пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
Здравейте колеги имам силни вибрации.Двигателя подскача,вратите,седалките и скоростния лост, както и като запаля колата и като я гася се усеща едно подскачане.Ходих в няколко сервиза наслушах се на какви ли не пародии и в крайна сметка след стесняване на кръга се оказа или демфер или тампони на двигател.А мен ме съмнява да е демфер и си мисля по скоро,че са тампони.Моля ако някой се е сблъсквал с тоя проблем да сподели решението му или да ме опъти в някой сервиз в София където ще вземат проблема на сърце и ще ми обърне нужното внимание.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
На 'камбаната' на скоростната кутия, почти до блока на мотора, има една пластмасова тапа, под която се вижда малка част от маховика. Трябва, обаче, да се светне с фенерче.
Нека някой да гледа там как се държи маховика, особено в момента на гасене на колата.
Нормално е да се види леко потрепване с около 3-4-5мм напред-назад в момента, в който мотора се окаже в пълен покой, но само врът-врът и край. Не бива да има никакви остатъчни затихващи вибрации. Единственото, което ме притеснява в случая е, че при надлъжните мотори този отвор май е наврян в на...
Нека някой да гледа там как се държи маховика, особено в момента на гасене на колата.
Нормално е да се види леко потрепване с около 3-4-5мм напред-назад в момента, в който мотора се окаже в пълен покой, но само врът-врът и край. Не бива да има никакви остатъчни затихващи вибрации. Единственото, което ме притеснява в случая е, че при надлъжните мотори този отвор май е наврян в на...

- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
при надлъжния мотор на пасат РАЗБИТ маховик не се усеща както при напречен и вибрациите на празен ход са си нормални,ненормалното е при около 1800оборота при набиране
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
Ами аз изчетох предишна тема която беше 5-6 страници отностно тоя проблем и някой колеги споделят да се сложат скоби или свински опашки на меката връзка,но за мен това е не е решение на проблема.Но като е студена трепери и жужи много и двигателя играе и всичко ....Ще видя ако мога в събота да ги сваля тия тампони и да видиме дали са износени,а до тогава ако някой се е сблъсквал с тоя проблем нека сподели.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
xploziv написа:...да ги сваля тия тампони и да видиме дали са износени,...
Цъ! Не се свалят тампоните, а и няма какво да им се износи.
Те просто омекват и в крайна сметка - скъсват.
Омекването може до някаква степен да се види, като се свалят - сравняват се с нови един до друг и се вижда как старите, омекналите, са се сплескали с около 10мм
Ама ти вече ще си купил новите, за да сравняваш - е за какво да сравняваш тогава?! Направо монтираш новите и те така!
Само дето може да се окаже излишен разход на пари и труд.

Вдигаш капака, палиш, дърпаш до горе ръчната и на I правиш опити да тръгнеш напред. Идеята е да се 'лашка' колата (и натоварва двигателя) без реално да преместваш автомобила.
И някой гледа отпред как се мести мотора.Не трябва задната му част да се повдига с повече от 2 см.
Ако освен, че се повдига, се и премества странично, значи този тампон, където е по-голямо повдигането е по-уморен от другия или направо скъсан.
За да провериш предния тампон пък правиш същите тези 'лашки' на задна.
А да сложиш полиетиленови свински опашки да ти държи меката връзка на генерацията, дето температурата надхвърля 350 градуса... Хммм... успех на тези, дето са го пробвали!

- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
Тампоните на двигателя на този автомобил са хидравлични.
Обикновенно при проблем с тях им изтича маслото и се вижда при преглед доста ясно.
Маслото е червено на цвят.
Ако ще сменяш тампоните на двигателя търси оригинални.
Обикновенно при проблем с тях им изтича маслото и се вижда при преглед доста ясно.
Маслото е червено на цвят.
Ако ще сменяш тампоните на двигателя търси оригинални.
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
Онзи ден опитахме тези лашкания в един сервиз,но на 1ва,3та и 5та и майстора каза,че единият бил леко сплескан,но на задна не сме опитвали.Ще пробваме днес,а за тампоните и аз четох че ако са заминали са се сплесквали и им изтичала течността.А дали ще са оригинални незнам,че вече се наиграх така с един разпределителен вал.А ако не са тампоните или не се оправи проблема след подмяната им значи е демфера така ли?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
Ванка, съгласен съм, че при скъсване на тампона се вижда.
Но не и при сплескване/омекване.
На Пассата скъсах заден тампон на двигателя Беше си протекъл.
При 2Е и KR се монтират малко по-особени тампони, нямащи нищо общо с масовите, дето са по ABS моторите и съответно се оказа, че няма наличен такъв в магазинната мрежа.
Намерих, де!
Топран!
Аз: Хидравличен ли е>
Продавача: Разбира се! От тези няма такива, дето не са хидравлични!
ЩасТлиФ и доволен плащам си исканите 40 или 50лв (не помня вече) и в съботата - на повдигача на едно приятелче - сменям!
Тръгвам си... хммм... малко тропа и тресе тая кола, явно ми е слабо радиото!
Ееее... слабо, слабо... колко да е слабо?! В срядата от вибрациите ми падна огледалото за обратно виждане заедно с част от стъклото. Просто вътрешния слой стъкло се откърти.
Айде спешно поръчка на тампон Лемфьордер от Даскалов кар.
След 2 седмици тампона пристигна. Един такъв загладеничък, мекичък... чудно!
Свалям Топрана, слагам Лемфьордера -> тишина и комфорт в таралясника!
(Впрочем - прежалих парите за Топрана и го набучих на един пирон - да! Наистина беше хидравличен, текна!)
Покарах доволен около месец, явно е било август, защото дойде време за Роженския събор.
Още по пътя по неравностите усетих някакво глухо ТУП... ТУП, ама нейсе!
На поляната ТУПванията зачестиха - е не е асфалт, все пак!
След още седмица ТУПванията бяха редовен спътник и по асфалта (не, че тогава в Пловдив беше лесно да откриеш такова пътно покритие, де!
)
-Аааа... тука нещо става! Не съм затегнал болтовете!
Да, ама бях!
Тампона за около 120лв видимо се беше смачкал. В последствие се оказа с около 3см!!! по-нисък от оригинален втора употреба! И не беше протекъл. Само дето горната му шпилка явно е удряла в долната основа на тампона.
3-4 пъти съм късал и предни тмпони. Също текват - хидравлични са.
С изключение на 1 случай, когато след... да кажем малко по-интензивен старт, нещо яко издумка под капака, че даже и леко го повдигна. Бях изтръгнал горната шпилка, късайки металната шапка на тампона! (Еммм... повер, бе, братче! Повер!
)
На Шарана (AFN мотор) също текна десния тампон. Ама текна (видях го момента на протичане!) след като близо половин час с приятелчето със сервиза пробвахме все по-интензивно и по-интензивно кой тампон не е наред по изложения в предходното ми мнение метод.
А че е бил за подмяна си пролича веднага, след като монтирах новия.
С целия тоя ферман се опитвам да кажа, че, да, скъсания тампон се хваща лесно по омасляването по него. Но ако е сплескан, пак създава грижи, ама по-трудно се вижда.
Но не и при сплескване/омекване.
На Пассата скъсах заден тампон на двигателя Беше си протекъл.
При 2Е и KR се монтират малко по-особени тампони, нямащи нищо общо с масовите, дето са по ABS моторите и съответно се оказа, че няма наличен такъв в магазинната мрежа.
Намерих, де!
Топран!

Аз: Хидравличен ли е>
Продавача: Разбира се! От тези няма такива, дето не са хидравлични!
ЩасТлиФ и доволен плащам си исканите 40 или 50лв (не помня вече) и в съботата - на повдигача на едно приятелче - сменям!
Тръгвам си... хммм... малко тропа и тресе тая кола, явно ми е слабо радиото!

Ееее... слабо, слабо... колко да е слабо?! В срядата от вибрациите ми падна огледалото за обратно виждане заедно с част от стъклото. Просто вътрешния слой стъкло се откърти.
Айде спешно поръчка на тампон Лемфьордер от Даскалов кар.
След 2 седмици тампона пристигна. Един такъв загладеничък, мекичък... чудно!
Свалям Топрана, слагам Лемфьордера -> тишина и комфорт в таралясника!

(Впрочем - прежалих парите за Топрана и го набучих на един пирон - да! Наистина беше хидравличен, текна!)
Покарах доволен около месец, явно е било август, защото дойде време за Роженския събор.
Още по пътя по неравностите усетих някакво глухо ТУП... ТУП, ама нейсе!
На поляната ТУПванията зачестиха - е не е асфалт, все пак!
След още седмица ТУПванията бяха редовен спътник и по асфалта (не, че тогава в Пловдив беше лесно да откриеш такова пътно покритие, де!

-Аааа... тука нещо става! Не съм затегнал болтовете!
Да, ама бях!
Тампона за около 120лв видимо се беше смачкал. В последствие се оказа с около 3см!!! по-нисък от оригинален втора употреба! И не беше протекъл. Само дето горната му шпилка явно е удряла в долната основа на тампона.

3-4 пъти съм късал и предни тмпони. Също текват - хидравлични са.
С изключение на 1 случай, когато след... да кажем малко по-интензивен старт, нещо яко издумка под капака, че даже и леко го повдигна. Бях изтръгнал горната шпилка, късайки металната шапка на тампона! (Еммм... повер, бе, братче! Повер!

На Шарана (AFN мотор) също текна десния тампон. Ама текна (видях го момента на протичане!) след като близо половин час с приятелчето със сервиза пробвахме все по-интензивно и по-интензивно кой тампон не е наред по изложения в предходното ми мнение метод.

А че е бил за подмяна си пролича веднага, след като монтирах новия.
С целия тоя ферман се опитвам да кажа, че, да, скъсания тампон се хваща лесно по омасляването по него. Но ако е сплескан, пак създава грижи, ама по-трудно се вижда.

Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
Днес в сервиза вдигнахме колата.Тампоните са ок само левия е леко сплескан,но не било фрапантно.Маховика ми обясниха,че щяло да се усети,да стърже и да се чува двигателя все едно е счупен.Та да кажем,че изключваме тампони и маховик и пак задънена улица и мисли....В сервиза които бях ми казаха,че срещали такъв проблем на коли които били отваряни и после не били центровани някакви балансиращи валове в помпата или до помпата (не разбрах и аз) и че ще ми излезне удоволствието около 200лв да се свали и качи картера и евентуално да се центрова,но имало шанс и това да не е решение.На друго място ми казаха,че могло да са свещи(хаха)или пък че разпределителните валове от 116 и 131к бики почти еднакви и могло в това да е проблема,ако са ми сложили друг вал или че на някои валове не всички гърбици били еднакви(а например две високи две ниски).Какво бихте ме посъветвали да видя,проверя,ако ще и в сервиз в които прегледа е 50лв,но да се установи проблема и да се вземе адекватно решение от София съм,ако ви идва някои сервиз-майстор драснете ако не дайте някакви идеии за проблема.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
Когато някоя дюза е извън норма пак се получава това.Случвало ми се е при палене за 10-20сек. 3та дюза да прави магярии но после се оправя като загрее.Проверете ги в проблемния момент с вагком.
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
След смяна на разпределителен вал дюзите сами си дойдоха в стойности 0.6-0.7 нещо такова.Проблема не е преди да загрее колата,а постоянно.Не изключвам възможността проблема да е механичен от към двигателя,колкото и да не ми се иска.В един сервиз ми казаха да се върна при момчето което ми е сменявало вала и да си свършил работата като хората(понеже избива масло от капака) и трябвало да съм си купил нов капак които струвал от 500-700лв заради избила гарнитура.Аз ли съм карък или попадам все на "майстори" и "сервизи" които се чудят как да ме изтумбят с кинти.
П.С:След като изчетох няколко теми в тук и в ауди форума по 70страници да попитам проблем ли е,че меката ми връзка може би е скъсана,защото припушва понякога от нея и възможно ли е от нея да са вибрациите,защото някои собственици на vw/audi слагали скоби и проблема се решаваш временно,а след смяна на меката връзка с нова окончателно.
П.С:След като изчетох няколко теми в тук и в ауди форума по 70страници да попитам проблем ли е,че меката ми връзка може би е скъсана,защото припушва понякога от нея и възможно ли е от нея да са вибрациите,защото някои собственици на vw/audi слагали скоби и проблема се решаваш временно,а след смяна на меката връзка с нова окончателно.
- georgi_boichev
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 05 сеп 2015 0:10
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
Да колега проблем е, моята не е скъсана, нито опушена, но я стегнах със скоби и вибрациите намаляха доста. Карам Пассат В5 АФН, тоест по стар от твоя пасат. Смени я със качествена, виж тампоните на гърнетата също. Това със леко сплескан ама ще кара го з а е б и.
Също като, малко бременна
Сменяй със нов или 2ра ръка читав, но нов само оригинален до колкото съм чел.
Успех, а ако имаш въпроси ми драсни ЛС.




Последна промяна от georgi_boichev на Съб 15 окт 2016 18:02, променено общо 1 път.
Re: пасат 1.9тди 131к 2001г Вибрации в купето
Някаква идея какви пари е тая мека връзка и тампона на ауспуха? И къде могат да ги видят дали са ок в София?
П.С:Имаш ЛС.
П.С:Имаш ЛС.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pspetkow и 49 госта