Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния съд

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
veselinov87
Мнения: 59
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Silistra

Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния съд

Мнениеот veselinov87 » Сря 18 ное 2015 23:05


Здравейте колеги,

От около 2 месеца се боря със проблем, изчезва ми антифриза. Ще разкажа малко предистрория.
Отначало като взех колата изчезваше на 2-3 месеца по 100-200 гр не ми пречеше, та сменихме тройника от който уж течеше и от тогава насетне почнаха яките проблеми. Почваше да губи доста антифриз за 1 седмица от максимум до празен разширителен съд. След време разбрахме и че и водната помпа е заминала и нея подменихме и отново нищо , надупя ли колата със 140-160 и от макс пада под минимума за 20-25 км като забелязвам че теча идва от разширителния съд или някакъв клапан за излишното който е отдоло. Там винаги е мокро а от пръските чак и масления филтър е целия в червени петна. Смених капачка със такава която се ползва на друг автомобил и пак същата работа, маркучите не са твърди. Термостат и водна помпа сменени, както и тройник.Колата работи перфектно, няма пушеци или нещо притеснително.

Вече съм се видял в приключение,какво може да прави този проблем и постоянно да изхвърля антифриза през този клапан на разширителния съд?

ПС: Колата е Пасат Б5 1.9тди 110к.с АФН.

Благодаря на всички предварително.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б

Мнениеот stefan4o » Чет 19 ное 2015 7:22


Този клапан освобождава високото налягане, ако се появи такова в охл.система. Щом налягането е по-голямо от нормалното, че да избие през него, търси причината. Вероятно е от нейде да влиза повечко налягане... да не споменавам откъде :no


veselinov87
Мнения: 59
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Silistra

Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б

Мнениеот veselinov87 » Чет 19 ное 2015 16:59


Сигурно избързвам ама никой ли няма друго мнение ? Всички ли сте съгласни че само гарнитура прави тия поразии ?

Благодаря


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б

Мнениеот samo_pechka » Чет 19 ное 2015 17:07


Ами натам отиват нещата ( така , според симптомите ) .


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б

Мнениеот stanimir1123 » Чет 19 ное 2015 20:15


+1 най вероятно гарнитура на главата, ако всичко е наред не трябва да има кои знае какво налягане колкото и да я настъпваш


yuliqn_dimov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
Автомобил: mk4
Двигател: asz 2002
Местоположение: Хасково\София

Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б

Мнениеот yuliqn_dimov » Чет 19 ное 2015 21:18


Подобен случай с голф 4 асз мотор , карам до 110км/ч не се губеше антифриза, като настъпя 140/180 и го изхвърля. Колега пробвай като настъпиш и веднага провери маркучите при мен бяха твърди след настъпването . Естествено след смяна на гарнитурата се оправи :th_up


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 835
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg

Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б

Мнениеот lokva » Чет 19 ное 2015 21:29


и аз съм го гледал този филм. при мен проблема бе разширителният съд. беше се деформирала по някаква причина гърловината. и пропускаше налягане между резбата и капачката


veselinov87
Мнения: 59
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Silistra

Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б

Мнениеот veselinov87 » Пет 20 ное 2015 10:17


Консултирах се отново със друг майстор и той потвърди че това е вероятната причина. Също така каза че за него е задължително и шлайф на главата за да няма после други проблеми. Смяна на гумичките да предприемам ли и какво друго мога да сменя докато е отворена колата ? Нещо което е добре ? Съветвайте моля :) Отново благодарско на всички !


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б

Мнениеот samo_pechka » Пет 20 ное 2015 11:04


Да, един " вятър" по челото ще е необходим. При смъкната глава е грехота да не се направи профилактика по нея, ако трябва водачите се сменят ( и съответно райбероват ), гумичките и тях, притриват/припасват се клапаните. Сменя се и семеринг на вала. Идеалният момент и да се раздвижат подгревните свещи ( евентуално и подменят неработещите ), резбите им се мажат с една спец паста, за да няма драми в последствие. Стягат се леко, най-добре с динам.ключ. Проверява се какво е положението при тройника , ако има язви нещо и там се ревизира/фрезова, подменя се О–пръстена. Оглеждат се щателно за подбитости и външи наранявания ангр.вал и хидр.компенсатори ( повдигачи) и т.н. и т.н.


veselinov87
Мнения: 59
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Silistra

Re: Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния

Мнениеот veselinov87 » Пет 20 ное 2015 14:03


Добре де... то всичко хубаво ама.. как да съм сигурен, тия тестове дето се правели дават ли сигурност. Сега честно да си кажа супер работещ двигател без грам проблеми и да го отворя ей така заради любопитство дали наистина е от гарнитура или нещо друго... Какво да пробвам последно ... двигателя е на 350 хил ама е пушка , пали, върви абе никакви ядове. Само скапания антифриз изчезва!

ПС: Сега отново направих един лек рън и викам да сляза да пипна маркучите и бяха доста твърди ... за съпоставка баща ми беше с голф-а който е бензинов и нямаха мн общо. Неговите са доста меки а моите твърди...

Довечера отново по-дълъг рън от 50 км да видим от макс дали ще изчезне пак антифриза.


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния

Мнениеот stanimir1123 » Пет 20 ное 2015 20:14


Има един тестер който отчита дали има изгорели газове в охладителната система може да питаш в някои и друг сервиз , може да го имат той дава 100% точност.

https://www.youtube.com/watch?v=CHp5E7XnbXo


veselinov87
Мнения: 59
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Silistra

Re: Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния

Мнениеот veselinov87 » Пет 20 ное 2015 21:19


https://www.youtube.com/watch?v=D2Rwma9qyNM Това е от теста днеска!!!!

Двигателя беше загрял, не можех да чакам да изстине!!

Какво е значението дали е загрял или не двигателя ?


veselinov87
Мнения: 59
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Silistra

Re: Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния

Мнениеот veselinov87 » Пон 23 ное 2015 13:25


Малко информация от днеска, отвориха главата и гарнитурата видимо е доста духнала.

Следва шлайф, гарнитури, нови гумички и т.н и т.н.

Ще пиша след ремонта как е !

Благодаря на всички за съветите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 66 госта