Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Здравейте колеги някой знае ли на колко градуса трябва да е синхронизацията на валове, защото на диагностиката ми показва, че е на - 2.62. До колкото четох е теми най добре било да е около '' 0'', и другия въпрос ми е може ли от не добра синхронизация да имам труден първи старт и повишен расход по борд компютъра.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Да колега може. Казвам го от личен опит, аз тепърва се сблъсах с ПД мотор обаче 1.9 AJM. Веднага направих експерименти със синхронизацията и установих, че когато местя към "-" пали по трудно и разхода по борд се качва милиграмите на тихи също. Когато местя към "+" пали отлично разхода по борд и милиграмите падат. Все още обаче не съм сигурен на къде върви по - добре. При мен със сигурност ще е я държа синхронизацията на + заради перфектният студен старт.
Другото което малко ме озадачи е, че по пътя на логиката когато въртя разпределителният вал по посоката на въртене на двигателя би трябвало да давам предварение, а реално синхронизацията отива към "-" и обратното.
Другото което малко ме озадачи е, че по пътя на логиката когато въртя разпределителният вал по посоката на въртене на двигателя би трябвало да давам предварение, а реално синхронизацията отива към "-" и обратното.

Последна промяна от IvanMan на Чет 19 сеп 2019 11:31, променено общо 1 път.
Причина: Използвай бутон "Промени". Не е необходимо да пускаш нови мнения през 1 минута и когато последното мнение е твое.
Причина: Използвай бутон "Промени". Не е необходимо да пускаш нови мнения през 1 минута и когато последното мнение е твое.
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Мерси колега ще пробвам да върна към '' 0'' или малко в"+" да видя дали,ще се оправи първия старт, как ще върви и дали ще падне расхода.
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
И някой друг колега ако миже да се влючи с мнение, ще съм благодарен
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Да ,дайте други мнения и на мен ми е любопитно. Нека и колеги които имат гребен за зацепване споделят след това ВАГ КОМ какво показва.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Чувал съм за 2.0 моторите, че на минус 1,6 било най-добре..., но не съм убеден, моята я оставих на минус 1.0 пали от четвърт топла и студена. Занимавал съм се повече с 1,9 моторите и обикновено е най-добре на 0 при условие, че мотора е в добро здраве. Щом се подобрява на плюс има някаква причина. Имал съм случаи да е с други дюзи /от друг 1,9, не същия модел/, паднала компресия, износена дюза, нагорял клапан, нерегулирани дюзи и други.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Моята в + пали по-добре, но пък върви по-зле. Сега съм я оставил на -0,8 и върви добре. Ще следя как в студеният старт. Като цяло май ще се окаже,че на 0 е най-добре.Кофтито на П.Д е,че не мога да местя центровката без да прецакам синхрона колянов-разпределителен вал. Затова мисля да я оставя една идея в минус демек предварение и това е.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Защо мислиш, че на минус е в предварение? Нали въртиш разпределителния вал обратно на часовниковата стрелка за плюс. Явно се бъркаш с роторната помпа.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
При завъртане на разпределителният вал по посока на въртене на ДВГ се дава предварение на впръскването ,а синхронизацията отива в минус.
Аз така си го обяснявам ,но може и да греша.
Аз така си го обяснявам ,но може и да греша.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
При завъртане на разпределителния вал обратно на въртенето на двигателя впръсква по-рано и синхронизацията отива на плюс. При роторната помпа при завъртане в посоката на въртене на двигателя отива към предварение. Затова на плюс ти пали по-добре студена.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Нещо логиката е точно обратната... И плюса си е точно закъснение, като на всички ДВГ.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Кой датчик следи компа за да каже кога да впръскат дюзите?
Тя логиката не е обратна ,а това "+" явно не е момента на впръскване, а ъгълът между двата вала. Но с промяната на този ъгъл се променя и механично момента на впръскване.
Абе добре си ми беше преди с 1Z , глей сега трябва да откривам топлата вода
cecoa1 написа:Нещо логиката е точно обратната... И плюса си е точно закъснение, като на всички ДВГ.
Тя логиката не е обратна ,а това "+" явно не е момента на впръскване, а ъгълът между двата вала. Но с промяната на този ъгъл се променя и механично момента на впръскване.
Абе добре си ми беше преди с 1Z , глей сега трябва да откривам топлата вода

-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Ти си я открил съвсем правилно, само тия неща за ъгъла са ти излишни... Забележката ми беше за писалият след теб.
Логиката за разпределителния вал е съвсем елементарна- въртиш го по посока на движението, гърбиците му натискат по-рано, съответно е аванс и като такъв винаги се означава с минус. Обратното действие е за закъснение и затова е с плюс.
При роторната помпа логиката е обратната, когато въртиш самата помпа(корпуса и) спрямо блока на мотора. Там принципа е същия като при делкото на бензинов мотор, като го въртиш по посока на въртене на вала му, гърбиците натискат по-късно и затова се получава закъснение, демек плюс. И естествено съответно обратното е аванс и минус.
Логиката за разпределителния вал е съвсем елементарна- въртиш го по посока на движението, гърбиците му натискат по-рано, съответно е аванс и като такъв винаги се означава с минус. Обратното действие е за закъснение и затова е с плюс.
При роторната помпа логиката е обратната, когато въртиш самата помпа(корпуса и) спрямо блока на мотора. Там принципа е същия като при делкото на бензинов мотор, като го въртиш по посока на въртене на вала му, гърбиците натискат по-късно и затова се получава закъснение, демек плюс. И естествено съответно обратното е аванс и минус.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Стана каша, корпуса на помпата се върти на старите ТДИ, на по-новите помпата си е фиксирана и не може да се мърда, а се върти оста на помпата. Плюса никога не е бил закъснение при никой дизелов двигател. Толкова години се занимавам с диагностика и няма как примерно 0,4 BTDC да е закъснение, а
- 1,0 да е предварение. И двата ъгъла на предварение и на синхронизация си е все спрямо коляновия вал. В единия случай при роторните помпи е с колко помпата изпреварва коляновия вал. При помпа-дюза е с колко разпределителния вал изпреварва спрямо коляновия вал. Датчика на коляновия вал следи горна мъртва точка на буталото на първи цилиндър. При 0 разпределителния вал натиска помпа-дюзата на първи цилиндър точно в горна мъртва точка. Завъртвайки по посока на движението гърбиците натискат по-късно. Това, че ЕКУ си прави зададения аванс в целия диапазон от -3 до +3 и реално няма почти никаква разлика във вървенето и това, че ти cecow1 си мислиш, че минус е предварение си е твой проблем. Аз съм се учил да правя центровка на механичен предкамерен дизел преди 25 години и няма как да се объркам, защото "хващам" разлика в палене и вървене, миризма от ауспуха и други такива неща, не е само да гледаш цифрички на диагностиката.
- 1,0 да е предварение. И двата ъгъла на предварение и на синхронизация си е все спрямо коляновия вал. В единия случай при роторните помпи е с колко помпата изпреварва коляновия вал. При помпа-дюза е с колко разпределителния вал изпреварва спрямо коляновия вал. Датчика на коляновия вал следи горна мъртва точка на буталото на първи цилиндър. При 0 разпределителния вал натиска помпа-дюзата на първи цилиндър точно в горна мъртва точка. Завъртвайки по посока на движението гърбиците натискат по-късно. Това, че ЕКУ си прави зададения аванс в целия диапазон от -3 до +3 и реално няма почти никаква разлика във вървенето и това, че ти cecow1 си мислиш, че минус е предварение си е твой проблем. Аз съм се учил да правя центровка на механичен предкамерен дизел преди 25 години и няма как да се объркам, защото "хващам" разлика в палене и вървене, миризма от ауспуха и други такива неща, не е само да гледаш цифрички на диагностиката.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете
Колега Zinoto, как така като завъртиш разпределителният вал по посока на въртене (напред) впръскването закъснява, като той досника момента на впръскване преди коляновият вал точно защото е завъртян (напред).
Нека приямем, че при 0.0 синхронизация впръскването е в ГМТ. Когато завъртиш разпределителният вал назат, при достигане на ГМТ той все още няма да връска точно защото си го завъртял назат и му трябва още малко завъртане при което коляновият вал вече след ГМТ- закъснение. За да ме разбереш правилно си припомни на къде въртиш оста на ГНП на двигателите AGR, ALH, AHF и. др. за да дадеш предварение. Същото е.
Нека приямем, че при 0.0 синхронизация впръскването е в ГМТ. Когато завъртиш разпределителният вал назат, при достигане на ГМТ той все още няма да връска точно защото си го завъртял назат и му трябва още малко завъртане при което коляновият вал вече след ГМТ- закъснение. За да ме разбереш правилно си припомни на къде въртиш оста на ГНП на двигателите AGR, ALH, AHF и. др. за да дадеш предварение. Същото е.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта