Здравейте . От окло 10 000км на сам зпочна да работи двидателя по-шумно . Имах проблеми с помпата и залагах проблема да е от там , но уви след ремонта и перфектна центровка звука се изчисти и стана по-ясен . Идва от под капака на клапаните . Отворих капака и не видях нищо фрапиращо освен една лека драскотинка едва доловима с нокът на една от кубилиците (направо незабележима) . След една консултация с niks76 (хиляди благодарности) и направления как да проверя дали е добре зацепен разпределитения вал , направих пробата . Сложих всичко по белезите (образно казано) и въпреки че съм голям каприз , разпределителния вал седи перфектно хоризонтален на главата в процепа . Забелязах че когато кубилиците "упират" в гъба (не на изострената част а противоположно) на пуловете на повдигачите (не знам дали така се казват) има луфт между тях . От опита си от един бензинов форд с обикновенни клапани и долен разпределителен вал , знам че трябва да има разтояние и съм ги регулирал . Тук трябва ли да има разтояние и колко ? До колкото знам могат да се сменят или раздвижат повдигачите но смятам да направя една пълна профилактика .
Чудя се дали да сваля мотора или да действам на място . Вие какво ще ме посъветвате .
Нека ракажа малко за мотора .
Говорим за 1.9TDI 1Z
Мотора по километраж е на 202 000 км.
Не пипа грам маслото . В момента го карам с масло Лемфьордер 10W 40 и е на 2000 км. Преди това с Total qarz 10W 40 и пак беше шумен .
Някой си е поиграл с мотора и е елиминирал EGR клапана като е използавал чеп тунинг . Турбото дава налягане над нормалното , но още не съм ровил там да видя от какво е . Колата до 3'та влиза в 5200+ оборота като доста често съм я вкарвал там . Компресията по последно замерване от днес при около 30 градуса е от 29 до 30 като 29 е на 3'ти цилиндър .
Мисля да проверя в какво състояние са биелните лагери , биели , какво е положението с коляновия вал , да сменя сигментите с нови за същите бутала , да почиста-шлайфам клапаните и леглата (баща ми каза че се прави с някаква паста) , да сменя повдигачите , да сменя гарнитурите със стандартни и ако изникне още нещо .
Сигурно ще имам милион въпроси , надавам се на помощ от вас и да развием добре темата .
Всяка информация ще ми е от полза . За сега освен нормални технически данни съм попаднал на това http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=152849
Първият ми въпрос е , как на място мога да проверя дали имам проблем с повдигачите и клапаните като цяло . Може ли да се установи с мерене на луфта между пуловете и кубилиците .
Като цяло имам всички необходими инструменти с изключение на динамометричен ключ . Препоръчайте ми от каде да си купя , марка и модел , държа на качеството !
Предварително благодаря на всички отзовали се !
Мисля да отварям двигателя , моля всички за помощ !
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
На студеничук мотор като запаля от начало го няма , но като поработи малко и позагрее се почва , като се заслушам звука идва от по към задната част на мотора но от към капака на клапаните , даже като махна тапата за наливане на масло , ми се струва че го чувам по-ясно ехтенето .
1.Все пак , трябва ли да има луфт между пуловете и кубилиците при загасен двигалел ?
2.Как да проверя дали е нормално налягането на маслото ?
3.Има ли варянт с елиминирането на EGR клапана , да е останал малко отворен и да пълни и при високи обороти двигателя с изгорели газове и да се е получил нагар на клапаните и от там да дава луфт в кубилиците и при работа те да удрят и да се чуват ?
1.Все пак , трябва ли да има луфт между пуловете и кубилиците при загасен двигалел ?
2.Как да проверя дали е нормално налягането на маслото ?
3.Има ли варянт с елиминирането на EGR клапана , да е останал малко отворен и да пълни и при високи обороти двигателя с изгорели газове и да се е получил нагар на клапаните и от там да дава луфт в кубилиците и при работа те да удрят и да се чуват ?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Vladko написа:Rabbit_TDI написа:Имай предвид ,че 1З е доста по шумен от другите ТДИ/стандартно ТДИ ,а не ПД/ примерно АФН.
AFN=Помпа дюза? Това е новост за мен.Също така ТДИ е по тихо от ТДИ помпа дюза.
Имам в предвид ,че АФН не е ПД.Заслушай се в звука на 110 коня и на един 90 и ще разбереш-един колега има Г4 110 и секи ден я установявам.А звука на ПД пък е нещо съвсем различно доста е плътен и силен/мен ме кефи/ и затова го плюят основно по автосписанията.
P.S.Когато ФВ са правили ТДИ 1.9 1З най-големия проблем е бил шума от твърдата работа на безкамерния дизел.
Последна промяна от Rabbit_TDI на Вто 06 мар 2007 1:37, променено общо 2 пъти.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ventoman написа:На студеничук мотор като запаля от начало го няма , но като поработи малко и позагрее се почва , като се заслушам звука идва от по към задната част на мотора но от към капака на клапаните , даже като махна тапата за наливане на масло , ми се струва че го чувам по-ясно ехтенето .
1.Все пак , трябва ли да има луфт между пуловете и кубилиците при загасен двигалел ?
2.Как да проверя дали е нормално налягането на маслото ?
3.Има ли варянт с елиминирането на EGR клапана , да е останал малко отворен и да пълни и при високи обороти двигателя с изгорели газове и да се е получил нагар на клапаните и от там да дава луфт в кубилиците и при работа те да удрят и да се чуват ?
Ако ес хидравличен не трябва да има.Като го отвориш има ли откаде да найстройваш хлабината-ако няма значи е с хидравлични.Като цяло и хидравличната втулка си личи на самия клапан,ама 1З не съм го виждал отворен за да кажа точно как е

- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
С хидравлични е и няма варянт за реглаж , изглежда като този http://home.cogeco.ca/%7Edrfunk/rebuild ... C00138.JPG (даже и почти толкова чист
) но пуловете , в който опират кубилиците седят наравно с равнината на главата а + това има и луфт . За EGR съм чувал че ако го елиминираш и запече така че да пропуска леко изгорелите газове , при високи обороти са много наситени и пълнят и запушават всмукателните колектори и след време не можеш да си завреш и малкия пръст , ако е така представям си какво се случва на леглата на клапаните .

- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Ventoman написа:С хидравлични е и няма варянт за реглаж , изглежда като този http://home.cogeco.ca/%7Edrfunk/rebuild ... C00138.JPG (даже и почти толкова чист) но пуловете , в който опират кубилиците седят наравно с равнината на главата а + това има и луфт . За EGR съм чувал че ако го елиминираш и запече така че да пропуска леко изгорелите газове , при високи обороти са много наситени и пълнят и запушават всмукателните колектори и след време не можеш да си завреш и малкия пръст , ако е така представям си какво се случва на леглата на клапаните .
Не е точно така.
Пуловете трябва да се въртят под гърбиците на разпределителния вал, но не трябва да има луфт помежду им.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- joro^
- Мнения: 327
- Регистриран на: Нед 05 ное 2006 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоeвград
Колега според мен ще правиш много ненужни процедури,споменал си смяна на сегменти, е извиняваи ама не виждам връската и то при компресия 29-30 но ти си знаеш.За повдигачите можеш да си провериш като свалиш разпределителния вал и ги извадиш и да видиш дали няма някой пукнат или някой блокирал,биелните лагери ако ги проверяваш по добре направо ги смени не са кой знае каква цифра,за проверка на водачите трябва да разглобиш клапаните.Шлаифането на леглата на клапаните става с шлаиф паста,но първо провери дали има нужда от това става при свалена глава, сипва се бензин в отворите на всмукателните и изпускателните клапани и гледаш дали има пропуск.
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
joro^ написа:Колега според мен ще правиш много ненужни процедури,споменал си смяна на сегменти, е извиняваи ама не виждам връската и то при компресия 29-30 но ти си знаеш.За повдигачите можеш да си провериш като свалиш разпределителния вал и ги извадиш и да видиш дали няма някой пукнат или някой блокирал,биелните лагери ако ги проверяваш по добре направо ги смени не са кой знае каква цифра,за проверка на водачите трябва да разглобиш клапаните.Шлаифането на леглата на клапаните става с шлаиф паста,но първо провери дали има нужда от това става при свалена глава, сипва се бензин в отворите на всмукателните и изпускателните клапани и гледаш дали има пропуск.
Това е една много полезна информация и съвпада с моето мислене само с разликата , че ще проверя плътноста на клапаните с газ .
Сигменти ще сменям защото мисля след този ремонт да не вдигам предния капак (освен за стандартното обслужване) поне 3 , 4 , 5 години

Как да проверя дали е добро налягането на маслото ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 49 госта