1.9 ARL 2004г. омасляване на тръбите на интеркулера

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

1.9 ARL 2004г. омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот lord_aggo » Нед 27 апр 2014 8:27


Здравейте колеги,

В момента колата ми е разглобена в сервиза и майстора твърди, че турбото си отива защото има омасление на тръбите на интеркулера. Това турбо е рециклирано преди 40000 км в Орландовци и до сега не съм имал проблем - колата не яде масло и за 9000 км съм долял има няма 150 грама.
Също така, майстора установи, че имам теч от капака на клапаните и каза, че е за смяна. На няколко места четох, че е възможно от теча на този капак да има омасляване и по тръбите на кулера. Възможно ли е това, или пак трябва да свалям турбина? :(

Колата е 1.9 арл, 2004

Благодаря!




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот hvp800 » Нед 27 апр 2014 10:08


Няма как заради капака на клапаните да се омазняват тръбите на интеркулера, а относно самото омазняване ако не е много, няма проблем да караш така, но преди да сваляш турбината свали тръбите а ако ти се занимава свали и интеркулера и ги почисти едно хубаво, Като свалиш тръби, маркучи и там каквото още прецениш погледни и турбината за луфт във оста, ако няма или е малък карай смело edit; капака за всичките мотори 1,9 помпа-дюза е еднакъв така че не е много трудно да го намериш

Последна промяна от hvp800 на Нед 27 апр 2014 11:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот ventotdi » Нед 27 апр 2014 10:15


По обяснението ти разбирам ,че омазняването по турбопътищата ти е от картерната вентилация . Не мисли за турбото изобщо . Относно капака на клапаните ... при твоя мотор не може ли да се смени само гарнитурата или тя върви с капака ?


Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот 7 speed DSG » Нед 27 апр 2014 11:31


Първо си смени капака, тъй-като за ARL няма отделно гарнитура (цена 275 лева :scare3 ), а после помисли и за смяната на майстора ...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот samo_pechka » Нед 27 апр 2014 18:01


И аз съм на мн ,че нищо му няма на турбото ти . По моему , въобще не се налага да смъкваш и чистиш кулер и турбопътища , това масло ще е от картерната вентилация . За капака- виж в Шкода ( Еуратек ) за ОЕМ , че разликата в цените не е малка ( някъде под 200 лв в Шкода- чисто нов разбира се ) Искай за ASZ мотор ,че те май нямат ARL ( доколкото знам са еднакви капаците, да не бъркам нещо ...)
Някъде имаше тема във форума за утаител приспособен ( Oil Catch) за маслените капки. Нещо не намирам темата.


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот lord_aggo » Пон 28 апр 2014 22:36


Здравейте момци

Мерси за отговорите. Не съм имал време да ида до сервиза, за да видя колко точно е маслото по тръбите. Утре след работа ще мина за да видя, но както казах, колата наистина не гори масло , така че силно се надявам да се размина.
Това с капака за ASZ е много много ценен съвет! Изобщо не се бях загледал, но на пръв поглед (според google images, капака на asz = arl.
Утре ще звънна и в Порше и в Еуратек за да питам за цени и ще рапортувам :)


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот hvp800 » Пон 28 апр 2014 22:50


Моя капак е от AJM мотор следователно ASZ=AJM на мой приятел със AJM капака е от 101 коня ( не знам кода на мотора) а новия капак дето сложих, заради дясно ориентирания всмукателен колектор е от пасат 131 AVF, така че според моето социологическо проучване :mhihi капака на клапаните на всички помпа-дюза мотори е заменим на 100%


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот Anonymous88 » Пон 28 апр 2014 23:36


Колега да не те притеснява масълцето по турбопътищата както вече са ти казали от :censored2 картерна вентилация е :censored2 при мен е същата работа...!
Относно капаците Всички са еднакви :c020
И защо първо не пробваш с 1 гарнитурка 30/40 лева е може и по малко ако ползваш някаква отстъпка
На моя AJM вече над 3000 км нямам никакъв Проблем (новата гарнитура не е като старата има разлика в 2 "чопчета" на оригиналната тънкото е от вътрешната страна а дебелото от външната на новата е обратно това е единствената разлика) :c020


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 арл, 2004 омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот lord_aggo » Сря 30 апр 2014 9:13


Пичове, в Еуратек след кратък размисъл от страна на момчето, което беше от другата страна на телефона и уверения, че "Щом не е Шкода може и да не стане" ми обявиха 305лв за капака, заедно с капачката и гарнитура :screwy :mhihi

Каталожния номер, който ми дадоха е 038 103 469ID

В Порше дори не благоволяват да си вдигнат телефона вече 2ри ден... Не знам, тия пичове или са построили комунизма, или изобщо не ги интересува колко продажби изпускат когато не си вдигат тъпия телефон за резервни части.... :gruebel


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: 1.9 арл, 2004 омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот hvp800 » Сря 30 апр 2014 10:27


позвъни на някоя морга, там си вдигат тел :mhihi или пусни обява в раздел Купува ако не бързаш и ДА цените на оригиналните части са :death


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 220
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: 1.9 арл, 2004 омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот goro21 » Пет 01 авг 2014 22:05


Колеги как да разбера от къде ми е омазняването на турбо пътищата и кулера дали е от турбина или от картерната вентилациа?
Колата за 9000км ми е изгорила 200-300млмасло (10в40 но сега минах на 5в40 ще видим снего как ще е) което го намирам за нормално.


Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 арл, 2004 омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот malin.angelov » Съб 02 авг 2014 0:24


Колега, карай си колата и не се занимавай с глупости. от които може само да олекнеш финансово :th_up


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 ARL 2004г. омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот lord_aggo » Вто 05 авг 2014 8:35


Малко късно пиша, но по-добре късно отклкото никога :mrgreen

Ако някой има теч от капака на клапаните, преди да сменя целия капак да пробва само с гарнитура.
И на мен ми обясняваха всички, че нямало как да стане само с гарнитура, че тоя капак бил пластмасов и веднъж пуснел ли нямало как да се оправи.
Е да де, ама ей го вече 5000 км си карам с гарнитура за 30 лв :)


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: 1.9 ARL 2004г. омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот anpa1 » Сря 06 авг 2014 20:50


Не ги слушай самозвани майстори, моето турбо таи откак съм купил колата, вече 3г. Ако ти харесва мощността, засичаш разхода на масло и ако е по- малко от 700-800 мл на 10000 км не се занимаваш изобщо. Има значение и това как и къде караш. При преобладаващо градско зацапваш турбото и колата ти пуши като я натиснеш. АРЛ иска яко каране на извънградско, Прави веднъж на месец по 15-20 мин каране на 4000об/мин и ще прочистиш турбопътищата без да ходиш по майстори.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: 1.9 ARL 2004г. омасляване на тръбите на интеркулера

Мнениеот morfei1 » Чет 07 авг 2014 0:18


Гарнитура капак клапани има 71-35884-00 , това е номера и по V.Reinz. Монтира се на PD мотори от 101,116,131 и 150к.с. Защо ЕТКА не я дава отделно и защо майсторите не го знаят, е съвсем друг въпрос. Официални представителства, което и от VAG групата да е, не очаквайте да ви предложат само гарнитура, тъй като те работят с ЕТКА, а според нея гарнитурата върви комплект с капака.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CekoBEN и 66 госта