голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност

Мнениеот Tripanzaa » Вто 07 яну 2020 1:12


Здравейте колеги, от скоро се сдобих с голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001 мотор и ми е първия дизел. По него са сменени всички ремъци, ролки, водна помпа и филтри. Карам я от 2 месеца градско, има катализатор. Не пуши, не губи масло или антифриз, рахода на гориво е нормален. Не е чипосвана. Но се появи следния проблем от преди 2 дена :
1. На място мотора както си работи нормално и през определени интервали леко притрисва.
2. Като задържа по дълго крака си на пълна газ има един доста приятен кик от турбото, но стигне ли към 2.5, 3хил оборота и имам чувството че турбото спира и този кик при следващите ускорения изчезва докато не я загася и запаля отново. Случвало се е и на празен ход с натиснат съединител при подаване на газ пак до към 3хил оборота колата започва да работи супер неравномерно все едно всеки момент ще изгасне и няма почти никаква мощност при подаване на газ докато отново не я загася или поработи така на място, но отзад само тогава се вижда доста бял пушек.
Какви може да са проблемите, ще съм ви много благодарен, на 3 майстора звънях, всички най рано след седмица могат да я погледнат. Забелязах единствено, че горивните маркучи са като чели леко напукани и горивния филтър до колкото си спомням не беше с най доброто си качество, от време на време виждам балончета вътре в самия прозрачен маркуч.

Последна промяна от radotom на Вто 07 яну 2020 1:15, променено общо 1 път.
Причина: Редактирано заглавие




Потребителски аватар
darknessevil
Мнения: 216
Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
Автомобил: Passat B6 DSG 2009
Двигател: CBBB 170hp
Местоположение: София

Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност

Мнениеот darknessevil » Вто 07 яну 2020 9:00


ASV може да влиза в авариен режим по ред причини ...

- запушен катализатор
- зацапана геометрия на турбината
- вакуумен теч (спукан вакуумен маркуч)
- замърсени ЕГР и дебитомер

От сбит преразказ няма как да се определи точно какво е - най-добре сервиз и диагностика, но читави такива. Претрисането на двигателя може да е от въздуха в системата, но според мен малко вероятно - не е изключено да заминава съединителя.


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност

Мнениеот Tripanzaa » Вто 07 яну 2020 9:31


darknessevil написа:ASV може да влиза в авариен режим по ред причини ...

- запушен катализатор
- зацапана геометрия на турбината
- вакуумен теч (спукан вакуумен маркуч)
- замърсени ЕГР и дебитомер

От сбит преразказ няма как да се определи точно какво е - най-добре сервиз и диагностика, но читави такива. Претрисането на двигателя може да е от въздуха в системата, но според мен малко вероятно - не е изключено да заминава съединителя.



Благодаря за бързия отговор, от Пловдив съм. Известни ли са ви в този район добри такива майстори. Ако се окажат маркучи или геометрия или ЕГР, след като ги оправя и като се има в предвид, че я карам само градско, какво мога да направя за да не се случва това често. Има ли добавки които пазят турбото от зацапване, ако махна катализатора и затапя ЕГР ще се спъне ли колата или дали ще реши част от проблема.

Последна промяна от IvanMan на Вто 07 яну 2020 10:02, променено общо 2 пъти.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон нов "отговор"!


Потребителски аватар
darknessevil
Мнения: 216
Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
Автомобил: Passat B6 DSG 2009
Двигател: CBBB 170hp
Местоположение: София

Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност

Мнениеот darknessevil » Вто 07 яну 2020 9:42


Не за съжаление. Може да разгледаш в раздела за сервизите и да си харесаш някой спрямо коментарите. :)


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност

Мнениеот Tripanzaa » Вто 07 яну 2020 10:06


Ясно, благодаря отново


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност

Мнениеот samo_pechka » Пон 13 яну 2020 10:17


Tripanzaa написа:1. На място мотора както си работи нормално и през определени интервали леко притрисва.

Недостиг на гориво ( филтър ? ) , въздух в системата ( проявява се повечко в студ ) , маслени капки .
Tripanzaa написа:2. ...но стигне ли към 2.5, 3хил оборота и имам чувството че турбото спира и този кик при следващите ускорения изчезва докато не я загася и запаля отново.

На замърсена геометрия на турбина прилича . Или проблем с вакууми , клапан
Tripanzaa написа: Случвало се е и на празен ход с натиснат съединител при подаване на газ пак до към 3хил оборота колата започва да работи супер неравномерно все едно всеки момент ще изгасне и няма почти никаква мощност при подаване на газ докато отново не я загася или поработи така на място, но отзад само тогава се вижда доста бял пушек.

Направи същото , но не на свободна, а на натиснат съединител и на скорост . Принципно на свободна компа реже откъм параметри мотора . Втората причина ако е на студен мотор , може леко за момент да се одървя повдигач. Избягвай да форсаш на място и особено на студен автомобил. Виж и с какво масло е колата.
Tripanzaa написа:Забелязах единствено, че горивните маркучи са като чели леко напукани и горивния филтър до колкото си спомням не беше с най доброто си качество, от време на време виждам балончета вътре в самия прозрачен маркуч.

Въздих , малки балончета не са проблем, вече ако са много е лошо. Купувай си хубав горивен филтър, Ментетата са проблемни във всяко едно отношение. В най-лошия случай не пуска нафта дори ( технологичен дефект при изработката му, изпитано лично )


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност

Мнениеот Tripanzaa » Чет 16 яну 2020 12:50


Благодаря за отговора, ще сменя филтъра и ще я закарам на сервиз да прегледат вакуумите



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта