Здравеите колеги, от сравнително скоро време карам дизел и имам доста питания но ще опитам да ги подредя последователно.
1. При тръгване колата тръгва добре и е пъргава при подаване на газ но съм забележил, че при убиване на скоростта и примерно когато съм на 4-та с 40-50 около 1000+- обороти при опит да подам газ и колата сякаш леко претриса, интересувам се това може ли да е някакъв проблем и ако да какъв?
2. Забележил съм, че при рязко натискане на спирачките когато колата почти спре, се усеща някакво като удряне отдоло и педала за момент става различен не мога да го опиша по точно но сякаш за секунда е твърд, а след това е добре?
3. На моменти ми се струва, че самата кола си губи пъргавината при ускорение, на турбото ли се дължи това или на какво? Един приятел ме беше посъветвал да продухвам турбото като при 2000 оборота на 4-та върна на 3та и покарам малко с мръсна газ. Като го направя това се оправя но след няколко дни пак е същото?
4. Бях питал и преди но ще пиша по този въпрос тук като се надявам да получа по-точен отговор - Когато искарам колата от гаража светлините по таблото си светят и се виждат но като я покарам и я понапече слънцето става така, че стават прекаленно бледи и не мога да видя моментен разход или нещо друго от тези светлини (на максимум са усилени). Един познат каза, че имало някакво реле или та нещо такова и когато се нагреело то правело проблем но все пак пиша тук за по компетентно мнение ако на някой му се е случвало това.
5. Гледах доста теми за заключването на вратите и вдигането на прозорците та се интересувам как (или къде) мога да направя да се вдигат автоматично при заключване с дистанционното на колата (колата е с заводската аларма) ?
6. Четох, че тази кола е с демпферен маховик интересувам се точно при този двигател как най-добре се разбира заминал ли е? (тъй като видях, че имало значение и двигателя в няколко теми) И ако замине с каква марка е добре да се подмени ?
7. При палене на колата първите секунди може би 4-5 се чуват клапаните как тракат и след това поотихват тоест започват да работят нормално като за дизел това нормално ли е ? Карам с Castrol Magnatec 5w40 добре ли е? Какво бихте препоръчали и на колко хиляди да го сменя? Съветват ме на 10000? И също кое е по добре 5w40 или 5w30?
Благодаря предварително на всеки занимавал се да прочете въпросите ми и на всеки отговорил.
Извинявам се за голямата тема но просто това са все неща които ме интересуват и то доста.



Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси
Последна промяна от BobyM на Съб 12 юли 2014 16:13, променено общо 2 пъти.
- ivostefanov
- Мнения: 2464
- Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
- Автомобил: Audi A4
- Двигател:
- Местоположение: София
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Технически въпроси относно GOLF 4 1.9 TDI 110к.с. AFN
1. сигурен ли си че мотора ти е AFN до колкото знам не се монтират на голф 4
2. ако беше си направил труда да си популниш профила ,щяхме да знаем от кой град си и къде да те посъветваме да отидеш ,примерно по въпрос N5
3. маслото което си избрал е добро , сменя се на 15000км. (аз моето го сменям на 10к)
Можеш да ползваш всяко масло което отговаря на VW стандарт 505.00
4. чукането на клапаните е съвсем нормално за 5-6сек. за кола на половин милион километра,независимо какво пише на километража, това не бива особенно да те притеснява.
5. разбит маховик.
- "малко" разбит
- тресе при ускорение
- "повече" разбит - трака когато гасиш мотора
- много разбит - трака дори на празен ход
...........
2. ако беше си направил труда да си популниш профила ,щяхме да знаем от кой град си и къде да те посъветваме да отидеш ,примерно по въпрос N5
3. маслото което си избрал е добро , сменя се на 15000км. (аз моето го сменям на 10к)
Можеш да ползваш всяко масло което отговаря на VW стандарт 505.00
4. чукането на клапаните е съвсем нормално за 5-6сек. за кола на половин милион километра,независимо какво пише на километража, това не бива особенно да те притеснява.
5. разбит маховик.
- "малко" разбит

- "повече" разбит - трака когато гасиш мотора
- много разбит - трака дори на празен ход
...........
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси
Като за начало оправих профила си за да се вижда въпросната информация. :)
Относно маслото предлагаха ми и Castrol Edge 5w40 (или 30 беше не помня) като по-добър вариант но се чудя няма ли да е много редичко?
Според това което споделяш маховика ми е наред поне така мисля.
Имам и друг въпрос за който сега се сетих при включване на задна понякога ми се налага да отпусна и натисна 2ри път съединителя за да може да влезе, проблем ли е ? Маслото на скоростната не съм го сменял колата съм я купил март месец тази година. Също така четох някъде, че Ауто + продавали оригинално масло за VW вярно ли е някой пробвал ли го е?
ПС: Двигателя е AFN сигурен съм.
Относно маслото предлагаха ми и Castrol Edge 5w40 (или 30 беше не помня) като по-добър вариант но се чудя няма ли да е много редичко?
Според това което споделяш маховика ми е наред поне така мисля.
Имам и друг въпрос за който сега се сетих при включване на задна понякога ми се налага да отпусна и натисна 2ри път съединителя за да може да влезе, проблем ли е ? Маслото на скоростната не съм го сменял колата съм я купил март месец тази година. Също така четох някъде, че Ауто + продавали оригинално масло за VW вярно ли е някой пробвал ли го е?
ПС: Двигателя е AFN сигурен съм.
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси
1.казва се турбодупка
2.имаш АБС това е ефекта
3.пак турбодупка
4.основен проблем от старост подсветката спира да работи-подмяна на дисплея
5.сложи си аларма с опция за вдигане на прозорци
6.като почне да тресе на празен ход и да стърже яко вече е за смяна
7.сложи си маслен филтър с клапан и няма да чука
2.имаш АБС това е ефекта
3.пак турбодупка
4.основен проблем от старост подсветката спира да работи-подмяна на дисплея
5.сложи си аларма с опция за вдигане на прозорци
6.като почне да тресе на празен ход и да стърже яко вече е за смяна
7.сложи си маслен филтър с клапан и няма да чука
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси
Би ли пояснил термина турбодупка ?
Аз лично си го обяснявам като IDLE TIME за реакция на турбината и ускорение?
Аз лично си го обяснявам като IDLE TIME за реакция на турбината и ускорение?
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси
BobyM написа:Би ли пояснил термина турбодупка ?
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=147729
Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси
Относно вискозитета на маслото, 5w30 или 5w40 е препоръчаното за теб масло.
Повдигачите може да ти почукват от кофти филтър или кофти масло и разбира се от ЕГН-то на мотора.
Повдигачите може да ти почукват от кофти филтър или кофти масло и разбира се от ЕГН-то на мотора.
- bora sev
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 13:21
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AHF
- Местоположение: Севлиево
Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси
BobyM написа:ПС: Двигателя е AFN сигурен съм.
Всъщност колега двигателя ти е AHF който се монтира на голф, бора, а3 и т.н. Докато AFN се монтира на пасат. Ако не ми вярваш провери лепенката в багажника си.

Re: GOLF MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси
Оригинално няма голф 4 с АФН мотор, освен ако някой, някъде не е сменил мотора,
То и AVF не се монтира на голф-бора, ама познай моя мотор какъв 


-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AFN 2000г. - Технически въпроси
Според лепенката в багажника е AHF имам някакъв спомен обаче, че бях виждал някъде AFN по двигателя тези дни ще погледна.
- V.Petrow
- Мнения: 134
- Регистриран на: Нед 13 апр 2014 14:24
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Vratsa/Sofia
Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси
Аз съм със същият двигател и на мен ми препоръчваха 5w40, но според мен за тия коли на по 300+ хиляди е редичко и ще го гори. Аз си сложих Castrol Magnatec 10w40.
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси
Сложи и направо M10D да не го бара.....
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси
не мога да разбера какво ви притеснява ако колата изгори 1-2л. масло за 10-15к. километра
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.9 TDI 110к.с. AHF 2000г. - Технически въпроси
Мен не ме притеснява, а й колега аз съм с 5w40 Castrol Magnatec , за 4000+ км не е мръднало грам.
Просто се чудя следващото масло дали да не е 5w30 Castrol Edge? Какво ще кажете колеги?
Просто се чудя следващото масло дали да не е 5w30 Castrol Edge? Какво ще кажете колеги?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта