Тук има пълна информация за колата:
http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=8625
Само от няколко месеца я карам и ми се струва, че трябва да има повече мощност. Преди да я закупя и обслужа напълно я закарах на технически преглед и не са намерили проблем, така че спекулирам че или е нормално за тази кола, или са затлачени дюзи някакви.
Познати са ми предложили да я карам известно време с високи обороти да видим дали това ще оправи проблема, преди да се опитвам да уговарям час с механика (че работа върши хубаво и евтино, но се бави и за малки работи с дни, а е далече)
Ta въпросите ми са:
Първо - какво е въпросния тип каране за прочистване на дюзи, щото различни хора казват примерно да се кара 50ина километра на 3000-4000 оборота, други казват да се вдигнат до червено обороти на първа за няколко секунди, след това същото на втора и тн.? 30км на четвърта ли да давам, 50 на червено на всички предавки ли да карам, как?
Второ - за тая кола (че до сега не съм карал с турбина) рисково ли е да се вдигат такива обороти? Питам защото съм забелязал, че щом вдигна над 2500 турбината реве все едно ще гръмне. Да подчертая - не е да вие пронизително и да излиза черен пушек, и да има голям харч на гориво, все едно има някакъв сериозен проблем. Просто нормалния шум на двигател, който винаги се засилва при повече обороти на всички коли е по-подчертан при тая кола и се чудя нормално ли е да реве повече ако е с турбина или просто не е хубаво да се форсира такава кола, и съответно да не е пороръчително да я карам и съвсем малко на 3000-4000 оборота
Последно - имам си идея на празен резервоар да сложа някаква добавка за чистене на двигател, да покарам 10ина мин. на магистралата и тогава да правя това упражнение с карането на високи обороти. Ако имам някакви мръсотии в резервоара предполам ще си вкарам автогол с добавка, защото може да набие цялата гнилоч от двигателя в дюзата. Има ли как да проверя дали всъщност си е чист, че да не направя истински проблем?
Благодаря предварително
Голф петица, 19. 90hp. Нисък въртящ момент
- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Голф петица, 19. 90hp. Нисък въртящ момент
Не знам, как разбирате колите "Дали вървят толкова за конете си''? И на мен са ми казвали, че Голфа ми, не вървял толкова за конете си? Как го разбират, не мога да схвана. Според мен, всяка кола си върви нормално, ако е поддържана нормално.
Тия неща дето ги казваш, нямат нищо общо. Чисти се турбината по този начин с раздаване на газ. Дюзи се чистят с ПЪЛЕН РЕЗЕРВОАР НАФТА и чак тогава се слага добавка. И се кара докато светне лампата за нафта, не се зарежда нафта преди това. Или се карат дюзите на ултра звук, и ако там ти кажат, че не става някоя дюза се заменя. Но преди това, качи колата на диагностика, и виж какви грешки дава.
Тия неща дето ги казваш, нямат нищо общо. Чисти се турбината по този начин с раздаване на газ. Дюзи се чистят с ПЪЛЕН РЕЗЕРВОАР НАФТА и чак тогава се слага добавка. И се кара докато светне лампата за нафта, не се зарежда нафта преди това. Или се карат дюзите на ултра звук, и ако там ти кажат, че не става някоя дюза се заменя. Но преди това, качи колата на диагностика, и виж какви грешки дава.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф петица, 19. 90hp. Нисък въртящ момент
Не се занимавай с продухване, дюзи, добавки и т.н. Единствено ако "забива" и след рестарт на мотора се оправя до следващото забиване може да има ефект каране на магистрала с висока скорост. Това, че не е особено пъргава може да се дължи на доста неща, като например дебитомера. Една регулировка на помпата може да промени много вървежа. От къде си ти? Нужна ти е диагностика.
- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Голф петица, 19. 90hp. Нисък въртящ момент
Zinoto, това е помпа-дюза
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф петица, 19. 90hp. Нисък въртящ момент
Абе и аз мислех, че голф 5 са само помпа-дюза, но този мотор 90 коня трябва да е ALH, който е 90 коня и е с роторна помпа. Нека автора на темата да уточни, защото наистина са много редки голф 5 с този мотор.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф петица, 19. 90hp. Нисък въртящ момент
Няма Голф Мк5 с роторна помпа, не се излагай. Помпа-дюза си е, има и ПД 1.9 75 коня даже, но мисля само на Кади се монтира 

-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф петица, 19. 90hp. Нисък въртящ момент
Може и да греша за мотора, но за помпа-дюза нещата са същите - диагностика, дебитомер, регулиране на дюзи вместо регулиране на помпа.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Голф петица, 19. 90hp. Нисък въртящ момент
Zinoto написа:Абе и аз мислех, че голф 5 са само помпа-дюза, но този мотор 90 коня трябва да е ALH, който е 90 коня и е с роторна помпа. Нека автора на темата да уточни, защото наистина са много редки голф 5 с този мотор.
За толкова години мислех че си понаучил нещата, ама ти явно тъпчеш на едно място, четейки постовете ти.


И да те открехна че тия коли вървят и без дебитомер.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: владислав и 48 госта