Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Сря 08 май 2024 10:57


Има ли колеги с CBBB мотор?

Това са термо параметрите в градско каране, масло 105 градуса, вода 95-100 градуса.

Изображение Изображение

Ако можете, споделете вашите параметри, без климатик е в момента.




Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот dispatch » Сря 08 май 2024 22:42


Съвсем нормално. Това са оптималните работни температури. При мен са същите след 10тина км. градско.
Провери ли втората ел.помпа. Чесно да кажа не знам точно какво върши ама знам, че като й извадя буксата записва грешка; на таблото не светва нищо.
Да не би да не работи при теб и с чипа да са изтрили грешката от таблицата.
Моите вентилатори съм ги чувал на висока скорост само при регенерация. На 100 гр. на антифриза работят тихо/ниски обороти.
Скрийн шота от VCDS, RPM ти е на двигателя, не на перките. Не съм им правил тест на моите до сега. Като я закачам следващия път ще видя какво изкарва при мен.
Относно 2-рия термостат - при нас няма; на Б7 е на единия от мъркучите към радиатора на ск.кутия.

20240430_155855.jpg


Евала ти за ентусиазма! Можеш ли да споделиш до тук колко "нарина"?


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Сря 08 май 2024 23:13


dispatch написа:Съвсем нормално. Това са оптималните работни температури. При мен са същите след 10тина км. градско.
Провери ли втората ел.помпа. Чесно да кажа не знам точно какво върши ама знам, че като й извадя буксата записва грешка; на таблото не светва нищо.
Да не би да не работи при теб и с чипа да са изтрили грешката от таблицата.
Моите вентилатори съм ги чувал на висока скорост само при регенерация. На 100 гр. на антифриза работят тихо/ниски обороти.
Скрийн шота от VCDS, RPM ти е на двигателя, не на перките. Не съм им правил тест на моите до сега. Като я закачам следващия път ще видя какво изкарва при мен.
Относно 2-рия термостат - при нас няма; на Б7 е на единия от мъркучите към радиатора на ск.кутия.

20240430_155855.jpg


Евала ти за ентусиазма! Можеш ли да споделиш до тук колко "нарина"?


Благодаря ти, колега! Мамка му, не се сетих (за VCDS-а)... мислех, че прави някакъв push на перките, то било на двигателя, хаха! Инак интересното е, че с по-старите версии на VCDS или с други контролни модули хората имат проценти или степени кякакви... но късно, вече съм казал на майстора и тези дни ми вика нов блок с две перки, искам да ги сменя!

Днес карах пак на юруш по магистрали за тестове и пак, като я натисна до ламарината... за да взема целия ресурс, просто сгрява... водата, та или някъде по водните истории има проблем (механичен, запушено нещо или електрически, датчик, термостат) или просто въздуха не стига!

Ще откача вече...

Ще сменя и двата температурни датчика, защото четох, че старите зелени CTS (cooling temp sensor) правели проблеми, пък нещо ги сменяли, пък не знам си какво...

Инак днес със сигурност отидох над 110 на водата, спрях веднага не ме питай как от движение почти... отворих капака и мех, върти перките, но... ми се струва слабо... И те така, и понеже смених вече какво ли не, а перките не, реших да тествам и тях...

VCDS-на ми дава грешка никаква (а там има 100 вида грешки възможни), но пък с Thinkdiag-а ми дава electronic malfunction нещо и после се замислих, че може и тези перки, да не са за тоя мотор, като са я правили нещо преди мен... за CBBB е 300 W голямата и 200 W малката, а за 140 коня пасата са 150 W...

Освен въздуха да не стига мометно и оттам рязко да вдига водата, защото ме съмнява вече, че е от двигател след като елеминирах възможностите там с нова глава, картерна вентилация нова и прочие...

Майсторът ме подсети, че и термостат нов съм сложил, инак дотук... само последните неща към 5к, общо взето дилемата беше... или да се разделя с колата или.. да я направя перфектна, която явно няма да стане...

Но за съжаление пазара е такъв, че... преди 9 години, когато я купих (беше на 4г. и 10 месеца) беше wow за мен, сега, ако искам да се кача в подобен пасат на 4-5 години... сумата е брутална 30-40к лева за нещо с екстри и добро моторче, 4х4 и тн, та реших да си инвестирам и да си я карам още доста време, защото за тея 9 години, с всичките тези магарии, никъде не ме остави на пътя.

Та последните неща (глава/картерна/турбо/радиатор/термостат/сигурно изпускам нещо), около 5, преди това чистене на радиатори, тестване газове, термостати, не помня вече какво, но и там поне едно 1к още, нова капачка оригинална и т.н и т.н.

Тази втората спомагателна помпа, доколкото четох не играе наистина важна роля, или нещо върти, като спреш колата или, като почне с ЕГР/ДПФ магариите, които съм изключил при мен...

Интересно, моята кола фабрично е и с теглич, та колега беше писал, че тегличовите били с още по-голям радиатор... аз го смених моя, който беше супер с чисто нов, всичко купувано по VIN и пак същото... та сега, ако и с перката и с тея два темп датичка не стане, ще потърся някакви афтер маркет тунинг охлаждащи решения, знам ли :)

Хората ще кажат, че съм луд, но ме кефи колата, върви брутално просто не се замисля, откъде вади тая душа в 2 литра не разбирам хехе:)

P.S. Тези дни се замислих и друго, че ... не съм сменял DSG маслото и на халдекса... откакто я имам, мамка му, та сега търся и читав сервиз, който да нарпави това, моя майстор не пипа там, ако имаш идея в СФ или района, кои има представа как да го направи най-добре, дай знак.

Имах контакти преди с едни момчета, те имаха инструменти всичко, за халдекса си спомням някаква шантава тръбичка беше, но вече не са в България :(


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Чет 09 май 2024 17:55


Здравейте отново, още малко ъпдейт по ремонтите за предстоящото лято...

След поредното повивашване на температурата на връщане по дълъг път + баир + 140 нагоре, БЕЗ автобокса и след отново излязлата грешка за ЕГР рециркулацията, направих и EGR delete и разбира се отидох да се юркам по баирите, знаейки, че това няма отношение (EGR delete-а) към загряваването на мотора, когато му се поиска максимален ресурс (ерго, като го набримчиш до ламарината). И очаквано, водата минава 110 - стига 112/113 и стрелката почва да отлепя от 90-те и да ходи към средата на делението (90 - 130).

В следствие на последните дискусии, реших да смена модула с двете перки, както и двата температурни датчика... и тук става интересно... днес направих същия тест (малко София - Перник) нагоре/надолу и колата стигна 107 на водата (по диагностика) и стрелката се отлепи леко от 90, но бързо се нормализира...

За съжаление днес беше 16-20 градуса навън, не 20-28, но пак... същото каране с новата перка и новите датчици и ситуацията беше обнадеждаващо по-добра. След теста, реших да видя старата перка, имах голямо желание да видя какво е сложено, така, ето това е старата перка на колата:

Изображение Изображение

Дотук добре... перката си работи, с VCDS и с Thinkdiag се пуска/спира на output тестовете, контролния модул не връща никакви грешки. Колата е 2010-та година, аз я купувам 2015-та година, виждам, че тази перка е AIC 54618, произведена 2014-та година, тоест не е оригиналната перка.

Изображение

Интересният момент е, че старите ми перки са 220W (голямата) и 150W (малката)... а благодарение на колегата Дон Кихот... аз очаквам да видя 300W/200W. Е, да, ама не, колата е с по-слабите перки.

Това е новата ми перка:

Изображение Изображение

Тя вече е, както по VIN

Изображение

Тъпото е, че и двата варианта перки в повечето сайтове казват, че стават за моята кола, но по VIN, като се търси, всъщност излиза 300/200W по-мощната перка... зачитам се аз и намирам това:

Изображение

Източникът е това... https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/eos/ ... 59-959055/

Пишат, че "Вентилаторите с по-малка мощност са 220 W и 150 W, а тези с по-голяма мощност - 300 W и 200 W. Според обичайния ми източник автоматиците и автомобилите, оборудвани с теглич, получават вентилатори с повишена мощност"... да моята кола освен с DSG е и с фабричен теглич пък и халдекса на 4х4-то тежи предполагам ....

Сега, през всичките тези години тук е ставало въпрос, че да чакаш при 140км/ч и 40 градуса навън да се охлажда на въздух е, като да "чакаш от умрял писмо"... обаче... след тестовете днес... виждам термо поведение, каквото не бях виждал! На място колата ми работи с 85-90 температура на водата по диагностика и 95 на маслото (преди беше по-скоро 95-99 на водата иа 105 на маслото) и най-вече при безмилостно юркане нещата на пръв поглед изглеждат "по-добре".

Единственото тъпо нещо е, че днес при тестовете външната температура беше по-ниска, но лятото е скоро... и ще знаем със сигурност.

Сега една хипотеза, която обсъдих с единия от майсторите...

Колата от 2014-та е с по-слабата перка за мотора, 2015-та я взимам аз и почвам да си я карам, 2017-та почва да ми прави тези магарии... на парктика от 2014-та до 2017-та тя може да си е греела в повечко, да е надувала и има хипотеза, при която това да е допринесло за пукането на главата... :( Миналата година едвам успях да се прибера от море, трябваше да пълзя с 60 по баир и да карам на максимално парно, това довете и до последващите ремонти, глава, водна помпа, ангренажен ремък, катерна вентилация и рециклиране на турбо (счупени лопатки).

Силно се надявам това да реши проблема, но ще пиша, като мине лятото с последните данни. Засега приключвам ремонтната сесия за 2024-та след сменени перки, + двата датчика.

Ето ги новите датчици (кутията), сивите са старите:

Изображение

При вчерашните тестове (със старата 150/200W) перка... загрях водата до над 110, 112 мисля, че беше, спирам рязко, отварям капака.. и перките... си въртят, но едно такова слабо... мислех, че над 110 на водата ще видя малко повече зор от тея перки...

Не мога 100% да съм сигурен, че "това е решило проблема", но силно се надявам, че е стъпка в правилната посока!


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 09 май 2024 21:13


Интересно, следи нещата и пиши как се развиват


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Пет 10 май 2024 12:22


Днес втори ден тестове, просто не ме свърта, за съжаление шибаното време е 10-15 градуса, а не 20-30 и дори има дъжд, но това не ми попречи да направя София/Люлин - Перник и обратно Перник - София през Владая...

Интересното е, че със 140 км/ч на темпомат по баирите нагоре, температурата на водата беше закована на 97 градуса! Когато поискам целия ресурс на мотора, газ до ламарината, 102-103 стана, но днес не успях въобще да стигна по-големи стойности на темп на водата и стрелката остана закована на 90 градуса.

Според мой познат, който бачка във VAG, над 120 км/ч перката не участвала (така ги учели там), то основно за градско каране + да седиш в задръстване, което ме навежда на мисълта, че старата перка... може и някакъв дефект ли да е имала, да не е пускала повече обороти, нямам идея.

Не изключвам и галимация от двата температурни датчика... За огромно съжаление времето не е перфектно за тези тестове, не е брутална жега, но ми прави впечатление, че на моменти ми пада на 87 дори 85 градуса... на водата, а маслото 100-105.

Такива стойности не съм виждал почти никога... не знам... сега изглежда, че държи 85-95, при нормално каране и 95-105 при напъване.

Силно, силно се надявам това да е края на тази 5 годишна драма, която завърши с полу-основен ремонт на мотора и охлаждането.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 10 май 2024 13:22


Май ще се окаже , че виновника е бил някой от датчиците , сложи пак старите за проба и ще стане ясно


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Пет 10 май 2024 14:01


Да ти кажа... може и от тях да е било, защото перката... не ми се вярва... чак такава роля да играе, но едно е сигурно за DSG, камо ли за DSG + фабричен теглич, задължително е 300W/200W, а аз 5 години карам с 220W/150W, със сигурност и това е дало някакво отражение, особено в моментите, когато го напъвам по баир на 40 градуса жега...


kalin09
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот kalin09 » Пет 10 май 2024 21:50


kalin09 написа:На личната ми кола (друга марка) ,се получи следното- при каране до 100 км/ч стрелката седи по средата. При 105 започва стремглаво да се катери нагоре ,стигайки до червеното. При първия път направо спрях и угасих ,мислейки че няма вода. Видях че има и веднага запалих ,да охлади. Стрелката вече слизаше надолу ,маркучи нормално твърди ,перката си духа горещо. Озадачен тръгнах внимателно и ситуацията се повтори веднага. Този път не спрях ,само намалих и продължих. Парното на 6 (духаше си горещо) .Така се возих около месец и ми писна. Започнах с термостат. Не. Свалих помпата-перфектна. Пак същото. Нито капка загуба на вода. Смених датчика за температура и се оправи. Той е един за всичко на тази кола. Явно при достигане на 100 гр замасяваше вътрешно и стрелката горе.

Аз да припомня ,само...преди две години съм го писал...


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Съб 11 май 2024 10:27


Мда... трябваше да ги сменя отдавна да му ЕБПМ... но... да видим де, дано да задържи така, чакам 38-40 градуса на бойкосвалта и да тествам :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 11 май 2024 15:37


Имай предвид, че тези датчици Febi са доста ниска топка. Аз лично бих взел ОЕ , но за пробата добре те насочват че проблема може да е в предишните , които си сменил


powerade
Мнения: 1052
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Мнениеот powerade » Съб 11 май 2024 16:58


С огромно уважение към всички, ама Феби (и другите опаковъчни фирми) е като Кроки, може да ти се падне и ОЕ дори... Взимал съм температурен датчик за Голф 3 Феби и вътре беше ОЕ. Освен това кво ги хвалите тия ОЕ, нали тия на колата са ЕО, що се прецакват ако са толкова Убави...
Нали не мислите, че ЕО вече е някаква сигурност, особено за електроника...
Сенсата, Костал, Вите, Язаки и още знайни и незнайни заводи и цехчета.... Да не мислите, че има брутален Quality Control ....
Датчик или е в норми, или не, или изобщо не работи. Темп датчик на моя кола съм сменял веднъж, с един пълно менте, даже уплътнение нямаше, та му прехвърлях от стария.... Работи си 150 хиляди км без никакви отклонения....


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Мнениеот velqn » Съб 11 май 2024 18:25


DoH_KuXoT написа:Имай предвид, че тези датчици Febi са доста ниска топка. Аз лично бих взел ОЕ , но за пробата добре те насочват че проблема може да е в предишните , които си сменил


Да, така бях чувал и аз, но разликата в цената беше няколко пъти vs OE, а и изхождах, че моите OE си работят...

За съжаление нямам как да знам дали подобрението е от тях или от перката.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 11 май 2024 18:32


Сложи си старите обратно и ще стане ясно.


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Съб 11 май 2024 20:42


dispatch написа:Съвсем нормално. Това са оптималните работни температури. При мен са същите след 10тина км. градско.
Провери ли втората ел.помпа. Чесно да кажа не знам точно какво върши ама знам, че като й извадя буксата записва грешка; на таблото не светва нищо.
Да не би да не работи при теб и с чипа да са изтрили грешката от таблицата.
Моите вентилатори съм ги чувал на висока скорост само при регенерация. На 100 гр. на антифриза работят тихо/ниски обороти.
Скрийн шота от VCDS, RPM ти е на двигателя, не на перките. Не съм им правил тест на моите до сега. Като я закачам следващия път ще видя какво изкарва при мен.
Относно 2-рия термостат - при нас няма; на Б7 е на единия от мъркучите към радиатора на ск.кутия.

20240430_155855.jpg


Евала ти за ентусиазма! Можеш ли да споделиш до тук колко "нарина"?


Колега, лесно ли я махна, мисля, че се вдига колата, отдолу е достъпа, нали? За втората спомагателна помпа говориш... не ми открива никакви грешки, предполагам, че си работи.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bobimechkata и 58 госта