


Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за не-работещ клапан N 75 РЕШЕНО
-
- Мнения: 955
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за не-работещ клапан N 75 РЕШЕНО
Здравейте колеги,от няколко дни забелязвам,че колата ми Фолксваген Пасат Б 5 1.9 110 конски сили AFN 1998 година,не върви добре в ниските обороти(акъла и идва след 2000 оборота)и забелязах,че лостчето на акуатора се движи много малко.И тъкмо да обвиня геометрията за това,реших да направя вакум с уста и маркуче и установих,че лостчето се движи много добре,което при зацапана геометрия според мен дори и с уста няма да успея да раздвижа много. Ще приложа и видеоклипове към двете проби.Ето с подаване на газ от вътре https://www.youtube.com/watch?v=_BnVOqHRt7c .Ето видеоклип когато направих вакум с уста. https://www.youtube.com/watch?v=z8CUhM7o-1E .Направи ми впечатление,че когато махнах вакума към лостчето при подаване на газ много слаб ми се видя(не,че знам колко силен трябва да бъде).Та въпроса ми е клапанът N75ли е виновен или пропускам нещо и ако е той къде точно се намира защото при мен има вакум клапан до перката на климатроника там ли е.
Последна промяна от kukata_pasat на Пет 03 мар 2017 13:38, променено общо 3 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Съмнения за неработещ клапан N75
С много голяма степен на вероятност проблема не ти е в клапана, а в спукан вакуумен маркуч.
Дръпни двете маркучлета от щуцерите на възвратния клапан на тръбата, дето води към сервото и пробвай от там с уста дали държат вакуум.
Ако някое от двете пропуска - продължаваш по редичката
Ако имаш буустметър и има и скала към вакуум - закачи го към маркучлетата. Трябва помпата да прави към 0.7-0.8 бара вакуум.
Ако пък накрая нищо не излезе - мога да ти пратя за проба моя стария N75, дето се набутах да го сменям, преди да приложа на Владо спрея за фурни...
Аз след малко ще слизам до моя таралясник, да го гледам що при ниско натоварване не ще да 'полъхва' турбината
Преди, при еднакво леко натискане на педала, правеше 0.25, сега едвам докарва 0.05. Като й скоча на газта - веднага отхвърчат показанията, ама и турбо дупката ми идва в повечко като че ли
Пък и при напълно студена кола, при леко натискане на газта даже вакуум ми прави в клектора. До -0.03 го докарва
ЕДИТ: Отчет при мен:
Маркучлето за клапана на ЕГР-а беше напукано и в двата си края.
Смених го.
Обаче ми се струва, че същия тоя клапан (N18) изпуска вакуум
Смуча - уж вакуумира, а като спра да смуча няма никой вече.
Какво се случва с налягането при студен мотор не видях, щото докато си потраквах щастливо на място температурата взе, че се повдигна
Утре ще гледаме.
Ама спрейчето за фурни пак ще играе
2 месеца градско в заръстванията явно не се отразяват добре на гадните печки
При газ на трета успя да вдигне до 1.9 бара за миг
Дръпни двете маркучлета от щуцерите на възвратния клапан на тръбата, дето води към сервото и пробвай от там с уста дали държат вакуум.
Ако някое от двете пропуска - продължаваш по редичката

Ако имаш буустметър и има и скала към вакуум - закачи го към маркучлетата. Трябва помпата да прави към 0.7-0.8 бара вакуум.
Ако пък накрая нищо не излезе - мога да ти пратя за проба моя стария N75, дето се набутах да го сменям, преди да приложа на Владо спрея за фурни...

Аз след малко ще слизам до моя таралясник, да го гледам що при ниско натоварване не ще да 'полъхва' турбината
Преди, при еднакво леко натискане на педала, правеше 0.25, сега едвам докарва 0.05. Като й скоча на газта - веднага отхвърчат показанията, ама и турбо дупката ми идва в повечко като че ли

Пък и при напълно студена кола, при леко натискане на газта даже вакуум ми прави в клектора. До -0.03 го докарва

ЕДИТ: Отчет при мен:
Маркучлето за клапана на ЕГР-а беше напукано и в двата си края.
Смених го.
Обаче ми се струва, че същия тоя клапан (N18) изпуска вакуум

Смуча - уж вакуумира, а като спра да смуча няма никой вече.
Какво се случва с налягането при студен мотор не видях, щото докато си потраквах щастливо на място температурата взе, че се повдигна

Ама спрейчето за фурни пак ще играе

2 месеца градско в заръстванията явно не се отразяват добре на гадните печки

При газ на трета успя да вдигне до 1.9 бара за миг

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75
Съвет от мен. Инвестирай в подмяна на всички вакуумни маркучи, не е повече от 30лв за този мотор.
Размени клапаните N18 и N75, и виж дали ще има промяна. За диагностика няма да ти казвам, защото би трябвало сам да си се сетил.
Размени клапаните N18 и N75, и виж дали ще има промяна. За диагностика няма да ти казвам, защото би трябвало сам да си се сетил.
-
- Мнения: 955
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75
Колега колко метра маркуч ще ми е нужен и какво Фи са вътрешно и външно
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75
Премери ги с въже, сезал, конец и въобще каквото се сетиш. Няма как да ти кажа , защото ще те излъжа. Вътрешното ф е 3,2 и 4 мм. На тези мотори маркучетата се сменят лесно
Сменяй ги един по един, за да не оплескаш нещата тотално, и да трябва да ходиш на майстор
Сменяй ги един по един, за да не оплескаш нещата тотално, и да трябва да ходиш на майстор
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75
И допълнение - маркучите ги режи при щуцерите, а не ги дърпай да не счупиш нещо.
-
- Мнения: 955
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75
Колеги мерси за одзивите проблема се оказа от нацепен вакум маркуч този който е най долу на Н75 където са двата долния.При свалянето на клапана ми остана в ръцете подмених всички маркучета около Н75 и проблема се оправи мерси на отзовалите се и най вече на колегата radotom специални благодарности.ЧЕСТИТ ПРАЗНИК БЪЛГАРИ




Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта