В Букурещ е забранено влизането на автомобили под Евро3, всички те ще заплащат дневен винетен стикер "чист въздух". Това за тази година, за следващата още една категория нагоре за забрана. Филмите за екологията ще ги видите още тази година в пълната им сила. Преносимите анализатори наистина не са много, но през пунктовете ще видим как ще минете с пушещи и ръмжащи автомобили, ще видим кой пункт ще си заложи бъдещето , за да си затвори очите за този или онзи, това също ще се проличи още тази година. Каквото е било е било до сега, от тук нещата ще се затегнат и то много здраво. В закона е казано, какво се случва с неизправен автомобил в това отношение, свалят му се табелките и се спира от движение, придружено с глоба. Не може в една държава, да говорим за екология, а повече от 50 процента от колите да пушат като тецове и да реват , като мечки, това е недопустимо. Ако нямаш пари да поддържаш автомобила си в нормално техническо състояние, тогава няма да караш, просто е. Ако не си си направил сметка, още преди да купиш даден автомобил, че не можеш да го поддържаш в състояние, не го купуваш, а купуваш такъв, който можеш да поддържаш. Само в БГ е пълно с абсолютни комплексари, купили някакви по-скъпи марки, но отдавна станали за тотален ремонт, само и само да го видят, че кара еди каква си марка, но иначе няма пари да я поддържа. Има много стари автомобили, но поддържани , както трябва, които замърсяват в пъти по-малко от нови боклуци, които не са поддържани и са тотално издухани. Замърсяване , вече е сериозна световна опасност и това трябва много внимателно да се набие в главите на хората, защото връщане назад няма да има от определена стъпка. Основен замърсител в момента е транспорта, защото стана адски пренаселен и извън пределите на всички прогнози, които се правеха в световен мащаб. Всички автомобилни производители,които също са виновни за този проблем, водят и заплащат ежегодно за тази статистика и тя е факт, направо е плашеща особено последните няколко години, затова всички бързат и влагат почти цялата си печалба за откриване и влагане на нови технологии в автомобилите, за овладяване на тази заплаха. VW ще направи тази година революция в автомобилите, като започва производството на 80 процента електрически возила и спира ударно всички други. Подготвят се над 40 нови модела за пазара, като се изгражда и завод за собствени батерии, заедно с напълно нова електроника за управление от досегашните, които са вграждани. Всичко това, трябва да доведе до доста по-ниска себестойност на производство и по-ниска крайна цена на автомобилите. Другото перо за еко автомобили си остава газифицираните (метан и пропан), които само в БГ, не се ползват с преференции за данък и паркиране, което е в разрез с всички европейски закони. Дизелът достигна максималната си еко норма ЕВРО6+ и по натам няма как да се случат физически нещата. Той се поддържа само и единствено с филтри и катализатори последно поколение и нищо друго. Благодарение на една лаборатория,от тази година има вече и бензин, който има нула вредни емисии, дава обещаващи резултати, ще видим как ще се развият нещата. Така, че всичко зависи от хората, трябва вече да се спре с оправданията, с мрънкането, със заобиколките, с минаването между капките и трябва да се помисли за близкото бъдеще. Искам да вметна, че автомобилните производители са силно изплашени от последните проучвания и всичко не е нито измислица, нито медийна реклама, нито пропаганда, а реална заплаха за екологична катастрофа в световен мащаб. Дори водещите към момента в сферата на иновациите, фирмата БМВ, направи тази година реинвестиция почти на цялата си печалба за коренна промяна в автомобилите си, а те разполагат с адски много средства, защото е единствената фирма в света, която винаги е печелила минимум 50 процента от автомобил, за разлика от всички останали, като са известни и с годишната реинвестиция на печалбата са усъвършенстване и вграждане на иновативни технологии, въпреки че и те имат доста проблеми по автомобилите си. Темата е много обширна и не може да се обхване, но ние като хора, можем да направим поне едно малко нещо, и то е да поддържаме наличните си автомобили в добро техническо здраве, за да не тровим самите нас и останалите. За всички тези, които си мислят, че не ги интересува или , че са над закона, или просто им е толкова възпитанието и умствения капацитет, държавата, трябва да впрегне целия си наличен капацитет и да ги вкара в правия път, след като те не искат.