1Z механична центровка на ГНП - моля за помощ !

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 229
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

1Z механична центровка на ГНП - моля за помощ !

Мнениеот Trimontcium » Вто 27 юли 2010 23:18


Айде моля ви се колеги, покажете със снимков материал как се прави механичната центровка, че не мога повече... не намирам никъде.... или дайте линк та и аз да видя ! :cry:




aladjov82
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 14 фев 2010 16:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот aladjov82 » Сря 28 юли 2010 0:16


колега, под механична центровка имаш предвид TDI Timing (предварение и закъснение) центровка ли?
ако е тя, мога да ти обясня как се прави, но за начина който аз знам трябва да имаш и VAG-COM.


Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 229
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот Trimontcium » Сря 28 юли 2010 0:20


Точно това имам предвид, имам ваг ком и имам ужасно голямо предварение, разбрах че няква капачка се развивала после се въртяло нещо ...


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот gogovaseev » Сря 28 юли 2010 6:29


Ни6то не се върти колега,развиват се 4ри болта и после главата на помпата се мърда в посока към зъбното или назад в зависимост какво иска компа закаснение или предварение.ако иска6 влез ми на скаип и дове4ера 6те ти пусна снимки как става,за6тото незнам как да ги направя малки и да ги ка4а във форума,пък ти ако знае6 6те ги ка4и6.успех :beer


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот rmk » Сря 28 юли 2010 9:15


Колегата пита за центровка (предварение, закъснение) - това се прави с местене на помпата или раздвиженото колело на помпата (в зависимост от вида).
Местенето на електрическия блок на помпата (онзи отгоре) регулира милиграмите на впръскване.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот milmar » Сря 28 юли 2010 14:15


:да:

Така е , много лесно става , не отнема повече от 1 час , заедно с времето за салатата след свършената работа :mrgreen: .

Провери кой вариант имаш и действай . Това с раздвижното колело е по-лесно , но при всяка корекция - гасиш колата , местиш , стягаш и пак палиш . При двугия вариант (моята помпа е така) разхлабваш 4 болта и цялата помпа "овисва" , можеш да я въртиш по оста и , дори при запален мотор .

Белижи с нещо началното състояние !!!
Мести се много финно .

Ако преместиш много и не си белязал , да не стане така , че да не можеш да запалиш и тогава VagCom-a го няма mhihi .


aladjov82
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 14 фев 2010 16:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот aladjov82 » Сря 28 юли 2010 18:59


ето ще пробвам да го обясня сега с малко снимки които изрових в нета и ги доукрасих малко за по -лесно.
ако помпата ти е подобна на снимка 1 така се прави:
с червено на всички снимки е болта който не трябва да разхлабваш предварително!!!
с жълто - тршбва да ги разхлабиш около 1 - 1 и 1/2 оборот( според инструкциите които аз съм следвал)
няма да се самодоразвият като запалиш небой се :)
за да стигнеш до тези откъм зъбака трябва на 5-та скорост и леко да буташ докато се напаснат със дупките.
след като ги разхалбиш палиш колата, включваш ВАГ-а и отиваш на ТДИ тайминг.като ти излезе графиката отвиваш и последния (червениш болт) като придържаш помпата с едната ръка( няма да падне ) в най-лошия случай ще слезе на МАХ закъснение.
въртиш тялото на помпата наред или назад (по сините стрелки)в зависимост какво искаш да постигнеш и като го нагласиш затягаш добре "червения" болт за да не се измести центровката.След това гасиш и стягаш обратно и другите 3 болта и си готов.
успех колега ако си ме разбрал!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот milmar » Чет 29 юли 2010 0:33


aladjov82 написа:...
за да стигнеш до тези откъм зъбака трябва на 5-та скорост и леко да буташ докато се напаснат със дупките....


Ей , вярно , аз бях вдигнал на крик едното колело (предно разбира се mhihi ) и на 5-та превъртах леко на ръка . Малко е кофти ако като мен няма кой да ти помага , но става :да: .

Много ясно става със снимките :да: .


marin1
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 19 май 2010 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraza

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот marin1 » Сря 29 дек 2010 18:11


как се дава предварение на голф 4 1 9 тди


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот ivo1_r » Чет 30 дек 2010 20:20


с кой мотор,на 110 има три бол4ета на зъбното колело се охлабват и се завъртя помпата по посока с клю4 22 голямата гайка към радиатора но по малко.


bizare13
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 31 май 2006 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот bizare13 » Пет 31 дек 2010 13:32


Здравейте колеги,
а някои знае ли как се прави тази интервенция на двигател 1.9Д "AEF" помпа "Lucas".


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот ivo1_r » Пет 31 дек 2010 15:12


махаш капка на ремъка ще видиш колелото на помпата има 3 бол4ета за клю4е 13 охлабваш ги и със клю4 22завъртяш напред леки4ко по посока на двигателя по просто към радиатора но първо си бележи къде е било колелото към фланеца и се мести по малко


bizare13
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 31 май 2006 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот bizare13 » Пет 31 дек 2010 16:41


А, как мога да разбера кога центрофката е точна, ако не съм белязъл и не знам как е била преди това.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот dani_94 » Пет 31 дек 2010 17:14


С индикатор...


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Механична центровка на ГНП 1З - моля за помощ !

Мнениеот ivo1_r » Пет 31 дек 2010 17:16


bizare13 написа:А, как мога да разбера кога центрофката е точна, ако не съм белязъл и не знам как е била преди това.

нагласяш мотора на белега отзад на кол.вал има нула на скоростната кутия има прозор4е със едно малко триъгълни4е то трябва да ти съвпадне с нулата а на помпата е на фланеца има отвор6мм и трябва да ти съвпадне на корпуса на помпата пак има отвор и там се слага болт4е 6мм.този отвор е представяш си 4асовник на един 4асът и вкарва6 болт4ето.ако вадиш ремъка си бележи разпределителният вал защото няма белег



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Svetlix и 77 госта