Здравейте колеги,
В момента колата ми е разглобена в сервиза и майстора твърди, че турбото си отива защото има омасление на тръбите на интеркулера. Това турбо е рециклирано преди 40000 км в Орландовци и до сега не съм имал проблем - колата не яде масло и за 9000 км съм долял има няма 150 грама.
Също така, майстора установи, че имам теч от капака на клапаните и каза, че е за смяна. На няколко места четох, че е възможно от теча на този капак да има омасляване и по тръбите на кулера. Възможно ли е това, или пак трябва да свалям турбина? :(
Колата е 1.9 арл, 2004
Благодаря!
1.9 ARL 2004г. омасляване на тръбите на интеркулера
Re: Омасляване на тръбите на интеркулера
Няма как заради капака на клапаните да се омазняват тръбите на интеркулера, а относно самото омазняване ако не е много, няма проблем да караш така, но преди да сваляш турбината свали тръбите а ако ти се занимава свали и интеркулера и ги почисти едно хубаво, Като свалиш тръби, маркучи и там каквото още прецениш погледни и турбината за луфт във оста, ако няма или е малък карай смело edit; капака за всичките мотори 1,9 помпа-дюза е еднакъв така че не е много трудно да го намериш
Последна промяна от hvp800 на Нед 27 апр 2014 11:37, променено общо 1 път.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Омасляване на тръбите на интеркулера
По обяснението ти разбирам ,че омазняването по турбопътищата ти е от картерната вентилация . Не мисли за турбото изобщо . Относно капака на клапаните ... при твоя мотор не може ли да се смени само гарнитурата или тя върви с капака ?
- 7 speed DSG
- Мнения: 260
- Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Омасляване на тръбите на интеркулера
Първо си смени капака, тъй-като за ARL няма отделно гарнитура (≈цена 275 лева
), а после помисли и за смяната на майстора ...

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Омасляване на тръбите на интеркулера
И аз съм на мн ,че нищо му няма на турбото ти . По моему , въобще не се налага да смъкваш и чистиш кулер и турбопътища , това масло ще е от картерната вентилация . За капака- виж в Шкода ( Еуратек ) за ОЕМ , че разликата в цените не е малка ( някъде под 200 лв в Шкода- чисто нов разбира се ) Искай за ASZ мотор ,че те май нямат ARL ( доколкото знам са еднакви капаците, да не бъркам нещо ...)
Някъде имаше тема във форума за утаител приспособен ( Oil Catch) за маслените капки. Нещо не намирам темата.
Някъде имаше тема във форума за утаител приспособен ( Oil Catch) за маслените капки. Нещо не намирам темата.
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Омасляване на тръбите на интеркулера
Здравейте момци
Мерси за отговорите. Не съм имал време да ида до сервиза, за да видя колко точно е маслото по тръбите. Утре след работа ще мина за да видя, но както казах, колата наистина не гори масло , така че силно се надявам да се размина.
Това с капака за ASZ е много много ценен съвет! Изобщо не се бях загледал, но на пръв поглед (според google images, капака на asz = arl.
Утре ще звънна и в Порше и в Еуратек за да питам за цени и ще рапортувам :)
Мерси за отговорите. Не съм имал време да ида до сервиза, за да видя колко точно е маслото по тръбите. Утре след работа ще мина за да видя, но както казах, колата наистина не гори масло , така че силно се надявам да се размина.
Това с капака за ASZ е много много ценен съвет! Изобщо не се бях загледал, но на пръв поглед (според google images, капака на asz = arl.
Утре ще звънна и в Порше и в Еуратек за да питам за цени и ще рапортувам :)
Re: Омасляване на тръбите на интеркулера
Моя капак е от AJM мотор следователно ASZ=AJM на мой приятел със AJM капака е от 101 коня ( не знам кода на мотора) а новия капак дето сложих, заради дясно ориентирания всмукателен колектор е от пасат 131 AVF, така че според моето социологическо проучване
капака на клапаните на всички помпа-дюза мотори е заменим на 100%

- Anonymous88
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
- Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
- Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
- Местоположение: Враца
Re: Омасляване на тръбите на интеркулера
Колега да не те притеснява масълцето по турбопътищата както вече са ти казали от
картерна вентилация е
при мен е същата работа...!
Относно капаците Всички са еднакви
И защо първо не пробваш с 1 гарнитурка 30/40 лева е може и по малко ако ползваш някаква отстъпка
На моя AJM вече над 3000 км нямам никакъв Проблем (новата гарнитура не е като старата има разлика в 2 "чопчета" на оригиналната тънкото е от вътрешната страна а дебелото от външната на новата е обратно това е единствената разлика)


Относно капаците Всички са еднакви

И защо първо не пробваш с 1 гарнитурка 30/40 лева е може и по малко ако ползваш някаква отстъпка
На моя AJM вече над 3000 км нямам никакъв Проблем (новата гарнитура не е като старата има разлика в 2 "чопчета" на оригиналната тънкото е от вътрешната страна а дебелото от външната на новата е обратно това е единствената разлика)

- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: 1.9 арл, 2004 омасляване на тръбите на интеркулера
Пичове, в Еуратек след кратък размисъл от страна на момчето, което беше от другата страна на телефона и уверения, че "Щом не е Шкода може и да не стане" ми обявиха 305лв за капака, заедно с капачката и гарнитура
Каталожния номер, който ми дадоха е 038 103 469ID
В Порше дори не благоволяват да си вдигнат телефона вече 2ри ден... Не знам, тия пичове или са построили комунизма, или изобщо не ги интересува колко продажби изпускат когато не си вдигат тъпия телефон за резервни части....


Каталожния номер, който ми дадоха е 038 103 469ID
В Порше дори не благоволяват да си вдигнат телефона вече 2ри ден... Не знам, тия пичове или са построили комунизма, или изобщо не ги интересува колко продажби изпускат когато не си вдигат тъпия телефон за резервни части....

Re: 1.9 арл, 2004 омасляване на тръбите на интеркулера
позвъни на някоя морга, там си вдигат тел
или пусни обява в раздел Купува ако не бързаш и ДА цените на оригиналните части са 


- goro21
- Мнения: 220
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n
- Местоположение: varna
Re: 1.9 арл, 2004 омасляване на тръбите на интеркулера
Колеги как да разбера от къде ми е омазняването на турбо пътищата и кулера дали е от турбина или от картерната вентилациа?
Колата за 9000км ми е изгорила 200-300млмасло (10в40 но сега минах на 5в40 ще видим снего как ще е) което го намирам за нормално.
Колата за 9000км ми е изгорила 200-300млмасло (10в40 но сега минах на 5в40 ще видим снего как ще е) което го намирам за нормално.
- malin.angelov
- Мнения: 322
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
- Автомобил: vw passat
- Двигател: BMP 07
- Местоположение: Sofia
Re: 1.9 арл, 2004 омасляване на тръбите на интеркулера
Колега, карай си колата и не се занимавай с глупости. от които може само да олекнеш финансово 

- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: 1.9 ARL 2004г. омасляване на тръбите на интеркулера
Малко късно пиша, но по-добре късно отклкото никога
Ако някой има теч от капака на клапаните, преди да сменя целия капак да пробва само с гарнитура.
И на мен ми обясняваха всички, че нямало как да стане само с гарнитура, че тоя капак бил пластмасов и веднъж пуснел ли нямало как да се оправи.
Е да де, ама ей го вече 5000 км си карам с гарнитура за 30 лв :)

Ако някой има теч от капака на клапаните, преди да сменя целия капак да пробва само с гарнитура.
И на мен ми обясняваха всички, че нямало как да стане само с гарнитура, че тоя капак бил пластмасов и веднъж пуснел ли нямало как да се оправи.
Е да де, ама ей го вече 5000 км си карам с гарнитура за 30 лв :)
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: 1.9 ARL 2004г. омасляване на тръбите на интеркулера
Не ги слушай самозвани майстори, моето турбо таи откак съм купил колата, вече 3г. Ако ти харесва мощността, засичаш разхода на масло и ако е по- малко от 700-800 мл на 10000 км не се занимаваш изобщо. Има значение и това как и къде караш. При преобладаващо градско зацапваш турбото и колата ти пуши като я натиснеш. АРЛ иска яко каране на извънградско, Прави веднъж на месец по 15-20 мин каране на 4000об/мин и ще прочистиш турбопътищата без да ходиш по майстори.
Re: 1.9 ARL 2004г. омасляване на тръбите на интеркулера
Гарнитура капак клапани има 71-35884-00 , това е номера и по V.Reinz. Монтира се на PD мотори от 101,116,131 и 150к.с. Защо ЕТКА не я дава отделно и защо майсторите не го знаят, е съвсем друг въпрос. Официални представителства, което и от VAG групата да е, не очаквайте да ви предложат само гарнитура, тъй като те работят с ЕТКА, а според нея гарнитурата върви комплект с капака.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], licho58 и 76 госта