Мисля да отварям двигателя , моля всички за помощ !

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мисля да отварям двигателя , моля всички за помощ !

Мнениеот Ventoman » Пон 05 мар 2007 23:23


Здравейте . От окло 10 000км на сам зпочна да работи двидателя по-шумно . Имах проблеми с помпата и залагах проблема да е от там , но уви след ремонта и перфектна центровка звука се изчисти и стана по-ясен . Идва от под капака на клапаните . Отворих капака и не видях нищо фрапиращо освен една лека драскотинка едва доловима с нокът на една от кубилиците (направо незабележима) . След една консултация с niks76 (хиляди благодарности) и направления как да проверя дали е добре зацепен разпределитения вал , направих пробата . Сложих всичко по белезите (образно казано) и въпреки че съм голям каприз , разпределителния вал седи перфектно хоризонтален на главата в процепа . Забелязах че когато кубилиците "упират" в гъба (не на изострената част а противоположно) на пуловете на повдигачите (не знам дали така се казват) има луфт между тях . От опита си от един бензинов форд с обикновенни клапани и долен разпределителен вал , знам че трябва да има разтояние и съм ги регулирал . Тук трябва ли да има разтояние и колко ? До колкото знам могат да се сменят или раздвижат повдигачите но смятам да направя една пълна профилактика .

Чудя се дали да сваля мотора или да действам на място . Вие какво ще ме посъветвате .

Нека ракажа малко за мотора .

Говорим за 1.9TDI 1Z

Мотора по километраж е на 202 000 км.
Не пипа грам маслото . В момента го карам с масло Лемфьордер 10W 40 и е на 2000 км. Преди това с Total qarz 10W 40 и пак беше шумен .
Някой си е поиграл с мотора и е елиминирал EGR клапана като е използавал чеп тунинг . Турбото дава налягане над нормалното , но още не съм ровил там да видя от какво е . Колата до 3'та влиза в 5200+ оборота като доста често съм я вкарвал там . Компресията по последно замерване от днес при около 30 градуса е от 29 до 30 като 29 е на 3'ти цилиндър .

Мисля да проверя в какво състояние са биелните лагери , биели , какво е положението с коляновия вал , да сменя сигментите с нови за същите бутала , да почиста-шлайфам клапаните и леглата (баща ми каза че се прави с някаква паста) , да сменя повдигачите , да сменя гарнитурите със стандартни и ако изникне още нещо .

Сигурно ще имам милион въпроси , надавам се на помощ от вас и да развием добре темата .

Всяка информация ще ми е от полза . За сега освен нормални технически данни съм попаднал на това http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=152849


Първият ми въпрос е , как на място мога да проверя дали имам проблем с повдигачите и клапаните като цяло . Може ли да се установи с мерене на луфта между пуловете и кубилиците .

Като цяло имам всички необходими инструменти с изключение на динамометричен ключ . Препоръчайте ми от каде да си купя , марка и модел , държа на качеството !

Предварително благодаря на всички отзовали се !




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 05 мар 2007 23:28


1Z би трябвало да е с хидравлични повдигачи на клапанити и да опира плътно :? Те ако са се прецакали-риздвижване или смяна.Имай предвид ,че 1З е доста по шумен от другите ТДИ/стандартно ТДИ ,а не ПД/ примерно АФН.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 06 мар 2007 0:08


Според мен е малко ненужно отварянето на мотора, но металически шъм се получава и при недобра работа на стартовия клапан на помпата; при разбити повдигачи; водачи на клапаните; лоша центровка; проблеми с налягането на маслото в мотовилковата система.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 06 мар 2007 0:15


Всъщност кога колата е по-шумна:при студен мотор,при загрят или постоянно;на празен ход или на всички оборти?
P.S. От майсторите който имат хале в ТМТ-то съм чувал ,че мотора се отваря когато найстина има нужда-смятам че са много прави.


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Вто 06 мар 2007 1:20


Rabbit_TDI написа:Имай предвид ,че 1З е доста по шумен от другите ТДИ/стандартно ТДИ ,а не ПД/ примерно АФН.

AFN=Помпа дюза? Това е новост за мен.Също така ТДИ е по тихо от ТДИ помпа дюза.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Вто 06 мар 2007 1:24


На студеничук мотор като запаля от начало го няма , но като поработи малко и позагрее се почва , като се заслушам звука идва от по към задната част на мотора но от към капака на клапаните , даже като махна тапата за наливане на масло , ми се струва че го чувам по-ясно ехтенето .

1.Все пак , трябва ли да има луфт между пуловете и кубилиците при загасен двигалел ?

2.Как да проверя дали е нормално налягането на маслото ?

3.Има ли варянт с елиминирането на EGR клапана , да е останал малко отворен и да пълни и при високи обороти двигателя с изгорели газове и да се е получил нагар на клапаните и от там да дава луфт в кубилиците и при работа те да удрят и да се чуват ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 06 мар 2007 1:30


Vladko написа:
Rabbit_TDI написа:Имай предвид ,че 1З е доста по шумен от другите ТДИ/стандартно ТДИ ,а не ПД/ примерно АФН.

AFN=Помпа дюза? Това е новост за мен.Също така ТДИ е по тихо от ТДИ помпа дюза.

Имам в предвид ,че АФН не е ПД.Заслушай се в звука на 110 коня и на един 90 и ще разбереш-един колега има Г4 110 и секи ден я установявам.А звука на ПД пък е нещо съвсем различно доста е плътен и силен/мен ме кефи/ и затова го плюят основно по автосписанията.
P.S.Когато ФВ са правили ТДИ 1.9 1З най-големия проблем е бил шума от твърдата работа на безкамерния дизел.

Последна промяна от Rabbit_TDI на Вто 06 мар 2007 1:37, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 06 мар 2007 1:35


Ventoman написа:На студеничук мотор като запаля от начало го няма , но като поработи малко и позагрее се почва , като се заслушам звука идва от по към задната част на мотора но от към капака на клапаните , даже като махна тапата за наливане на масло , ми се струва че го чувам по-ясно ехтенето .

1.Все пак , трябва ли да има луфт между пуловете и кубилиците при загасен двигалел ?

2.Как да проверя дали е нормално налягането на маслото ?

3.Има ли варянт с елиминирането на EGR клапана , да е останал малко отворен и да пълни и при високи обороти двигателя с изгорели газове и да се е получил нагар на клапаните и от там да дава луфт в кубилиците и при работа те да удрят и да се чуват ?

Ако ес хидравличен не трябва да има.Като го отвориш има ли откаде да найстройваш хлабината-ако няма значи е с хидравлични.Като цяло и хидравличната втулка си личи на самия клапан,ама 1З не съм го виждал отворен за да кажа точно как е :oops: Тва с EGR граничи с невъзможното.Единствения проблем като го няма EGR е че трябва да е малко по неспокоен като го палиш на студено и би трябвало да харчи една идея повече.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Вто 06 мар 2007 1:43


С хидравлични е и няма варянт за реглаж , изглежда като този http://home.cogeco.ca/%7Edrfunk/rebuild ... C00138.JPG (даже и почти толкова чист :wink: ) но пуловете , в който опират кубилиците седят наравно с равнината на главата а + това има и луфт . За EGR съм чувал че ако го елиминираш и запече така че да пропуска леко изгорелите газове , при високи обороти са много наситени и пълнят и запушават всмукателните колектори и след време не можеш да си завреш и малкия пръст , ако е така представям си какво се случва на леглата на клапаните .


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 06 мар 2007 9:17


Ventoman написа:С хидравлични е и няма варянт за реглаж , изглежда като този http://home.cogeco.ca/%7Edrfunk/rebuild ... C00138.JPG (даже и почти толкова чист :wink: ) но пуловете , в който опират кубилиците седят наравно с равнината на главата а + това има и луфт . За EGR съм чувал че ако го елиминираш и запече така че да пропуска леко изгорелите газове , при високи обороти са много наситени и пълнят и запушават всмукателните колектори и след време не можеш да си завреш и малкия пръст , ако е така представям си какво се случва на леглата на клапаните .

Не е точно така.
Пуловете трябва да се въртят под гърбиците на разпределителния вал, но не трябва да има луфт помежду им.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 06 мар 2007 9:33


То тва май е идеята на хидравличните клапани-да няма луфтове от който да има тракане и разбиване.Доколкото виждам от снимката 1З няма кобилици ,а действа директно върху хидравличната част на клапана.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Вто 06 мар 2007 12:09


niks76 написа:Според мен е малко ненужно отварянето на мотора, но металически шум се получава и при недобра работа на стартовия клапан на помпата; при разбити повдигачи; водачи на клапаните; проблеми с налягането на маслото в мотовилковата система.


Как да диагностирам всичко това ?


Потребителски аватар
joro^
Мнения: 327
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоeвград

Мнениеот joro^ » Вто 06 мар 2007 15:28


Колега според мен ще правиш много ненужни процедури,споменал си смяна на сегменти, е извиняваи ама не виждам връската и то при компресия 29-30 но ти си знаеш.За повдигачите можеш да си провериш като свалиш разпределителния вал и ги извадиш и да видиш дали няма някой пукнат или някой блокирал,биелните лагери ако ги проверяваш по добре направо ги смени не са кой знае каква цифра,за проверка на водачите трябва да разглобиш клапаните.Шлаифането на леглата на клапаните става с шлаиф паста,но първо провери дали има нужда от това става при свалена глава, сипва се бензин в отворите на всмукателните и изпускателните клапани и гледаш дали има пропуск.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Вто 06 мар 2007 17:20


joro^ написа:Колега според мен ще правиш много ненужни процедури,споменал си смяна на сегменти, е извиняваи ама не виждам връската и то при компресия 29-30 но ти си знаеш.За повдигачите можеш да си провериш като свалиш разпределителния вал и ги извадиш и да видиш дали няма някой пукнат или някой блокирал,биелните лагери ако ги проверяваш по добре направо ги смени не са кой знае каква цифра,за проверка на водачите трябва да разглобиш клапаните.Шлаифането на леглата на клапаните става с шлаиф паста,но първо провери дали има нужда от това става при свалена глава, сипва се бензин в отворите на всмукателните и изпускателните клапани и гледаш дали има пропуск.


Това е една много полезна информация и съвпада с моето мислене само с разликата , че ще проверя плътноста на клапаните с газ .

Сигменти ще сменям защото мисля след този ремонт да не вдигам предния капак (освен за стандартното обслужване) поне 3 , 4 , 5 години :wink:

Как да проверя дали е добро налягането на маслото ?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 06 мар 2007 20:42


Ventoman написа:Как да проверя дали е добро налягането на маслото ?


Проверява се с манометър, който се завива над масления филтър ( или на мястото на датчик или ако има тапа )



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: AFN98 и 134 госта