
Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след престой
Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след престой
Здравейте колеги! Имам следния проблем от 2-3 седмици колата ми започна да пали трудно при студен старт на двигателя, с доста въртене на стартера. Вчера забелязах че когато не иска да запали докато въртя на стартер минава голямо количество въздух през прозрачното маркуче за нафтата, след като запали (в повечето случай от втория опит) също минава доста въздух. Когато изгася двигателя мехурчетата с въздух си променят посоката от помпата към горивния филтър! Въздуха ли е проблема според вас и ако е той къде да търся проблема, от къде може да го дърпа този въздух, без нафта не съм оставял автомобила! Автомобила е Ауди 80 Б3 1.6ТД (SB код на двигателя), прикачам снимка на горивния филтър за да ми обясните кое какво е! Очаквам вашите съвети, благодаря ви предварително!


- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Колега , ограденото с жълто , ако е възвратно клапанче (не се вижда много добре) , според мен не е на правилния маркуч. Би трябвало да е на маркуча със стрелка навътре към филтъра т.е. на входяща нафта от резервоара към филтъра. Горивопроводите не са първа младост ,така че въздух може да смуче от всяка снадка или маркуч по трасето от помпата до резервоара. Много вероятен виновник е и ограденото със червено клапанче. На него има гумен пръстен , който може да изпусне.
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Какво да ти кажа колега колата си е така от както е в България и не е имала никога проблем с паленето (освен когато бяха изгорели подгревните свещи), а това са доста години вече, според вас от къде да започна да търся проблема със смяна на всички скоби ли? Според вас замяната на този горивния филтър с такъв от голф 2 (такъв само с вход и изход) дали си заслужава, аз лично много искам да си остане всичко както си е от завода, защото щом така са го измислили значи така трябва да бъде! Тънките маркучета Ф6 ли се водят?
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
- Автомобил: b5 AFN
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград / LONDON
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Сложи възвратен клапан на входящата нафта от резервоара
аз преди години имах същото ауди с същия проблем.
В магазините за авточасти ги продават към 10-15лв слага се за 2 минути

В магазините за авточасти ги продават към 10-15лв слага се за 2 минути
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Преди входа на филтъра ли да го сложа? Вашето ауди със същия вид горивен филтър ли беше? Всичките маркучи ли са Ф6 освен този със скобата с винт?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Слагай филтър от 2ка .Още като взех вентото и ми направи същия чалъм-слижих филтър от 2ка по препоръки от фофума и 5г.нямам проблеми с въздуси,мехури и тем подобни.
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Водния дух1 написа:Слагай филтър от 2ка .Още като взех вентото и ми направи същия чалъм-слижих филтър от 2ка по препоръки от фофума и 5г.нямам проблеми с въздуси,мехури и тем подобни.
При вас само горивен филтър от голф 2 без никакви възвратни клапани ли е?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Да -нямам други клапани.Обаче ако проблема е в помпата се слага допълнително клапанче между филтъра и помпата да не връща гориво.Всеки един майстор знае къде да го сложи.
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Вариант 1 : проблем с маркучета за обратната нафта, ако не се оправят нещата минаваш на вариант 2 : Имаш предполагаем проблем с ГНП. Изпразва се откъм нафта, след по-дълъг престой. Дължи се на изпечени уплътнения.
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Тия TD-та са малко капризни на тема свещи - като ги има и греят на -20 от четвърт, една или две да заминат при 80 градуса мотор си въртиш като все едно е някоя пред блокиране.. Провери ги за всеки случай ;)
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Абе колега, какви свещи, в първото мнение пише въздух и т.н.
Пък и аз съм карал ТД и не е вярно нито, че със свещи палиш без проблем при -20°C
, нито пък че лятото без 1-2 свещи ще въртиш и няма да иска да запали. Просто влиза въздух от някъде и заема мястото на горивото
, което пък по волята на гравитацията се връща обратно в резервоара. После е нужно въртене за да се обезвъздуши системата. Освен това пластинчатата помпа в ГНП-то ако се напълни хубаво с въздух, може и въобще да не успее да се обезвъздуши само с вътрене. Понякога се налага прилагането на дишане "уста в уста" или по-точно "маркуч в уста" за да се подкара.
Пък и аз съм карал ТД и не е вярно нито, че със свещи палиш без проблем при -20°C


Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Днес бях карал колата и след като я изгасих поседя не повече от час и реших да извадя маркуча на вхора да горивния филтър, беше празен мисля там да сложа възвратен клапан, но се чудя от кои вид да бъде, капсулован или разглобяем? Все пак преди филтъра малко или много ще минават част от боклуците в нафтата и дали няма да запушват възвратния клапан и ако той бъде капсулован няма да мога да го почистя, а ако е разглобяем ще може да се разглобява и чисти или няма значение какъв ще бъде няма как да се запушва?
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
powercar написа:..мисля там да сложа възвратен клапан...
Провери/смени ли маркученцата за обратната нафта по дюзите? Това с възвратния клапан е излишно упражнение, експериментирали сме, с две думи: няма файда

Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
Маркучетата за обратна нафта са нови и семеринга на вала на помпата е нов!
Re: Ауди 80 Б3 1.6ТД Проблем при старт на двигателя след пре
За да изключиш ГНП-ТО като проблем, подай му нафта от шише и пиши за резултата
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта