Здравейте колеги,
От около 2 месеца се боря със проблем, изчезва ми антифриза. Ще разкажа малко предистрория.
Отначало като взех колата изчезваше на 2-3 месеца по 100-200 гр не ми пречеше, та сменихме тройника от който уж течеше и от тогава насетне почнаха яките проблеми. Почваше да губи доста антифриз за 1 седмица от максимум до празен разширителен съд. След време разбрахме и че и водната помпа е заминала и нея подменихме и отново нищо , надупя ли колата със 140-160 и от макс пада под минимума за 20-25 км като забелязвам че теча идва от разширителния съд или някакъв клапан за излишното който е отдоло. Там винаги е мокро а от пръските чак и масления филтър е целия в червени петна. Смених капачка със такава която се ползва на друг автомобил и пак същата работа, маркучите не са твърди. Термостат и водна помпа сменени, както и тройник.Колата работи перфектно, няма пушеци или нещо притеснително.
Вече съм се видял в приключение,какво може да прави този проблем и постоянно да изхвърля антифриза през този клапан на разширителния съд?
ПС: Колата е Пасат Б5 1.9тди 110к.с АФН.
Благодаря на всички предварително.



Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния съд
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: TDI
- Местоположение: Silistra
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б
Този клапан освобождава високото налягане, ако се появи такова в охл.система. Щом налягането е по-голямо от нормалното, че да избие през него, търси причината. Вероятно е от нейде да влиза повечко налягане... да не споменавам откъде 

-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: TDI
- Местоположение: Silistra
Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б
Сигурно избързвам ама никой ли няма друго мнение ? Всички ли сте съгласни че само гарнитура прави тия поразии ?
Благодаря
Благодаря
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б
Ами натам отиват нещата ( така , според симптомите ) .
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
- Автомобил: b5 AFN
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград / LONDON
Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б
+1 най вероятно гарнитура на главата, ако всичко е наред не трябва да има кои знае какво налягане колкото и да я настъпваш
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
- Автомобил: mk4
- Двигател: asz 2002
- Местоположение: Хасково\София
Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б
Подобен случай с голф 4 асз мотор , карам до 110км/ч не се губеше антифриза, като настъпя 140/180 и го изхвърля. Колега пробвай като настъпиш и веднага провери маркучите при мен бяха твърди след настъпването . Естествено след смяна на гарнитурата се оправи 

- lokva
- Мнения: 835
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б
и аз съм го гледал този филм. при мен проблема бе разширителният съд. беше се деформирала по някаква причина гърловината. и пропускаше налягане между резбата и капачката
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: TDI
- Местоположение: Silistra
Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б
Консултирах се отново със друг майстор и той потвърди че това е вероятната причина. Също така каза че за него е задължително и шлайф на главата за да няма после други проблеми. Смяна на гумичките да предприемам ли и какво друго мога да сменя докато е отворена колата ? Нещо което е добре ? Съветвайте моля :) Отново благодарско на всички !
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Теч на антифриз от клапана на разширителния съд- Пасат Б
Да, един " вятър" по челото ще е необходим. При смъкната глава е грехота да не се направи профилактика по нея, ако трябва водачите се сменят ( и съответно райбероват ), гумичките и тях, притриват/припасват се клапаните. Сменя се и семеринг на вала. Идеалният момент и да се раздвижат подгревните свещи ( евентуално и подменят неработещите ), резбите им се мажат с една спец паста, за да няма драми в последствие. Стягат се леко, най-добре с динам.ключ. Проверява се какво е положението при тройника , ако има язви нещо и там се ревизира/фрезова, подменя се О–пръстена. Оглеждат се щателно за подбитости и външи наранявания ангр.вал и хидр.компенсатори ( повдигачи) и т.н. и т.н.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: TDI
- Местоположение: Silistra
Re: Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния
Добре де... то всичко хубаво ама.. как да съм сигурен, тия тестове дето се правели дават ли сигурност. Сега честно да си кажа супер работещ двигател без грам проблеми и да го отворя ей така заради любопитство дали наистина е от гарнитура или нещо друго... Какво да пробвам последно ... двигателя е на 350 хил ама е пушка , пали, върви абе никакви ядове. Само скапания антифриз изчезва!
ПС: Сега отново направих един лек рън и викам да сляза да пипна маркучите и бяха доста твърди ... за съпоставка баща ми беше с голф-а който е бензинов и нямаха мн общо. Неговите са доста меки а моите твърди...
Довечера отново по-дълъг рън от 50 км да видим от макс дали ще изчезне пак антифриза.
ПС: Сега отново направих един лек рън и викам да сляза да пипна маркучите и бяха доста твърди ... за съпоставка баща ми беше с голф-а който е бензинов и нямаха мн общо. Неговите са доста меки а моите твърди...
Довечера отново по-дълъг рън от 50 км да видим от макс дали ще изчезне пак антифриза.
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
- Автомобил: b5 AFN
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград / LONDON
Re: Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния
Има един тестер който отчита дали има изгорели газове в охладителната система може да питаш в някои и друг сервиз , може да го имат той дава 100% точност.
https://www.youtube.com/watch?v=CHp5E7XnbXo
https://www.youtube.com/watch?v=CHp5E7XnbXo
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: TDI
- Местоположение: Silistra
Re: Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния
https://www.youtube.com/watch?v=D2Rwma9qyNM Това е от теста днеска!!!!
Двигателя беше загрял, не можех да чакам да изстине!!
Какво е значението дали е загрял или не двигателя ?
Двигателя беше загрял, не можех да чакам да изстине!!
Какво е значението дали е загрял или не двигателя ?
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: TDI
- Местоположение: Silistra
Re: Пасат Б5 АФН теч на антифриз от клапана на разширителния
Малко информация от днеска, отвориха главата и гарнитурата видимо е доста духнала.
Следва шлайф, гарнитури, нови гумички и т.н и т.н.
Ще пиша след ремонта как е !
Благодаря на всички за съветите.
Следва шлайф, гарнитури, нови гумички и т.н и т.н.
Ще пиша след ремонта как е !
Благодаря на всички за съветите.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 64 госта