Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за не-работещ клапан N 75 РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kukata_pasat
Мнения: 955
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за не-работещ клапан N 75 РЕШЕНО

Мнениеот kukata_pasat » Нед 26 фев 2017 13:00


Здравейте колеги,от няколко дни забелязвам,че колата ми Фолксваген Пасат Б 5 1.9 110 конски сили AFN 1998 година,не върви добре в ниските обороти(акъла и идва след 2000 оборота)и забелязах,че лостчето на акуатора се движи много малко.И тъкмо да обвиня геометрията за това,реших да направя вакум с уста и маркуче и установих,че лостчето се движи много добре,което при зацапана геометрия според мен дори и с уста няма да успея да раздвижа много. Ще приложа и видеоклипове към двете проби.Ето с подаване на газ от вътре https://www.youtube.com/watch?v=_BnVOqHRt7c .Ето видеоклип когато направих вакум с уста. https://www.youtube.com/watch?v=z8CUhM7o-1E .Направи ми впечатление,че когато махнах вакума към лостчето при подаване на газ много слаб ми се видя(не,че знам колко силен трябва да бъде).Та въпроса ми е клапанът N75ли е виновен или пропускам нещо и ако е той къде точно се намира защото при мен има вакум клапан до перката на климатроника там ли е.

Последна промяна от kukata_pasat на Пет 03 мар 2017 13:38, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Съмнения за неработещ клапан N75

Мнениеот radotom » Нед 26 фев 2017 13:58


С много голяма степен на вероятност проблема не ти е в клапана, а в спукан вакуумен маркуч.
Дръпни двете маркучлета от щуцерите на възвратния клапан на тръбата, дето води към сервото и пробвай от там с уста дали държат вакуум.
Ако някое от двете пропуска - продължаваш по редичката :mrgreen
Ако имаш буустметър и има и скала към вакуум - закачи го към маркучлетата. Трябва помпата да прави към 0.7-0.8 бара вакуум.
Ако пък накрая нищо не излезе - мога да ти пратя за проба моя стария N75, дето се набутах да го сменям, преди да приложа на Владо спрея за фурни... :icon_lol

Аз след малко ще слизам до моя таралясник, да го гледам що при ниско натоварване не ще да 'полъхва' турбината
Преди, при еднакво леко натискане на педала, правеше 0.25, сега едвам докарва 0.05. Като й скоча на газта - веднага отхвърчат показанията, ама и турбо дупката ми идва в повечко като че ли :no
Пък и при напълно студена кола, при леко натискане на газта даже вакуум ми прави в клектора. До -0.03 го докарва :gruebel


ЕДИТ: Отчет при мен:
Маркучлето за клапана на ЕГР-а беше напукано и в двата си края.
Смених го.
Обаче ми се струва, че същия тоя клапан (N18) изпуска вакуум :gruebel
Смуча - уж вакуумира, а като спра да смуча няма никой вече.
Какво се случва с налягането при студен мотор не видях, щото докато си потраквах щастливо на място температурата взе, че се повдигна :Mr Green Fun Утре ще гледаме.
Ама спрейчето за фурни пак ще играе :no
2 месеца градско в заръстванията явно не се отразяват добре на гадните печки :thumb_down
При газ на трета успя да вдигне до 1.9 бара за миг :horror


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75

Мнениеот hvp800 » Нед 26 фев 2017 23:04


Съвет от мен. Инвестирай в подмяна на всички вакуумни маркучи, не е повече от 30лв за този мотор.
Размени клапаните N18 и N75, и виж дали ще има промяна. За диагностика няма да ти казвам, защото би трябвало сам да си се сетил.


kukata_pasat
Мнения: 955
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75

Мнениеот kukata_pasat » Нед 26 фев 2017 23:08


Колега колко метра маркуч ще ми е нужен и какво Фи са вътрешно и външно


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75

Мнениеот hvp800 » Нед 26 фев 2017 23:18


Премери ги с въже, сезал, конец и въобще каквото се сетиш. Няма как да ти кажа , защото ще те излъжа. Вътрешното ф е 3,2 и 4 мм. На тези мотори маркучетата се сменят лесно
Сменяй ги един по един, за да не оплескаш нещата тотално, и да трябва да ходиш на майстор


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75

Мнениеот w_smith » Пон 27 фев 2017 4:35


И допълнение - маркучите ги режи при щуцерите, а не ги дърпай да не счупиш нещо.


kukata_pasat
Мнения: 955
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Съмнения за неработещ клапан N75

Мнениеот kukata_pasat » Пет 03 мар 2017 13:35


Колеги мерси за одзивите проблема се оказа от нацепен вакум маркуч този който е най долу на Н75 където са двата долния.При свалянето на клапана ми остана в ръцете подмених всички маркучета около Н75 и проблема се оправи мерси на отзовалите се и най вече на колегата radotom специални благодарности.ЧЕСТИТ ПРАЗНИК БЪЛГАРИ :flag_bulgaria :bowdown :flag_bulgaria



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта