пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
xploziv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 23 юли 2015 22:08
Автомобил:
Двигател:

пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот xploziv » Вто 11 окт 2016 15:01


Здравейте колеги имам силни вибрации.Двигателя подскача,вратите,седалките и скоростния лост, както и като запаля колата и като я гася се усеща едно подскачане.Ходих в няколко сервиза наслушах се на какви ли не пародии и в крайна сметка след стесняване на кръга се оказа или демфер или тампони на двигател.А мен ме съмнява да е демфер и си мисля по скоро,че са тампони.Моля ако някой се е сблъсквал с тоя проблем да сподели решението му или да ме опъти в някой сервиз в София където ще вземат проблема на сърце и ще ми обърне нужното внимание.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Вибрации в купето

Мнениеот radotom » Вто 11 окт 2016 15:04


А МПС-то е?
Валяк? :gruebel

Прочети това: viewtopic.php?f=5&t=352512


xploziv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 23 юли 2015 22:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Вибрации в купето

Мнениеот xploziv » Вто 11 окт 2016 15:15


Извинявам се колата е пасат 1.9тди 131к 2001г


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот radotom » Вто 11 окт 2016 19:02


На 'камбаната' на скоростната кутия, почти до блока на мотора, има една пластмасова тапа, под която се вижда малка част от маховика. Трябва, обаче, да се светне с фенерче.
Нека някой да гледа там как се държи маховика, особено в момента на гасене на колата.
Нормално е да се види леко потрепване с около 3-4-5мм напред-назад в момента, в който мотора се окаже в пълен покой, но само врът-врът и край. Не бива да има никакви остатъчни затихващи вибрации. Единственото, което ме притеснява в случая е, че при надлъжните мотори този отвор май е наврян в на... :banghead


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот niks76 » Вто 11 окт 2016 20:16


при надлъжния мотор на пасат РАЗБИТ маховик не се усеща както при напречен и вибрациите на празен ход са си нормални,ненормалното е при около 1800оборота при набиране


xploziv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 23 юли 2015 22:08
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот xploziv » Вто 11 окт 2016 20:38


Ами аз изчетох предишна тема която беше 5-6 страници отностно тоя проблем и някой колеги споделят да се сложат скоби или свински опашки на меката връзка,но за мен това е не е решение на проблема.Но като е студена трепери и жужи много и двигателя играе и всичко ....Ще видя ако мога в събота да ги сваля тия тампони и да видиме дали са износени,а до тогава ако някой се е сблъсквал с тоя проблем нека сподели.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот radotom » Вто 11 окт 2016 22:40


xploziv написа:...да ги сваля тия тампони и да видиме дали са износени,...

Цъ! Не се свалят тампоните, а и няма какво да им се износи.
Те просто омекват и в крайна сметка - скъсват.
Омекването може до някаква степен да се види, като се свалят - сравняват се с нови един до друг и се вижда как старите, омекналите, са се сплескали с около 10мм
Ама ти вече ще си купил новите, за да сравняваш - е за какво да сравняваш тогава?! Направо монтираш новите и те така!
Само дето може да се окаже излишен разход на пари и труд. :no

Вдигаш капака, палиш, дърпаш до горе ръчната и на I правиш опити да тръгнеш напред. Идеята е да се 'лашка' колата (и натоварва двигателя) без реално да преместваш автомобила.
И някой гледа отпред как се мести мотора.Не трябва задната му част да се повдига с повече от 2 см.
Ако освен, че се повдига, се и премества странично, значи този тампон, където е по-голямо повдигането е по-уморен от другия или направо скъсан.
За да провериш предния тампон пък правиш същите тези 'лашки' на задна.

А да сложиш полиетиленови свински опашки да ти държи меката връзка на генерацията, дето температурата надхвърля 350 градуса... Хммм... успех на тези, дето са го пробвали! :mhihi


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот IvanMan » Сря 12 окт 2016 5:18


Тампоните на двигателя на този автомобил са хидравлични.
Обикновенно при проблем с тях им изтича маслото и се вижда при преглед доста ясно.
Маслото е червено на цвят.
Ако ще сменяш тампоните на двигателя търси оригинални.


xploziv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 23 юли 2015 22:08
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот xploziv » Сря 12 окт 2016 8:00


Онзи ден опитахме тези лашкания в един сервиз,но на 1ва,3та и 5та и майстора каза,че единият бил леко сплескан,но на задна не сме опитвали.Ще пробваме днес,а за тампоните и аз четох че ако са заминали са се сплесквали и им изтичала течността.А дали ще са оригинални незнам,че вече се наиграх така с един разпределителен вал.А ако не са тампоните или не се оправи проблема след подмяната им значи е демфера така ли?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот radotom » Сря 12 окт 2016 8:39


Ванка, съгласен съм, че при скъсване на тампона се вижда.
Но не и при сплескване/омекване.

На Пассата скъсах заден тампон на двигателя Беше си протекъл.
При 2Е и KR се монтират малко по-особени тампони, нямащи нищо общо с масовите, дето са по ABS моторите и съответно се оказа, че няма наличен такъв в магазинната мрежа.
Намерих, де!
Топран! :Mr Green Fun
Аз: Хидравличен ли е>
Продавача: Разбира се! От тези няма такива, дето не са хидравлични!

ЩасТлиФ и доволен плащам си исканите 40 или 50лв (не помня вече) и в съботата - на повдигача на едно приятелче - сменям!
Тръгвам си... хммм... малко тропа и тресе тая кола, явно ми е слабо радиото! :mhihi
Ееее... слабо, слабо... колко да е слабо?! В срядата от вибрациите ми падна огледалото за обратно виждане заедно с част от стъклото. Просто вътрешния слой стъкло се откърти.
Айде спешно поръчка на тампон Лемфьордер от Даскалов кар.
След 2 седмици тампона пристигна. Един такъв загладеничък, мекичък... чудно!
Свалям Топрана, слагам Лемфьордера -> тишина и комфорт в таралясника! :Mr Green Fun
(Впрочем - прежалих парите за Топрана и го набучих на един пирон - да! Наистина беше хидравличен, текна!)
Покарах доволен около месец, явно е било август, защото дойде време за Роженския събор.
Още по пътя по неравностите усетих някакво глухо ТУП... ТУП, ама нейсе!
На поляната ТУПванията зачестиха - е не е асфалт, все пак!
След още седмица ТУПванията бяха редовен спътник и по асфалта (не, че тогава в Пловдив беше лесно да откриеш такова пътно покритие, де! :Mr Green Fun )
-Аааа... тука нещо става! Не съм затегнал болтовете!
Да, ама бях!
Тампона за около 120лв видимо се беше смачкал. В последствие се оказа с около 3см!!! по-нисък от оригинален втора употреба! И не беше протекъл. Само дето горната му шпилка явно е удряла в долната основа на тампона. :no

3-4 пъти съм късал и предни тмпони. Също текват - хидравлични са.
С изключение на 1 случай, когато след... да кажем малко по-интензивен старт, нещо яко издумка под капака, че даже и леко го повдигна. Бях изтръгнал горната шпилка, късайки металната шапка на тампона! (Еммм... повер, бе, братче! Повер! :Mr Green Fun )

На Шарана (AFN мотор) също текна десния тампон. Ама текна (видях го момента на протичане!) след като близо половин час с приятелчето със сервиза пробвахме все по-интензивно и по-интензивно кой тампон не е наред по изложения в предходното ми мнение метод. :icon_lol
А че е бил за подмяна си пролича веднага, след като монтирах новия.

С целия тоя ферман се опитвам да кажа, че, да, скъсания тампон се хваща лесно по омасляването по него. Но ако е сплескан, пак създава грижи, ама по-трудно се вижда. :c020


xploziv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 23 юли 2015 22:08
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот xploziv » Чет 13 окт 2016 15:01


Днес в сервиза вдигнахме колата.Тампоните са ок само левия е леко сплескан,но не било фрапантно.Маховика ми обясниха,че щяло да се усети,да стърже и да се чува двигателя все едно е счупен.Та да кажем,че изключваме тампони и маховик и пак задънена улица и мисли....В сервиза които бях ми казаха,че срещали такъв проблем на коли които били отваряни и после не били центровани някакви балансиращи валове в помпата или до помпата (не разбрах и аз) и че ще ми излезне удоволствието около 200лв да се свали и качи картера и евентуално да се центрова,но имало шанс и това да не е решение.На друго място ми казаха,че могло да са свещи(хаха)или пък че разпределителните валове от 116 и 131к бики почти еднакви и могло в това да е проблема,ако са ми сложили друг вал или че на някои валове не всички гърбици били еднакви(а например две високи две ниски).Какво бихте ме посъветвали да видя,проверя,ако ще и в сервиз в които прегледа е 50лв,но да се установи проблема и да се вземе адекватно решение от София съм,ако ви идва някои сервиз-майстор драснете ако не дайте някакви идеии за проблема.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот Danny boy » Пет 14 окт 2016 6:36


Когато някоя дюза е извън норма пак се получава това.Случвало ми се е при палене за 10-20сек. 3та дюза да прави магярии но после се оправя като загрее.Проверете ги в проблемния момент с вагком.


xploziv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 23 юли 2015 22:08
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот xploziv » Пет 14 окт 2016 7:26


След смяна на разпределителен вал дюзите сами си дойдоха в стойности 0.6-0.7 нещо такова.Проблема не е преди да загрее колата,а постоянно.Не изключвам възможността проблема да е механичен от към двигателя,колкото и да не ми се иска.В един сервиз ми казаха да се върна при момчето което ми е сменявало вала и да си свършил работата като хората(понеже избива масло от капака) и трябвало да съм си купил нов капак които струвал от 500-700лв заради избила гарнитура.Аз ли съм карък или попадам все на "майстори" и "сервизи" които се чудят как да ме изтумбят с кинти.

П.С:След като изчетох няколко теми в тук и в ауди форума по 70страници да попитам проблем ли е,че меката ми връзка може би е скъсана,защото припушва понякога от нея и възможно ли е от нея да са вибрациите,защото някои собственици на vw/audi слагали скоби и проблема се решаваш временно,а след смяна на меката връзка с нова окончателно.


Потребителски аватар
georgi_boichev
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 05 сеп 2015 0:10
Автомобил: Passat B6
Двигател:
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот georgi_boichev » Пет 14 окт 2016 10:22


Да колега проблем е, моята не е скъсана, нито опушена, но я стегнах със скоби и вибрациите намаляха доста. Карам Пассат В5 АФН, тоест по стар от твоя пасат. Смени я със качествена, виж тампоните на гърнетата също. Това със леко сплескан ама ще кара го з а е б и. :mhihi Също като, малко бременна :mhihi :mhihi Сменяй със нов или 2ра ръка читав, но нов само оригинален до колкото съм чел. :th_up Успех, а ако имаш въпроси ми драсни ЛС.

Последна промяна от georgi_boichev на Съб 15 окт 2016 18:02, променено общо 1 път.


xploziv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 23 юли 2015 22:08
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето

Мнениеот xploziv » Пет 14 окт 2016 10:45


Някаква идея какви пари е тая мека връзка и тампона на ауспуха? И къде могат да ги видят дали са ок в София?
П.С:Имаш ЛС.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта