Дизелът Ми загрява

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vaskokay
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 14 фев 2006 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Дизелът Ми загрява

Мнениеот vaskokay » Пет 20 окт 2006 16:32


Имам следният проблем.
При нормално каране държи нормална температура.
Когато изкачвам баири загрява до 110 градуса.
Сменил съм включватела на вентилатора и термостата без никакъв ефект.
Направи ми впечатление че, при температура над 100 градуса
вентилатора на радиатора включва на първа степен и след 2-3 минути изключва а температурата си е висока.
МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 20 окт 2006 16:35


Кажи като за начало модела на мотора.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 20 окт 2006 19:36


Датчик за температурата, водна помпа :?:


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пет 20 окт 2006 20:01


сложи си термостат от двигател с клима, сваля с 10 градуса, но зимата е малко по кофти. Виж релето на вентилатора


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Съб 21 окт 2006 2:24


Моя няма градуси, но нормално стрелката стои след средата, а като загрее, вентилатора се включва съвсем малко преди предпоследната чертичка.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 21 окт 2006 10:24


ACCELERATOR написа:Моя няма градуси, но нормално стрелката стои след средата, а като загрее, вентилатора се включва съвсем малко преди предпоследната чертичка.
Така и мойта стрелка-тамън щях да пускам тема дали е нормално да стои 2 мм след средата :oops: Да не се шашкам значи! :043: :D


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 21 окт 2006 10:31


По един дигитален мултицет с термосонда и си измерете реалната температура на антифриза. На допотопните термо-електрически уреди - никакво доверие особенно след 15г. служба :034:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Съб 21 окт 2006 14:17


веселин написа:
ACCELERATOR написа:Моя няма градуси, но нормално стрелката стои след средата, а като загрее, вентилатора се включва съвсем малко преди предпоследната чертичка.
Така и мойта стрелка-тамън щях да пускам тема дали е нормално да стои 2 мм след средата :oops: Да не се шашкам значи! :043: :D

Нормално е, не се шашкай :wink:
37к км съм го карал дизела, и не е като да не съм бил лятото в задръствания, или да не съм я ръчкал планинско :wink:


vaskokay
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 14 фев 2006 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот vaskokay » Съб 21 окт 2006 17:20


Забравих да уточня следното:
1.Мотора е 1.9 TD 11 м. 1993 г.
2.Смених водната помпа преди 5000 км
3.Температурата в радиатора е нормална и поради това вентилатора включва за кратко и изключва
4.Колата няма климатик
5Преди няколко седмици изкачвах Витиня по магистралата с 120 км/ч и температурата се вдигна до 120 градуса и замига червената лампа на таблото.Когато вдигнах капака видях че е леко просълзил антифриз от маркуча влизащ в разширителния съд
5. Не харчи масло/с 5 литра минавам 10 000 км./
6.Антифриза също не намалява
7.На каква диагностика да я карам.


Потребителски аватар
koki_folza
Мнения: 296
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище
Контакти:

Мнениеот koki_folza » Съб 21 окт 2006 21:32


Колега след описанието което си дал съм склонен да мисля , че проблемът ти идва от термодатчика отчитащ температурата . Аз преди седмица имах същия проблем . Може би с течение на времето датчикът си заминава . Но все пак послушай колегата и измери реалната температура , аз я мерих с мултицет с термо сонда . Премери на колко включва перката и на колко изключва при мен е 92-87. зависи какъв датчик си купил мисля че имат разлика в температурата на включване и изключване , след като се убедиш в реалната температура виж и показанията на таблото . Ако се усъмниш в датчика внимаваи какъв ще вземеш , след два фалшиви " Ханспрайса " сега съм с ЕПС . Успех


Потребителски аватар
tonino
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 22 окт 2006 16:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonino » Пон 23 окт 2006 5:56


възможное радятора да нее от тд :shock може да имаш запушени трабички :o
моя греи като го подгоня над 120 но знам че радятора ми е по малък


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пон 23 окт 2006 12:26


koki_folza написа:Колега след описанието което си дал съм склонен да мисля , че проблемът ти идва от термодатчика отчитащ температурата.

Е, аз също имам този проблем! Смених този датчик и на пътя за Златните мостове ми загря до 110 :shock Спрях, оставих двигателя да работи на празен ход и той се сети да завърти двете перки. Ама защо не е пуснало първата перка към 90??? Странно къде е проблемът - веднъж работи, веднъж не!
Ваското 1 каза, че термостатът може да е заял...


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пон 23 окт 2006 12:50


Все си мисля,че не трябва на 90 да включва първа скорост, а на по-висока температура-след 100 май.... :dontknow:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пон 23 окт 2006 13:01


веселин написа:Все си мисля,че не трябва на 90 да включва първа скорост, а на по-висока температура-след 100 май.... :dontknow:

Зависи... На мен работната температура е 80. Не качва повече в нормален режим. Май беше защото има разлика в термостата... Зависи откъде е внесена колата.


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Нед 29 окт 2006 1:17


като първа стъпка си промий охлаждащата система с вода под умерено налягане и следи за това, количеството на охлаждащ агент да е според маркировката, а самият антифриз да е според Фау Ве нормите!
И сега въпросите:
- какъв цвят ти е антифриза?; има ли маслен филм по повърхността му?,
- по време на работа на двигателя има ли мехурчета идващи от обратният поток към разширителния съд?,
- слагани ли са някога добавки за запушване на течове по охладителната система?
- имаш ли от т.нар. чип тунинг?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 140 госта