Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dgluharov
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 19 юни 2019 10:14
Автомобил:
Двигател:

Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот dgluharov » Съб 30 ное 2019 17:04


Здравейте, колеги!
От пролетта карам Сеат Алтеа 2.0тди BMM - 140к.с. автомат, 2008г. и имам проблем с това, че колата подпушва по малко и с DPF филтъра или по-скоро с честата му регенерация. Засякъл съм че влиза в такава на около 400км, а това не ми се струва нормално, при положение, че колата се кара само през уикенда и предимно извънградско. Преди 2 седмици, отново на магистралата, влезе в регенерация и след около 30км влезна в авариен режим. Майсторът каза, че DPF-ът се бил задръстил на 100% и затова било станало така. След това беше свален и изчистен, на колата и беше налята информация за нов DPF, т.к. грешката за стария не се е махала по никакъв начин. Забелязал съм, че преди да се включи регенерацията, колата започва да сменя предавките по-високо, главно на 3та и над 2000 оборота почва да пуши бяло... обръщам внимание, че това го прави само когато е преди или по време на регенерация. Днес, 300 - 350км след ремонта отново почна да хвърля бяло от гърнето, като очаквам скоро и да ми светне лампата на таблото. Досега, като изключим последния път, винаги след като светне лампата, колата се изкарва на права и се кара ма 3та с около 80-90 - около 3500+ оборота, като след около 15км лампата изгасва. Също ми е направило впечатление, че хвърля черно отзад по бронята. Обръщам внимание, че колата е на 160К по километраж и може би на 220К реални :icon_razz

Та въпросите ми към Вас са:
Можете ли да ми кажете какъв би трябвало да е нормалния интервал за регенерация на DPF?
И имал ли е някой от Вас сходен проблем и как го е решил?
Относно пушенето, системата е проверена и видимо от никъде не дърпа въздух за да има неправилно горене.
Предварително ще кажа, че винаги има вариант да премахна филтъра, но все пак смятам, че за да го монтират, значи има защо.
Мерси предварително :)




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот Pichaga » Съб 30 ное 2019 19:20


при мен регенерацията е на 500-800 км, като зависи много от стила на каране и дали е извънградско или градско
пушенето бяло вдигане на обороти, боботенето от двигателя високия разход /4-5 литра на час по борд/ са признаци.
Караш на над 2000 оборота докато не свърши
няма нормален период, зависи от степента на запушване
вече ако почнат регенариции през 100 км явно върви към запушване


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот mshbul » Съб 30 ное 2019 21:49


400km не е толкова често, особено като има градско.

По-интересно е, че я усещаш, особено извън града. Съмнявам се да не пикаят дюзите и затова да се пълни дпф-а и да пуши бяло.
Всичко друго нартед ли е - датчик налягане, температура? Да не би заради тях да бърка регенерацията?


dgluharov
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 19 юни 2019 10:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот dgluharov » Нед 01 дек 2019 12:12


Работната температура на мотора е нормална... в смисъл, загрява до 90 и не мърда. Не знам как да видя налягане. Иначе до колкото знам показателите и са нормални. Ако някоя/и дюза пикае също не ми е ясно как може да се хване. Иначе, слeд последния ремонт, DPF-ът трябва да е почистен и очаквах да почне да влиза по-рядко в регенерация... уви... не е така. Затова реших да Ви пиша, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем. Ще търся човек с VAG-Com да я гледа, за да види дали всичко работи като хората и ако не откъде идва проблема...


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот Zinoto » Пон 02 дек 2019 0:10


Има евтин вариант за заобикаляне на проблема. Състои се в пробиване на 3-4 дупки открай до край в питата на ДПФ и катализатора с дълга бургия с дебелина 10 мм, защото са в един корпус и най-голямото натрупване на сажди е в катализатора и началото на ДПФ. След това е хубаво да се направят настройки с VCDS и регенерациите ще станат доста редки и винаги успешни.


isstoychev
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 26 окт 2017 21:30
Автомобил: VW Golf V
Двигател: BMM 2006 DSG
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот isstoychev » Сря 08 яну 2020 12:04


Аз също съм с този мотор обаче на Golf. при мен влизаше в честа регенерация заради проблемен датчик. обаче аз си реших проблема кардинално 2018г като го премахнах физически и софтуерно разбира се и я ремапнах колата.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот Zinoto » Пет 10 яну 2020 14:01


Разбрах от човек, собственик на пункт за ГТП, че до края на тази година ще започнат проверки по пътищата с газ - анализатори, който има завишени показатели се спира от движение. Така, че най-вероятно доста хора ще се наложи да си сложат физически и кардинално нов ДПФ или втора употреба, работещи датчици и кардинално ще трябва да се разделят с новия софтуер и срещу още пари да си върнат оригиналният заводски.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 651
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот alpinab » Пет 10 яну 2020 14:36


Това със спирането на коли при завишени "норми" да го видя с очите си няма да го повярвам. Не и тук в България.

Положение е толко зле на национално ниво, че ако тръгнат да го правят народа ще въстане, че бил беден и не можел да си купи нови коли кат в Швейцария. Което не е лъжа де. Но пък един вид държавата не трябва да толерира и замърсителите, което прави сега с бездействието и чисто формалните си ГТПта.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот megatronS » Пет 10 яну 2020 17:13


Има закупени много модерни преносими газ анализатори, като от тази година ще се направи много по отношение на контрола в пунктовете за технически преглед, да не се допускат да преминават пушещи и ръмжащи автомобили, както и такива в лош външен вид и всичко останало, което се изисква. Когато автомобила се хване на пътя, че не отговаря на изисквания, ще се спира от движение и ще се налага глоба, ако пък се установи , че е преминал наскоро в пункт за преглед и там е пуснат така, на пункта ще се налага солена глоба и при повторно нарушение се отнема и лиценза. Ще се проверява дали са налични и работещи катализаторите на автомобилите, нещата се затягат и това е продиктувано от положението със замърсяването в цял свят и в частност в Европа.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот mshbul » Съб 11 яну 2020 23:07


Каква корупция ще се разрази.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот Stivi » Нед 12 яну 2020 12:17


Много филми гледате с тези спирания от движение заради проверка на пътя с газанализатор ! Те в КАТ София не използват шумно рекламирания апарат дето трябваше да спира от регистрация пушещите коли нов внос,та какво остава да тръгнат по пътищата с някакви мобилки! В най-лошия случай ще изгорят 5-6 човека,ако се наложи да правят телевизионен репортаж как се "борим със замърсяването" ,понеже ще има камери :a045


helikamov
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
Автомобил: TOYOTA AVENSIS
Двигател: 2WW 2017
Местоположение: Велико Търново

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот helikamov » Нед 12 яну 2020 12:58


Абсолютно точно.......


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот dispatch » Нед 12 яну 2020 20:37


мхм... специализирана акция... малко шум... и толкова


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот milmar » Вто 14 яну 2020 8:55


И аз мисля, че това с проверките и спиранията няма да стане, защото 80% от колите са на 15+ години и все тая дали са дизели или бензинки, дето пушат синьо. Но глоби сигурно ще има. В Букурещ например чух, че за коли под euro5 щяло да има екобилет, пък по-старите коли нямало да се допускат въобще. Не зная за България дали ще има такива рестрикции.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Честа регенерация на DPF - BMM - 2.0 140hp

Мнениеот megatronS » Вто 14 яну 2020 11:11


В Букурещ е забранено влизането на автомобили под Евро3, всички те ще заплащат дневен винетен стикер "чист въздух". Това за тази година, за следващата още една категория нагоре за забрана. Филмите за екологията ще ги видите още тази година в пълната им сила. Преносимите анализатори наистина не са много, но през пунктовете ще видим как ще минете с пушещи и ръмжащи автомобили, ще видим кой пункт ще си заложи бъдещето , за да си затвори очите за този или онзи, това също ще се проличи още тази година. Каквото е било е било до сега, от тук нещата ще се затегнат и то много здраво. В закона е казано, какво се случва с неизправен автомобил в това отношение, свалят му се табелките и се спира от движение, придружено с глоба. Не може в една държава, да говорим за екология, а повече от 50 процента от колите да пушат като тецове и да реват , като мечки, това е недопустимо. Ако нямаш пари да поддържаш автомобила си в нормално техническо състояние, тогава няма да караш, просто е. Ако не си си направил сметка, още преди да купиш даден автомобил, че не можеш да го поддържаш в състояние, не го купуваш, а купуваш такъв, който можеш да поддържаш. Само в БГ е пълно с абсолютни комплексари, купили някакви по-скъпи марки, но отдавна станали за тотален ремонт, само и само да го видят, че кара еди каква си марка, но иначе няма пари да я поддържа. Има много стари автомобили, но поддържани , както трябва, които замърсяват в пъти по-малко от нови боклуци, които не са поддържани и са тотално издухани. Замърсяване , вече е сериозна световна опасност и това трябва много внимателно да се набие в главите на хората, защото връщане назад няма да има от определена стъпка. Основен замърсител в момента е транспорта, защото стана адски пренаселен и извън пределите на всички прогнози, които се правеха в световен мащаб. Всички автомобилни производители,които също са виновни за този проблем, водят и заплащат ежегодно за тази статистика и тя е факт, направо е плашеща особено последните няколко години, затова всички бързат и влагат почти цялата си печалба за откриване и влагане на нови технологии в автомобилите, за овладяване на тази заплаха. VW ще направи тази година революция в автомобилите, като започва производството на 80 процента електрически возила и спира ударно всички други. Подготвят се над 40 нови модела за пазара, като се изгражда и завод за собствени батерии, заедно с напълно нова електроника за управление от досегашните, които са вграждани. Всичко това, трябва да доведе до доста по-ниска себестойност на производство и по-ниска крайна цена на автомобилите. Другото перо за еко автомобили си остава газифицираните (метан и пропан), които само в БГ, не се ползват с преференции за данък и паркиране, което е в разрез с всички европейски закони. Дизелът достигна максималната си еко норма ЕВРО6+ и по натам няма как да се случат физически нещата. Той се поддържа само и единствено с филтри и катализатори последно поколение и нищо друго. Благодарение на една лаборатория,от тази година има вече и бензин, който има нула вредни емисии, дава обещаващи резултати, ще видим как ще се развият нещата. Така, че всичко зависи от хората, трябва вече да се спре с оправданията, с мрънкането, със заобиколките, с минаването между капките и трябва да се помисли за близкото бъдеще. Искам да вметна, че автомобилните производители са силно изплашени от последните проучвания и всичко не е нито измислица, нито медийна реклама, нито пропаганда, а реална заплаха за екологична катастрофа в световен мащаб. Дори водещите към момента в сферата на иновациите, фирмата БМВ, направи тази година реинвестиция почти на цялата си печалба за коренна промяна в автомобилите си, а те разполагат с адски много средства, защото е единствената фирма в света, която винаги е печелила минимум 50 процента от автомобил, за разлика от всички останали, като са известни и с годишната реинвестиция на печалбата са усъвършенстване и вграждане на иновативни технологии, въпреки че и те имат доста проблеми по автомобилите си. Темата е много обширна и не може да се обхване, но ние като хора, можем да направим поне едно малко нещо, и то е да поддържаме наличните си автомобили в добро техническо здраве, за да не тровим самите нас и останалите. За всички тези, които си мислят, че не ги интересува или , че са над закона, или просто им е толкова възпитанието и умствения капацитет, държавата, трябва да впрегне целия си наличен капацитет и да ги вкара в правия път, след като те не искат.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 52 госта