Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след престой

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
powercar
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 29 дек 2009 22:10
Автомобил:
Двигател:

Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след престой

Мнениеот powercar » Чет 13 авг 2015 17:26


Здравейте колеги! Имам следния проблем от 2-3 седмици колата ми започна да пали трудно при студен старт на двигателя, с доста въртене на стартера. Вчера забелязах че когато не иска да запали докато въртя на стартер минава голямо количество въздух през прозрачното маркуче за нафтата, след като запали (в повечето случай от втория опит) също минава доста въздух. Когато изгася двигателя мехурчетата с въздух си променят посоката от помпата към горивния филтър! Въздуха ли е проблема според вас и ако е той къде да търся проблема, от къде може да го дърпа този въздух, без нафта не съм оставял автомобила! Автомобила е Ауди 80 Б3 1.6ТД (SB код на двигателя), прикачам снимка на горивния филтър за да ми обясните кое какво е! Очаквам вашите съвети, благодаря ви предварително!


Изображение




Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот Presli82 » Чет 13 авг 2015 22:50


Колега , ограденото с жълто , ако е възвратно клапанче (не се вижда много добре) , според мен не е на правилния маркуч. Би трябвало да е на маркуча със стрелка навътре към филтъра т.е. на входяща нафта от резервоара към филтъра. Горивопроводите не са първа младост ,така че въздух може да смуче от всяка снадка или маркуч по трасето от помпата до резервоара. Много вероятен виновник е и ограденото със червено клапанче. На него има гумен пръстен , който може да изпусне.


powercar
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 29 дек 2009 22:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот powercar » Пет 14 авг 2015 18:43


Какво да ти кажа колега колата си е така от както е в България и не е имала никога проблем с паленето (освен когато бяха изгорели подгревните свещи), а това са доста години вече, според вас от къде да започна да търся проблема със смяна на всички скоби ли? Според вас замяната на този горивния филтър с такъв от голф 2 (такъв само с вход и изход) дали си заслужава, аз лично много искам да си остане всичко както си е от завода, защото щом така са го измислили значи така трябва да бъде! Тънките маркучета Ф6 ли се водят?


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот stanimir1123 » Пет 14 авг 2015 18:47


Сложи възвратен клапан на входящата нафта от резервоара icon_idea аз преди години имах същото ауди с същия проблем.
В магазините за авточасти ги продават към 10-15лв слага се за 2 минути


powercar
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 29 дек 2009 22:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот powercar » Пет 14 авг 2015 18:55


Преди входа на филтъра ли да го сложа? Вашето ауди със същия вид горивен филтър ли беше? Всичките маркучи ли са Ф6 освен този със скобата с винт?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот Водния дух1 » Пет 14 авг 2015 20:14


Слагай филтър от 2ка .Още като взех вентото и ми направи същия чалъм-слижих филтър от 2ка по препоръки от фофума и 5г.нямам проблеми с въздуси,мехури и тем подобни.


powercar
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 29 дек 2009 22:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот powercar » Пет 14 авг 2015 20:20


Водния дух1 написа:Слагай филтър от 2ка .Още като взех вентото и ми направи същия чалъм-слижих филтър от 2ка по препоръки от фофума и 5г.нямам проблеми с въздуси,мехури и тем подобни.


При вас само горивен филтър от голф 2 без никакви възвратни клапани ли е?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот Водния дух1 » Пет 14 авг 2015 20:46


Да -нямам други клапани.Обаче ако проблема е в помпата се слага допълнително клапанче между филтъра и помпата да не връща гориво.Всеки един майстор знае къде да го сложи.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот samo_pechka » Пет 14 авг 2015 23:35


Вариант 1 : проблем с маркучета за обратната нафта, ако не се оправят нещата минаваш на вариант 2 : Имаш предполагаем проблем с ГНП. Изпразва се откъм нафта, след по-дълъг престой. Дължи се на изпечени уплътнения.


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот ewipito » Съб 15 авг 2015 0:59


Тия TD-та са малко капризни на тема свещи - като ги има и греят на -20 от четвърт, една или две да заминат при 80 градуса мотор си въртиш като все едно е някоя пред блокиране.. Провери ги за всеки случай ;)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот milmar » Съб 15 авг 2015 10:41


Абе колега, какви свещи, в първото мнение пише въздух и т.н.
Пък и аз съм карал ТД и не е вярно нито, че със свещи палиш без проблем при -20°C :smile , нито пък че лятото без 1-2 свещи ще въртиш и няма да иска да запали. Просто влиза въздух от някъде и заема мястото на горивото :biggrin , което пък по волята на гравитацията се връща обратно в резервоара. После е нужно въртене за да се обезвъздуши системата. Освен това пластинчатата помпа в ГНП-то ако се напълни хубаво с въздух, може и въобще да не успее да се обезвъздуши само с вътрене. Понякога се налага прилагането на дишане "уста в уста" или по-точно "маркуч в уста" за да се подкара.


powercar
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 29 дек 2009 22:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот powercar » Нед 16 авг 2015 13:18


Днес бях карал колата и след като я изгасих поседя не повече от час и реших да извадя маркуча на вхора да горивния филтър, беше празен мисля там да сложа възвратен клапан, но се чудя от кои вид да бъде, капсулован или разглобяем? Все пак преди филтъра малко или много ще минават част от боклуците в нафтата и дали няма да запушват възвратния клапан и ако той бъде капсулован няма да мога да го почистя, а ако е разглобяем ще може да се разглобява и чисти или няма значение какъв ще бъде няма как да се запушва?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот samo_pechka » Нед 16 авг 2015 19:05


powercar написа:..мисля там да сложа възвратен клапан...

Провери/смени ли маркученцата за обратната нафта по дюзите? Това с възвратния клапан е излишно упражнение, експериментирали сме, с две думи: няма файда :wink Вече ако не помогне смяната на маркучетата- смяна уплътнения на ГНП, всичките + и семерингата на вала ѝ.


powercar
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 29 дек 2009 22:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот powercar » Пон 17 авг 2015 7:11


Маркучетата за обратна нафта са нови и семеринга на вала на помпата е нов!


qskatavw
Мнения: 212
Регистриран на: Пон 30 сеп 2013 19:07
Автомобил: Audi
Двигател: AVF

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре

Мнениеот qskatavw » Пон 17 авг 2015 17:50


За да изключиш ГНП-ТО като проблем, подай му нафта от шише и пиши за резултата



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта