Здравейте колеги, от скоро се сдобих с голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001 мотор и ми е първия дизел. По него са сменени всички ремъци, ролки, водна помпа и филтри. Карам я от 2 месеца градско, има катализатор. Не пуши, не губи масло или антифриз, рахода на гориво е нормален. Не е чипосвана. Но се появи следния проблем от преди 2 дена :
1. На място мотора както си работи нормално и през определени интервали леко притрисва.
2. Като задържа по дълго крака си на пълна газ има един доста приятен кик от турбото, но стигне ли към 2.5, 3хил оборота и имам чувството че турбото спира и този кик при следващите ускорения изчезва докато не я загася и запаля отново. Случвало се е и на празен ход с натиснат съединител при подаване на газ пак до към 3хил оборота колата започва да работи супер неравномерно все едно всеки момент ще изгасне и няма почти никаква мощност при подаване на газ докато отново не я загася или поработи така на място, но отзад само тогава се вижда доста бял пушек.
Какви може да са проблемите, ще съм ви много благодарен, на 3 майстора звънях, всички най рано след седмица могат да я погледнат. Забелязах единствено, че горивните маркучи са като чели леко напукани и горивния филтър до колкото си спомням не беше с най доброто си качество, от време на време виждам балончета вътре в самия прозрачен маркуч.
голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност
голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност
Последна промяна от radotom на Вто 07 яну 2020 1:15, променено общо 1 път.
Причина: Редактирано заглавие
Причина: Редактирано заглавие
- darknessevil
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
- Автомобил: Passat B6 DSG 2009
- Двигател: CBBB 170hp
- Местоположение: София
Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност
ASV може да влиза в авариен режим по ред причини ...
- запушен катализатор
- зацапана геометрия на турбината
- вакуумен теч (спукан вакуумен маркуч)
- замърсени ЕГР и дебитомер
От сбит преразказ няма как да се определи точно какво е - най-добре сервиз и диагностика, но читави такива. Претрисането на двигателя може да е от въздуха в системата, но според мен малко вероятно - не е изключено да заминава съединителя.
- запушен катализатор
- зацапана геометрия на турбината
- вакуумен теч (спукан вакуумен маркуч)
- замърсени ЕГР и дебитомер
От сбит преразказ няма как да се определи точно какво е - най-добре сервиз и диагностика, но читави такива. Претрисането на двигателя може да е от въздуха в системата, но според мен малко вероятно - не е изключено да заминава съединителя.
Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност
darknessevil написа:ASV може да влиза в авариен режим по ред причини ...
- запушен катализатор
- зацапана геометрия на турбината
- вакуумен теч (спукан вакуумен маркуч)
- замърсени ЕГР и дебитомер
От сбит преразказ няма как да се определи точно какво е - най-добре сервиз и диагностика, но читави такива. Претрисането на двигателя може да е от въздуха в системата, но според мен малко вероятно - не е изключено да заминава съединителя.
Благодаря за бързия отговор, от Пловдив съм. Известни ли са ви в този район добри такива майстори. Ако се окажат маркучи или геометрия или ЕГР, след като ги оправя и като се има в предвид, че я карам само градско, какво мога да направя за да не се случва това често. Има ли добавки които пазят турбото от зацапване, ако махна катализатора и затапя ЕГР ще се спъне ли колата или дали ще реши част от проблема.
Последна промяна от IvanMan на Вто 07 яну 2020 10:02, променено общо 2 пъти.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон нов "отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон нов "отговор"!
- darknessevil
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
- Автомобил: Passat B6 DSG 2009
- Двигател: CBBB 170hp
- Местоположение: София
Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност
Не за съжаление. Може да разгледаш в раздела за сервизите и да си харесаш някой спрямо коментарите. :)
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност
Tripanzaa написа:1. На място мотора както си работи нормално и през определени интервали леко притрисва.
Недостиг на гориво ( филтър ? ) , въздух в системата ( проявява се повечко в студ ) , маслени капки .
Tripanzaa написа:2. ...но стигне ли към 2.5, 3хил оборота и имам чувството че турбото спира и този кик при следващите ускорения изчезва докато не я загася и запаля отново.
На замърсена геометрия на турбина прилича . Или проблем с вакууми , клапан
Tripanzaa написа: Случвало се е и на празен ход с натиснат съединител при подаване на газ пак до към 3хил оборота колата започва да работи супер неравномерно все едно всеки момент ще изгасне и няма почти никаква мощност при подаване на газ докато отново не я загася или поработи така на място, но отзад само тогава се вижда доста бял пушек.
Направи същото , но не на свободна, а на натиснат съединител и на скорост . Принципно на свободна компа реже откъм параметри мотора . Втората причина ако е на студен мотор , може леко за момент да се одървя повдигач. Избягвай да форсаш на място и особено на студен автомобил. Виж и с какво масло е колата.
Tripanzaa написа:Забелязах единствено, че горивните маркучи са като чели леко напукани и горивния филтър до колкото си спомням не беше с най доброто си качество, от време на време виждам балончета вътре в самия прозрачен маркуч.
Въздих , малки балончета не са проблем, вече ако са много е лошо. Купувай си хубав горивен филтър, Ментетата са проблемни във всяко едно отношение. В най-лошия случай не пуска нафта дори ( технологичен дефект при изработката му, изпитано лично )
Re: голф 4 1.9 тди 110 коня ASV 2001г Загуба на мощност
Благодаря за отговора, ще сменя филтъра и ще я закарам на сервиз да прегледат вакуумите