Колеги, моля за съвет във връзка със следния проблем:
Преди 2 седмици заредих на OMV от обикновения дизел и сега колата ми е на трупчета. Като я запаля пали без проблем, след като поработи 10-ина минути започва да гасне, не може да вдига повече от 1500 оборота и е необходимо да поработи около час на място и тогава нещата се оправят. Сякаш нафтата е станала на желе и не й достига гориво. Сипах добавка на Shell за ниски температури, но никакъв ефект. Горивният филтър ли да сменям, безнизн ли да сложа в дизела, моля за съвет?
1,9 VW Polo Diesel проблем с OMV дизел
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
Премести я някъде на топло (топъл гараж, паркинг на мол и т.н.). Добавката против желиране "работи" само ако е сложена преди да започне този процес. Нищо освен температура (над 0*-5* С) не може да оправи желираната нафта. Филтъра и да го смениш, след това пак ще се запуши. Другият вариант е да източиш тази нафта и да налееш "правилна" (т.е. по-топла и вече третирана против желиране) - тогава вече ще е нужно да смениш филтъра.
- bobo_simeonov
- Мнения: 101
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 13:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
колега сложи газ или бензин в резервоара.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
Не е ли късно да слагам вече газ или безнизн, според мен такова нещо е трябвало да го сложа преди това, а сега вече би било опасно, защото няма да може да стане хомогенна смец. Сега май трябва да изчакам да се постопли или, както съветва gr_kanev по-добре да я сложа в някой гараж с пооложителни температури.
Последна промяна от Rali на Пет 10 фев 2012 11:16, променено общо 1 път.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
Газта и бензинът нямат отношение към желирането/нежелирането на нафтата - слагат се зимата за да може по-лесно да се възпламени гориво-въздушната смес в цилиндрите (при намалена компресия и/или понижена скорост на въртене на стартер - недостатъчни за запалване).
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
Като исгасне колата,отвори филтара и виж дали има нафта в него!
Отщипи белият клапан,който е със скобата!Това е един клапан,който представлява медна пластинка и отдолу съчма с пружинка.Функцията му е следната,когато помпата започне да връща обратна нафта тя пръгва по маркуча и пълни филтара.След като го напълни,нивото на нафтата се покачва и съчмата се нагига и затапва!От там нататъкобратната нафта тръгва към резервоара
Както се сещате,тя идва позатоплена и като влезе в резероара попроменя и температурата на нафтата там!
Това бяло клапанче струва 20лв неоригинално,32лв Бош...а някой ми сподели че може да се купи заедно с горивен филтар като комплект и излиза 28лв!
Незнам дали това ти е проблема,но може да провериш.
(Колега уточни за кой модел/година/двигател поло говоиш,защото аз говоря за поло 6н 96год. 1.9д)
Отщипи белият клапан,който е със скобата!Това е един клапан,който представлява медна пластинка и отдолу съчма с пружинка.Функцията му е следната,когато помпата започне да връща обратна нафта тя пръгва по маркуча и пълни филтара.След като го напълни,нивото на нафтата се покачва и съчмата се нагига и затапва!От там нататъкобратната нафта тръгва към резервоара

Както се сещате,тя идва позатоплена и като влезе в резероара попроменя и температурата на нафтата там!
Това бяло клапанче струва 20лв неоригинално,32лв Бош...а някой ми сподели че може да се купи заедно с горивен филтар като комплект и излиза 28лв!
Незнам дали това ти е проблема,но може да провериш.

(Колега уточни за кой модел/година/двигател поло говоиш,защото аз говоря за поло 6н 96год. 1.9д)
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
решението е да смениш бензиностанцията, миналата седмица и аз имах такива проблеми точно с нафта от ОМВ. Изчакай уикенда като се позатопли, пробвай следобеда да запалиш и сипи читава нафта (ако ти пълен резервоара, бих го източил целия и налял нещо читаво). В една друга тема един колега беше правил тестове с нафта от различни бензиностанции и тази на лукойл излезе най-добра. За ОМВ хора от бизнеса ми казаха, че имали много лятна гръцка нафта, която я пробутват сега ... не знам дали е вярно, или просто злословят, но е факт, че за първи път ми замръзва нафта, и явно не само при мен.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
Колега прав си, резервоарът ми е пълен, но как да източа желе, ако се е желирала или замръзнала и как се източва нафтата по принцип от моя автомобил, някой знае ли
?

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
Значи нафтата не е желе (като пача или сланина) - просто е малко по-гъста, но течлива, с плуващи в нея бели парцалчета - това са кристали парафин, които запушват фините отворчета на филтъра. Така че си мисля че би могла да се източи. Нямам представа как точно е при твоята кола, но вероятно няма пробка на резервоара за източване. Вариантите са или през гърловината за наливане (теглене с някаква външна помпа), или евентуално като се разкачи/елиминира горивният филтър.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
Аз съм със същата кола и същия проблем,реших го по следния начин.Заредих на лукойл 7 литра нафта и 1 литър бензин.Вътре да е имало 3-4 литра значи около 10 литра -калпава нафта от бензиностанции ЕКО,до там води.Запалих и покарах малко да загрее добре колата и да се омеси всичката нафта равномерно в резервоара.Вече нямам този проблем.Всичко е от боклучавата нафта ,независимо дали е ОМВ или някой друг,който не е добавил добавките за ниски температури.Може и 1 литър газ за осветление да сипите.
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 16:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
колега 2-пъти ми замръзва нафтата с омв тази зима като единия път беше много трагично на -14 градуса в движение замръзна което неможах да повярвам
- pEsHkyY
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
- Автомобил: VW Passat B5 1998
- Двигател: AFN++++
- Местоположение: София
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
Декември\Януари карах с нафта от OMV - OMV Max Motion няма никакви проблеми. Сега съм със нафта на Лукойл пак нямам проблеми
Колкото до темата според мен вкарай я някъде на топло и я остави да изгори малко нафта после може да долееш читава. Или както колегите споменаха - източване и наливане на ново 


- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
Източване и наливане на нова не оправя нещатата. Парафина става като желе и задръства помпата в резервоара .Налага се сваляне и изчистване иначе той пак си остава там.С гореща вода става най-добре. Главната причина за сгъстяването на парафина е че собствениците на бензиностанциите чакат да паднат температурите за сложат добавката (тая добавка е мноо яко нещо...разрежда се 100мл за 1 тон.) обаче нафтата вече е "замръзнала" и добавката не помага.От там идва цялата работа.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 01 яну 2011 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Jambol
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
ЗАРЕЖДАИТЕ САМО ОТ ЩИЩЕ ВИЖДАШ КАКВО СЛАГАШ ПРОБЛЕМИ НЯМА
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с OMV дизел на 1,9 VW Polo Diesel
doko6699 написа:ЗАРЕЖДАИТЕ САМО ОТ ЩИЩЕ
