От няколко седмици се опитвам да накарам EGR-а да заработи, противно на всички останали, които масово го премахват.
Всичко тръгна от пренадуващо турбо и съответно преглеждане на компонентите по системата. Махнах ЕГР тръбата и приложих метода с препарат за фурни да изчистя геометрията и за мое учудване проработи, акутатора се раздвижи напълно, геометрията отваря, та сега няма проблеми с турбото и колата, така да се каже лети. Между другото преди 1 година ми сваляха турбото и чистиха геометрията, не знам дали е нормално толкова бързо да се зацапа пак. Е, карам колата предимно в града на ниски обороти, по рядко само извън града я понапъвам.
Същевременно видях, че ЕГР ми е бил затапен, отпуших го, след това установих, че ЕГР клапана е постоянно отворен и колата стана супер мудна


Интересното е, че вакуум от N18 към ЕГР-а има, но както вече казах явно е много слаб, а дори в един момент, след няколко минути изчезва напълно, появява се обратно ако се вдигнат оборотите на мотора и дам малко повечко газ. Иначе посмених вакуумните маркучи с нови, но пак същото.
Поразчетох се из други форуми по темата и вече почвам да си мисля, че може и да има връзка с дебитомера, доколкото разбрах това е MAF сензора. Направих няколко лог-а с VCDS и стойностите на MAF specified се разминават доста със MAF actual. MAF actual на совободен ход е 450, това на 3-ти канал го гледам. Може би трябва да направя още един лог с по-голямо и продължително натоварване ?!
Някой да има някакава идея към какво друго мога да се насоча?
Колата я имам от 2 години, не знам дали е пипано нещо по ЕКУ-то, но познати ми казват, че вероятно има нещо щото дърпала доста, направо още от ниските обороти, но това може и да е било само заради затапения ЕГР.