Всмукателни колектори
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Всмукателни колектори
Някой скоро да си е свалял всмукателните колектори и да си е намирал съкровище в тях ? Аз минах процедурата вчера , но нямаше как да почистя и колекторите на главата
Открих си една шепа л***а .
И си изолирах EGR'а , но не с чеп тунинг както бях до сега а с алуминиева ламарина . Ефект има

Здравеите.Аз също правих тая операция.Излезе доста мръсотия хем колата не е на много километри.Румбата е виждал баба Шкода тои ми прави диагностика за което още веднъж Благодаря.Бях изолирал ЕГР с гарнитурка от клингерит,и картерните газове искарах с маркуч като на стара жигула.Обаче ми направи впечатление че докато е студена колата мотора работи много твърдо и като че ли загрява малко по бавно.Може и да ми се е сторило,не мога да твърдя с сигурност ,затова върнах цялата система както си е.Сега карам така и съм доволен.След 80 или 100к ще го почиста пак.Успех на всички колеги.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
faint написа:OFF-TOPIC![]()
![]()
какво е ЕГР?
EGR = Exhaust Gas Recirculation - ето какво излезе в Wikipedia (е, и чичко Google помогна
Казано на български - рециркулация на отработените газове. С това се цели постигане на по-добри еколкогични показатели, и затова някои му казват еко-клапан.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Понеже и аз от доста време се ослушвам по темите за тоя ЕГР ,а и никс76 ме запали първо.Извода е че за мърсотия и вървеж има файда да го запушиш.Лошото обаче е че прецаква работат на студен мотор ,а аз както и повечето хора зимат с колата сутрин до работа ,вечер до вкъщи на къси дистанциии първо че ще дразни ,второ ще си поскапя мотора
Върти ми се в главата вариант да поръчам да ми направят "двустранен болт" с който лятото да го запушвам ,а като стане студено пак да го пускам в употреба.Също така има значение и от къде го запушваш - никс76 ме светна преди доста време ма съм забравил
та ако може да драсне два реда по темата ,че ще е полезно на всички.
- SMEL
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Варна
ВРЪЩАНЕ НА ЧАСТ ОТ ИЗГОРЕЛИТЕ ГАЗОВЕ ОБРАТНО В ЦИЛИНДРИТЕ
Връщането на изгорелите газове /AGR/ е конструктивен метод за намаляване на отровните вещества в изгорелите газове.
Методът за директно впръскване работи с по-високи температури на горене, отколкото предкамерния начин. При по-високи температури и излишък на въздух се повишава образуването на азотни окиси, които са отровни.
Чрез клапана AGR част от изгорелите газове се смесват със свеж въздух, засмукван от двигателя. Благодарение натова се намалява съдържанието на кислорода в горивната камера и се намалява образуването на азотни окиси.
В паметта на ЕБУ е въведена характеристика на AGR. Тя съдържа сведения за необходимото количество въздух в зависимост от броя на оборотите, количество на впръскваното гориво и температура на двигателя.
По сигнал от разходомера ЕБУ определя големината на засмуквания въздух за дадения режим на двигателя. ЕБУ увеличава или намалява частта на връщаните изгорели газове.
Връщането на изгорелите газове /AGR/ е конструктивен метод за намаляване на отровните вещества в изгорелите газове.
Методът за директно впръскване работи с по-високи температури на горене, отколкото предкамерния начин. При по-високи температури и излишък на въздух се повишава образуването на азотни окиси, които са отровни.
Чрез клапана AGR част от изгорелите газове се смесват със свеж въздух, засмукван от двигателя. Благодарение натова се намалява съдържанието на кислорода в горивната камера и се намалява образуването на азотни окиси.
В паметта на ЕБУ е въведена характеристика на AGR. Тя съдържа сведения за необходимото количество въздух в зависимост от броя на оборотите, количество на впръскваното гориво и температура на двигателя.
По сигнал от разходомера ЕБУ определя големината на засмуквания въздух за дадения режим на двигателя. ЕБУ увеличава или намалява частта на връщаните изгорели газове.
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
SMEL написа:Пусни снимки като правиш такива мероприатия.как си го почистил и как си го илиминирал.
Почнах го много набързо , а после бях толкова мръсен че нямаше как да снимам . Както и прадполагах , моят ЕГР не затваря до краи и имаше процеп . Не движеше . Накиснах го в газ и сега функционира перфектно , но пак не затваря добре , все едно е износен там кадето трябва да уплътни . Все пак затапих да не влизат изгорели газове защото уж тегли пвече колата (джанти 17'ки трудно се развъртат) . А колекторите ги чистих първо със отверка , после окисвах с газ и един мой си препарат . Станаха като нови. Нагара по стените на колекторите беше около 5мм. и ви говоря сериозно . Погледнах интерколера , съвсем леко пропуска на снадките между алуминия и пластмасата , но спъна във вървеж на колата ми май е идвал от колекторите . Колекторите на главата към клапаните също са толкова пълни но само веднъж чопнах с отверката и ме хвана страх да не падне към клапаните и да удари някаде парче от нагара и за това го оставих така за сега . Като потеглих , колата развъташе по-леко , но на високи предваки във високите обороти колата хълцаше , малко доработка с Ваг ком , и съм готов за стартове
Мечтая да почистя и главата . Поиграх си и с картерните газове , резултата до сега от 250км. е че вече нямам масло в маркуча които отива в въздуховода след фитъра-преди турбото . Турбото ми нямаше масло в него и има луфт в оста колкото да кажеш че има . Имам чувството че маслото по турбо пътищата ми е идвало от картерните газове . Сега турбинката свисти повече .
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Все пак да не забравяме че ми предстой цялостно сваляне на двигателя с цел И повече конски сили . Там какво ще се прави в момента и замен е загадка .
Трябва да сменя и въздушния филтър че е пълн най-вероятно с кит от ремонтите , да се почистят перфектно колекторите , клапаните да функционират перфектоно (повечето коне е отделна тема на разговор) и генерацията , ще мине на 55мм права тъба с 2бр, меки връзки и накрая едно красотно гърненце .
П.с. Като се сетя какво си открих в колекторите , представям си каква тапа на двигателя ми представлява катализатора . Още не съм го махнал
Трябва да сменя и въздушния филтър че е пълн най-вероятно с кит от ремонтите , да се почистят перфектно колекторите , клапаните да функционират перфектоно (повечето коне е отделна тема на разговор) и генерацията , ще мине на 55мм права тъба с 2бр, меки връзки и накрая едно красотно гърненце .
П.с. Като се сетя какво си открих в колекторите , представям си каква тапа на двигателя ми представлява катализатора . Още не съм го махнал
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта
