Golf 4 TDI 1.9 110hp - 2200 оборота турбото се включва
Golf 4 TDI 1.9 110hp - 2200 оборота турбото се включва
Добър ден колеги. От известно време имам проблем с турбото на моя голф 4 и все още си нямам представа каква може да е причината. Запалвам автомобила, потеглям, при което до около 2200 оборота карам каручка без турбо. Няма осезаемо ускорение. Като премина 2100 2200 оборота турбото се включва и от там нататък колата няма повече проблеми, докато не изгася мотора отново, при което ситуацията се повтаря. Благодаря ви предварително за отговорите.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 4 TDI 1.9 110hp - 2200 оборота турбото се включва
Нищо ти няма на колата.Отделно във форума има доста богата информация на тема 110 ТДИ ,променливи геометрии,обороти на турбо и т.н.Когато пускаш подобни теми пиши задължително и кода на двигателя. 

- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Golf 4 TDI 1.9 110hp - 2200 оборота турбото се включва
Виж как е вакума,дали го има и колко го има.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 21 сеп 2012 22:55
- Автомобил: VW GOLF IV 1.9 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Петрич, България
Re: Golf 4 TDI 1.9 110hp - 2200 оборота турбото се включва
И моята е същата..При мен е заради неработещ актуатор (ръждясват и мембраните им не държат вакуум).
Аз си го обяснявам така : Палиш колата и поради някаква причина вакуум-а не достига, така че лопатките да отидат в крайно затворено положение, при което турбото да получава пряка струя въздух срещу перката(това на ниски обороти, където е и нашия проблем), остават отворени и изгорелите газове минават по-директно към изпускателната тръба и турбото не може да направи бууст.От там с 300 зора турбото успява да се завърта все по-силно и по-силно и към 2200 2500 оборота вече имаме ефекта "уау".
Причините могат да са както единични, така и навързани: спекла геометрия, неработещ актуатор, губене на вакуум,
Н75 клапан, дебитомер и т.н
Кажи на някого да пали колата, а ти стой и гледай лостчето на актуатора дали прави някакво движение.При палене трябва да се издърпа максимално и обратното, при гасене - да се върне до крайно положение.Трябва да има ход около 10-12 мм (по спомен). Моята няма и 2 мм, за справка.
Аз си го обяснявам така : Палиш колата и поради някаква причина вакуум-а не достига, така че лопатките да отидат в крайно затворено положение, при което турбото да получава пряка струя въздух срещу перката(това на ниски обороти, където е и нашия проблем), остават отворени и изгорелите газове минават по-директно към изпускателната тръба и турбото не може да направи бууст.От там с 300 зора турбото успява да се завърта все по-силно и по-силно и към 2200 2500 оборота вече имаме ефекта "уау".
Причините могат да са както единични, така и навързани: спекла геометрия, неработещ актуатор, губене на вакуум,
Н75 клапан, дебитомер и т.н
Кажи на някого да пали колата, а ти стой и гледай лостчето на актуатора дали прави някакво движение.При палене трябва да се издърпа максимално и обратното, при гасене - да се върне до крайно положение.Трябва да има ход около 10-12 мм (по спомен). Моята няма и 2 мм, за справка.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 4 TDI 1.9 110hp - 2200 оборота турбото се включва
Как ги мериш тези 2мм? Щото има значение дали форсираш на място и дали я напъваш в движение под натоварване.
Аз също имам проблем, дали актуатор, дали геометрия, дали вакум не знам, ама на моменти пали гумите, а друг път никаква я няма.
Аз също имам проблем, дали актуатор, дали геометрия, дали вакум не знам, ама на моменти пали гумите, а друг път никаква я няма.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 21 сеп 2012 22:55
- Автомобил: VW GOLF IV 1.9 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Петрич, България
Re: Golf 4 TDI 1.9 110hp - 2200 оборота турбото се включва
Меря ги "на око", но не това е от значение. Като знам колко ТРЯБВА да се мърда и като погледна колко се мърда горе долу ти казвам какъв ход прави.Иначе форсирането го остави, нали при палене-гасене има пълен ход актуатора ? (което при мене го няма от спек :D )