1.9 тди АФН за топлото палене (съпротивление)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

1.9 тди АФН за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот stangero » Чет 21 юли 2011 19:00


колата е с двигател 1.9 тди АФН има проблем да пали топла из форумите разбрах че някои колеги са слагали съпротивление от 1 килоом между 1 и 3 пин на буксата на дачика за водата и така лъжели компютара че е по студено и колата палела .........да ама при мене не става възможно ли е да букрам кабелите и двата са кафяво с синио .....съзможно ли е за мен да трябва по различно съпротивление (иначе като откача буксата и колата си пали веднага




Потребителски аватар
manekena
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 24 окт 2006 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот manekena » Чет 21 юли 2011 20:43


слагай чеп :034:


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот van4ooo » Чет 21 юли 2011 20:53


Откачена букса и монтирано съпротивление са различни неща за компа.Имаше подобна тема-колега искаше да свърже съпротивлението така,че да се включва(лъже компа) само докато върти на стартер,ако може да откриеш темата или него да сподели резултата.


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот minimalizum » Чет 21 юли 2011 23:00


Дано да е така при теб,опитах се да достигна максимално до твоя модел но ако има разлики драскай.
Така е при мен и за сега си работи

На релето не съм написал оригиналната номерация за кой крак съотвества и съм ги означил с 1,2,3 другите са ясни.

Ако ползваш друг вид реле трябва да си го замериш кой крак какъв е :banana

СХЕМАТА В ТОЗИ ПОСТ Е СГРЕШЕНА. ПО- НАДОЛУ Е ПРАВИЛНАТА :drunk

Последна промяна от minimalizum на Пон 25 юли 2011 19:53, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот Sashko_Trg » Пет 22 юли 2011 8:43


http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=70

Колега ето една тема точно по твоя проблем. И аз някъде четох за тея схеми за паленето обаче в поледствие се оказа, че това нещо не е много подходящо.


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот minimalizum » Пет 22 юли 2011 20:41


Sashko_Trg написа:http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=70

Колега ето една тема точно по твоя проблем. И аз някъде четох за тея схеми за паленето обаче в поледствие се оказа, че това нещо не е много подходящо.


Статията всички сме я чели. И като компромис с финансите прибягваме до следното решение със резистора.

За проблеми с тази схема за сега не съм чул някой да има.
Разбира се че е най добре ако имаш пари да се погледне
-- акумулатора-
--- стартера-
----връзки между горе споменатите
евентуално нафтова помпа и други компоненти по запалителната система като много краен вариант. :beer


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот minimalizum » Пет 22 юли 2011 21:03


това е правилната схема :beat_butt2
Прикачени файлове
1.9 АФН.JPG

Последна промяна от minimalizum на Пон 25 юли 2011 19:54, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот Sashko_Trg » Пет 22 юли 2011 22:57


Защо тогава не опиташ с прегодирането на автоматик ?


Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот stangero » Пет 22 юли 2011 23:31


Sashko_Trg написа:Защо тогава не опиташ с прегодирането на автоматик ?


защото колата не може да се прекодира :Mr Green Fun :Mr Green Fun ибиза е


minimalizum написа:снощи спейки съм начертал грешно схемата........без причина за тревога ако сте пробвали

това е правилната схема :beat_butt2



благодаря за схемата аз го правех по друг начин слагах съпротивлението между двата кабела при закачена букса иначе това с релето ми е ясно


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот minimalizum » Съб 23 юли 2011 0:09


:talk:
:!: За да има ефект от съпротивлението трябва да се прекъсне някъде кабела който отива към компа и да се закачи ПОСЛЕДОВАТЕЛНО на веригата това съпротивление,за да може да се покачи стойността на омовете към компа и той да отчете по ниска температура. :!:

Ако се поставя съпротивлението само така между 2 кабела на буксата без да се прекъсва веригата мисля че дори става обратния ефект защото дори омовете падат към компа ( и това по програмата значи по- голяма температура )


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот brum » Пон 25 юли 2011 16:34


Най-правилния вариант е да се оправи софтуерно, но е средно скъпо (100лв вземат разни хора). Може да се оправи само този проблем без да се променя вървежа на колата. Ако можеш сам да си качищ и свалиш софтуера мога и аз да ти го оправя. Пък и пари няма да ти взема :) .

С прекодиране се променят доста неща, а не само паленето. На автоматик доста от настройките са различни.

А това със съпротивлението - трябва да е там докато запали и после да го няма. Защото иначе мотора отчита по-ниска температура на мотора и прави разни дивотии относно горивоподаването.

Последна промяна от brum на Пет 05 авг 2011 12:55, променено общо 1 път.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот mshbul » Пон 25 юли 2011 19:44


То това е идеята с релето. То се управлява от стартера, като завъртиш на стартер релето включва и добавя сложеното съпротивление, като върнеш ключа то превключва и вече е само съпротивлението на датчика. Само не знам това прекъсване, което се получава при превключването дали компютъра няма да го отчете като грешка.


Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот stangero » Пон 25 юли 2011 21:04


преди малко го сложих релето с съпротивлението колата пали перфектно не сум я закачал на ваг ком за да вида за грешка ама и да има не ми пука вобще тя само си седи не пречи по никакъв начин на работата на двигатела :да:


знам кои го прави за 150 лв но трябва и на море да се ходи а и няма да се жена за тая кочина :drinking: :drinking:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот brum » Вто 26 юли 2011 8:01


Всеки решава за себе си :) . С релето е удачен вариант. Компа няма да записва грешка.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот Dobromirski » Нед 31 юли 2011 7:04


Резистора го вържи между 1 и 3 , а не между 1 и 2 !
И да не питаш '-Що ?" , ще ти кажа :
В твоят вариант има момент в който веригата е прекъсната ( в момента на превключване) и ще ти набива грешка "темп датчик" !
:beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта