Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
YaaHu
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот YaaHu » Вто 17 сеп 2019 15:34


Здравейте колеги някой знае ли на колко градуса трябва да е синхронизацията на валове, защото на диагностиката ми показва, че е на - 2.62. До колкото четох е теми най добре било да е около '' 0'', и другия въпрос ми е може ли от не добра синхронизация да имам труден първи старт и повишен расход по борд компютъра.




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 18 сеп 2019 10:41


Да колега може. Казвам го от личен опит, аз тепърва се сблъсах с ПД мотор обаче 1.9 AJM. Веднага направих експерименти със синхронизацията и установих, че когато местя към "-" пали по трудно и разхода по борд се качва милиграмите на тихи също. Когато местя към "+" пали отлично разхода по борд и милиграмите падат. Все още обаче не съм сигурен на къде върви по - добре. При мен със сигурност ще е я държа синхронизацията на + заради перфектният студен старт.

Другото което малко ме озадачи е, че по пътя на логиката когато въртя разпределителният вал по посоката на въртене на двигателя би трябвало да давам предварение, а реално синхронизацията отива към "-" и обратното. :gruebel

Последна промяна от IvanMan на Чет 19 сеп 2019 11:31, променено общо 1 път.
Причина: Използвай бутон "Промени". Не е необходимо да пускаш нови мнения през 1 минута и когато последното мнение е твое.


Потребителски аватар
YaaHu
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот YaaHu » Сря 18 сеп 2019 10:56


Мерси колега ще пробвам да върна към '' 0'' или малко в"+" да видя дали,ще се оправи първия старт, как ще върви и дали ще падне расхода.


Потребителски аватар
YaaHu
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот YaaHu » Чет 19 сеп 2019 11:27


И някой друг колега ако миже да се влючи с мнение, ще съм благодарен


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 19 сеп 2019 17:33


Да ,дайте други мнения и на мен ми е любопитно. Нека и колеги които имат гребен за зацепване споделят след това ВАГ КОМ какво показва.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот Zinoto » Съб 21 сеп 2019 18:45


Чувал съм за 2.0 моторите, че на минус 1,6 било най-добре..., но не съм убеден, моята я оставих на минус 1.0 пали от четвърт топла и студена. Занимавал съм се повече с 1,9 моторите и обикновено е най-добре на 0 при условие, че мотора е в добро здраве. Щом се подобрява на плюс има някаква причина. Имал съм случаи да е с други дюзи /от друг 1,9, не същия модел/, паднала компресия, износена дюза, нагорял клапан, нерегулирани дюзи и други.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 21 сеп 2019 19:17


Моята в + пали по-добре, но пък върви по-зле. Сега съм я оставил на -0,8 и върви добре. Ще следя как в студеният старт. Като цяло май ще се окаже,че на 0 е най-добре.Кофтито на П.Д е,че не мога да местя центровката без да прецакам синхрона колянов-разпределителен вал. Затова мисля да я оставя една идея в минус демек предварение и това е.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот Zinoto » Нед 22 сеп 2019 10:02


Защо мислиш, че на минус е в предварение? Нали въртиш разпределителния вал обратно на часовниковата стрелка за плюс. Явно се бъркаш с роторната помпа.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 22 сеп 2019 17:14


При завъртане на разпределителният вал по посока на въртене на ДВГ се дава предварение на впръскването ,а синхронизацията отива в минус.
Аз така си го обяснявам ,но може и да греша.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот Zinoto » Нед 22 сеп 2019 19:42


При завъртане на разпределителния вал обратно на въртенето на двигателя впръсква по-рано и синхронизацията отива на плюс. При роторната помпа при завъртане в посоката на въртене на двигателя отива към предварение. Затова на плюс ти пали по-добре студена.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот cecoa1 » Нед 22 сеп 2019 20:05


Нещо логиката е точно обратната... И плюса си е точно закъснение, като на всички ДВГ.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 22 сеп 2019 20:52


Кой датчик следи компа за да каже кога да впръскат дюзите?

cecoa1 написа:Нещо логиката е точно обратната... И плюса си е точно закъснение, като на всички ДВГ.

Тя логиката не е обратна ,а това "+" явно не е момента на впръскване, а ъгълът между двата вала. Но с промяната на този ъгъл се променя и механично момента на впръскване.
Абе добре си ми беше преди с 1Z , глей сега трябва да откривам топлата вода :biggrin


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот cecoa1 » Нед 22 сеп 2019 22:47


Ти си я открил съвсем правилно, само тия неща за ъгъла са ти излишни... Забележката ми беше за писалият след теб.
Логиката за разпределителния вал е съвсем елементарна- въртиш го по посока на движението, гърбиците му натискат по-рано, съответно е аванс и като такъв винаги се означава с минус. Обратното действие е за закъснение и затова е с плюс.
При роторната помпа логиката е обратната, когато въртиш самата помпа(корпуса и) спрямо блока на мотора. Там принципа е същия като при делкото на бензинов мотор, като го въртиш по посока на въртене на вала му, гърбиците натискат по-късно и затова се получава закъснение, демек плюс. И естествено съответно обратното е аванс и минус.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот Zinoto » Вто 24 сеп 2019 7:35


Стана каша, корпуса на помпата се върти на старите ТДИ, на по-новите помпата си е фиксирана и не може да се мърда, а се върти оста на помпата. Плюса никога не е бил закъснение при никой дизелов двигател. Толкова години се занимавам с диагностика и няма как примерно 0,4 BTDC да е закъснение, а
- 1,0 да е предварение. И двата ъгъла на предварение и на синхронизация си е все спрямо коляновия вал. В единия случай при роторните помпи е с колко помпата изпреварва коляновия вал. При помпа-дюза е с колко разпределителния вал изпреварва спрямо коляновия вал. Датчика на коляновия вал следи горна мъртва точка на буталото на първи цилиндър. При 0 разпределителния вал натиска помпа-дюзата на първи цилиндър точно в горна мъртва точка. Завъртвайки по посока на движението гърбиците натискат по-късно. Това, че ЕКУ си прави зададения аванс в целия диапазон от -3 до +3 и реално няма почти никаква разлика във вървенето и това, че ти cecow1 си мислиш, че минус е предварение си е твой проблем. Аз съм се учил да правя центровка на механичен предкамерен дизел преди 25 години и няма как да се объркам, защото "хващам" разлика в палене и вървене, миризма от ауспуха и други такива неща, не е само да гледаш цифрички на диагностиката.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Seat leon 2.0 тди 170 к.с bmn 2007г синхронизация на валовете

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 24 сеп 2019 12:01


Колега Zinoto, как така като завъртиш разпределителният вал по посока на въртене (напред) впръскването закъснява, като той досника момента на впръскване преди коляновият вал точно защото е завъртян (напред).
Нека приямем, че при 0.0 синхронизация впръскването е в ГМТ. Когато завъртиш разпределителният вал назат, при достигане на ГМТ той все още няма да връска точно защото си го завъртял назат и му трябва още малко завъртане при което коляновият вал вече след ГМТ- закъснение. За да ме разбереш правилно си припомни на къде въртиш оста на ГНП на двигателите AGR, ALH, AHF и. др. за да дадеш предварение. Същото е.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта