От няколко седмици се опитвам да накарам EGR-а да заработи, противно на всички останали, които масово го премахват.
Всичко тръгна от пренадуващо турбо и съответно преглеждане на компонентите по системата. Махнах ЕГР тръбата и приложих метода с препарат за фурни да изчистя геометрията и за мое учудване проработи, акутатора се раздвижи напълно, геометрията отваря, та сега няма проблеми с турбото и колата, така да се каже лети. Между другото преди 1 година ми сваляха турбото и чистиха геометрията, не знам дали е нормално толкова бързо да се зацапа пак. Е, карам колата предимно в града на ниски обороти, по рядко само извън града я понапъвам.
Същевременно видях, че ЕГР ми е бил затапен, отпуших го, след това установих, че ЕГР клапана е постоянно отворен и колата стана супер мудна
, но поне колата върви, както си беше преди всички тези проблеми. След това се насочих към клапан N18, който регулира вакуума към ЕГР клапана, като направо го отворих за да го почистя, но пак промяна няма. Вакуум реално има от него, но е много слаб и не отваря ЕГР клапана, ако подам вакум директно от вакуум помпата веднага отваря. Тогава реших да пробвам с друг такъв клапан N18, взех за проба от друга изправна кола със същия мотор (Ауди А4), като там си работи ЕГР-а нормално. Е пробата с друг N18 не промени нищо.Интересното е, че вакуум от N18 към ЕГР-а има, но както вече казах явно е много слаб, а дори в един момент, след няколко минути изчезва напълно, появява се обратно ако се вдигнат оборотите на мотора и дам малко повечко газ. Иначе посмених вакуумните маркучи с нови, но пак същото.
Поразчетох се из други форуми по темата и вече почвам да си мисля, че може и да има връзка с дебитомера, доколкото разбрах това е MAF сензора. Направих няколко лог-а с VCDS и стойностите на MAF specified се разминават доста със MAF actual. MAF actual на совободен ход е 450, това на 3-ти канал го гледам. Може би трябва да направя още един лог с по-голямо и продължително натоварване ?!
Някой да има някакава идея към какво друго мога да се насоча?
Колата я имам от 2 години, не знам дали е пипано нещо по ЕКУ-то, но познати ми казват, че вероятно има нещо щото дърпала доста, направо още от ниските обороти, но това може и да е било само заради затапения ЕГР.
