и няма ядове. Може пък това, че трябва колата да се покара малко извънградско да е вярно. Моята е карана изключително рядко извън София. От януари месец вчера и беше за пръв път. Но пък едва ли има автомобил, който да е създаден само за градско и само за извънградско. Така че чакам отново да изключи. Ако го направи ще се чисти турбо. Тъкмо и ще мога да кажа резултата на колегата.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
mi_ho написа:Да. Сложих един от 4-ка, но именно с него ми излючи на 4-та. Върнах си моят и няма ядове. Може пък това, че трябва колата да се покара малко извънградско да е вярно. Моята е карана изключително рядко извън София. От януари месец вчера и беше за пръв път. Но пък едва ли има автомобил, който да е създаден само за градско и само за извънградско. Така че чакам отново да изключи. Ако го направи ще се чисти турбо. Тъкмо и ще мога да кажа резултата на колегата.
Тва се прави като сипеш почестваща добавка/ама специално почистваща ,а не универсална или цетан бустер/ и на дълъг път да правиш ластици 180-120-180 за да се изчисти ама в случея незнам дали щи помогне.Отново ти пиша за катализатора-от наща нафта се запушва за отрицателно време и почва да мърси променливата геометрия на турбината и от там

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта