Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Вто 06 окт 2020 18:53


Здравейте, от скоро минах на въпросният автомобил, понеже голфа се строши :mhihi
Имам проблем с първото палене сутрин, трудничко е и забелязвам, че се влияе с температурата.
При първо палене леко все едно се изтърсва колата така да го кажем, върти върти на 250-300 оборота 4-5 секунди и след това запалва, ако загася и запаля веднага, второто палене е ок. През деня след това също няма проблеми.
Забелязвам обаче, че през деня всеки път когато паля, пали различно един път с много леко замисляне, друг път директно от раз си пали.
Последните няколко 2 дни е по-топло сутрин и пали по-лесно, пак има замисляне, но не и както е трудното (клипчето по-долу).
До тук нещата които съм пробвал/проверявал:
- стойностите на дюзите, всички са близзки до нулата, най-голямото отклонение което съм виждал да е в рамките на +- 0.5, имаше още един канал по-напред с времена за дюзите или нещо такова, всички бяха мисля, на 0.22 мс, само една май беше 0.21мс, това на загрял двигател
- всички темепратурни датчици, преди палене, на диагностиката си излизат и показват нормално температури, сутрин в 8-9ч всичко показва 20-25 градуса, каквото и да е за времето е било нормална температура, няма нищо прекалено странн
- тандем помпата, измерихме налягането на студен двигател престоял цяла вечер, в момента в който завъртя веднага вдига 4.5 бара налягане, на 1500 оборота след като съм запалил вече, прави 7.5 бара, на по-високи обороти не сме я гледали
- смених горивният филтър, още като я взех, старият като го извадихме беше черен, от тогава съм минал да кажем около 1000 км, днес отворих да погледна филтъра отново, и новият който сложихме преди 1000км/2 седмици, е черен по същият начин, в казанчето на филтъра, нафтата изглеждаше маслено зелена на цвят, но видях и мънички черни точици да плуват из нафтата
121005452_1439422492930255_2283927264877184791_n.jpg
121005452_1439422492930255_2283927264877184791_n.jpg (42.29 KиБ) Видяна 1008 пъти

- пробвахме да се заиграем с центровката, като тук за всмукателният вал следим стойността на 4ти канал Torsion Value, преди да размърдаме, беше +1.5, после както го оставихме се колебае между -1.05 и -0.7, разлика в паленето не усещам, за изпускателният вал от всичко което изчетох, трябва да се гледа моментният разход на място, като той трябва да е между 0.4 и 0.6 л/ч, на 15ти канал, да обаче, при мен въобще не го показва така, при мен започва като брояч от 0.01 л/ч и леко си катери нагоре, за 10-15 мин стига до 0.6л/ч и си продължава и нагоре, ако карам малко повечко и след това спра и 2.5л/ч съм виждал да показва. На бордовият компютър също не ми показва моментен разход в л/ч когато спра на място, а знам, че с Голфа като спра на място и моментният разход от л/100км веднага става на л/ч там 0.5-1-2л/ч каквото е положението, но тук го няма. Как да е и с този вал се позаиграхме малко ама, ефект нямаше. По-зле също не е станала.
- изчистихме ЕГР и всмукателният колектор/клапи и т.н., беше страшно мазало, след това също нямаше разлика, единствено, че в сервиза като я сглобихме запали от раз, но съответно в сервиза си е сравнително топличко, но беше стояла цял ден над 8 часа и помислихме, че сме решили проблема, но на следващият ден същата работа...
- акумулатора пада на 8.5V по време на въртене, не знам това дали може да доведе до такъв проблем, а на контакт е 12.1 V с всичко изключено
- пробвал съм да подавам няколко пъти на контакт за по 3-4 секунди и след това да запаля, пак нямаше ефект

Ето го клипчето, имал съм и по-лоши първи паления, имал съм и по-зле.
https://www.youtube.com/watch?v=UCFKtA7 ... odorVachev

Гумички на дюзите не съм сменял, но някак си не съм убеден, че там е проблемът, не знам...




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 3173
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот tdi fen » Вто 06 окт 2020 19:28


видимо завърта трудно започни с тест на акумулатора,провери масата и кабелите и връзките на акумулатора и стартера, замери алтернатора накрая може да свалиш и прегледаш стартера


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Вто 06 окт 2020 19:31


Ще го сваля тази вечер и ще го сложа да се зарежда и утре ще видя каква ще я свърши, не знам до колко ще е индикативно де.
Иначе, ако проблемът е някъде там, ще се влияе ли отново така от температурата?
И защо, изгася и веднага запаля, второто палене е ок, първото палене възбужда акумулатора ли какво?

П.С. Обаче сега се загледах и аз в клипчето и виждам, че трудно стига до към 300 оборота и като ги стигне веднага запалва


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Сря 07 окт 2020 20:05


Така, снощи заредих акумулатора, сутринта преди да запаля беше май даже над 13V, но пак запали все така трудно.
По-късно през деня отидох при един приятел, пробвахме акумулатора с товарна вилка, 2-3 пъти подред, под 11V не падаше, добре е.
Обаче, като го измерихме отново при палене, пада до 9V...
Свалихме стартера, кабелчетата към четките бяха оцветени от температура, нещо е ставало явно там, също и малката втулка от страната на четките имаше малко луфт, сменихме и нея, зачистихме клемите и точките на контакт между стартера и кутията, след това паленето се подобри (е топла е още не съм я пробвал студена), но вече при паленето, напрежението на акумулатора не падае на 9, а на 10.5V, ще видим утре сутринта :)


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот vinixxx » Чет 08 окт 2020 14:35


От клипчето още, става ясно, че стартера не е ок.
Чуй в началото на запалването, как върти по-мудно и след секунда две почва, да си вдига оборотите и запалва накрая.

В дългосрочен план такъв старетер скъсява живота и на акумулатора.

Последна промяна от vinixxx на Чет 08 окт 2020 14:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 653
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот megatronS » Чет 08 окт 2020 14:51


Ревизия на стартера, смяна на четки, смяна на грес (оригиналната е спекла), почистване на точките върху ротора, на които лягат четките. Проверка за хлабини, както и цялостното състояние на намотки и т.н. При товарна вилка, перфектен акумулатор пада на 11.5в., от 10.5-11в се води в норма, под 10.5в, за не всички дизели става, такъв ток. Акумулаторът се гледа не колко ампера има, а какъв стартов ток може да отдаде, или наречен ток на късо съединение. Най-точно се измерва с мултицет акумулатора в момента на завъртане на стартера, тогава се вижда на колко волта пада в момента. За запалване са необходими определени обороти за да се осъществи впръскване на гориво. Когато стартера върти, не трябва да има замисляне, забавяне и след това забързване и т.н. Причината се търси в него, акумулатор или масов кабел.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Чет 08 окт 2020 17:27


Така, както споменах, вчера сменихме четки на стартера, малката втулка в единя край, другата нямаше луфт, медна грес също сложихме, но днес отново ми направи същият проблем, струва ми се, че сега върти по-бързо, но проблемът си остана, ето ново клипче:
https://www.youtube.com/watch?v=kUljpTe ... odorVachev


valiosport
Мнения: 2067
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот valiosport » Чет 08 окт 2020 17:52


Върти сякаш няма нафта, виж клапана на горивопровода да не се ебава, о пръстени също може да са


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Чет 08 окт 2020 18:51


Кой клапан по точно? Къде се намира?


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот vinixxx » Чет 08 окт 2020 18:59


Преди да пипам нещо, на твое място бих пуснал един Вагком.
Но има вероятност да има проблем в горивната система.
Пуши ли понякога?


valiosport
Мнения: 2067
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот valiosport » Чет 08 окт 2020 19:03


Моя грешка, тоя двигател няма след горивния филтър такъв клапан, може да купиш и да сложиш един универсален за проба Ф8мм на маркуча след горивния филтър на постъпва щата нафта. Да не та плаша ама тея двигатели по рождение така палят, преди имахме едно БКД и то все така умряло палеше, дюзи се сменяха, ремонтни комплекти и все така гадно палеше


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 3173
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот tdi fen » Чет 08 окт 2020 21:35


а като запали пуши ли ? има ли загуба на антифриз ,сещам се че познат имаше подобен проблем ,оказа се пукната глава която пълни цилиндрите с антифриз


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Пет 09 окт 2020 7:16


Антифриза го следя от както съм я взел, не е мръднал, това са вече над 1000км.
Когато запаля няма някакви видими грандиозни пушилки, единствено, след запалването излиза съвсееем мъничко черно, което може да се види само, ако стоиш зад колата да гледаш, защото е съвсем малко и за кратко, но не по време на палене.
Вагком много пъти съм пускал, никакви грешки няма.
Вчера свалихме файла на колата да го пратим на някой да го разгледа, че ДПФ-а май е махнат, едно, че стойностите му в ВАГКОМ-а са забили и не мърдат въобще, второ, че и когато я настъпя сериозно пропушва, казаха ми, че това е, защото най-вероятно го няма самия ДПФ по принцип, въпреки, че кутията с датчиците си е там. Та понеже очевидно там някой е пипал нещо, се съмнявам да няма и нещо друго омазано по софтуера.
Ще пробвам и с клапана, не знам дали има от къде да намеря прозрачни маркучи като цяло които да сложа за ден-два да видя дали няма въздух или нещо


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Съб 10 окт 2020 12:37


Така, с клапан още не съм пробвал, но за утре сутринта това е следващото нещо.
След като изпратихме файла на някой да го разгледа, се оказа, че освен DPF има и други неща спряни, включително и записването на грешки в двигателният компютър, изключвам дебитомер, клапани, карам без тях, никакви грешки, пуснато и било повече гориво пък нямало въздух, тя за това и сигурно е пушила, някой се е правил на мапер. Човека ни изпрати обратно оригинален файл, който сложихме снощи, единственото което се промени е, че колата се спъна малко, и почна да си вади грешките, май и разхода ми падна малко, като изключим това обаче, проблемът с паленето отново си го имаше сутринта.
Клапан не съм взел, но взех от сервиза такива клещи които държат маркучи стиснати и довечера като оставя колата ще сложа такива клещи на маркуча който захранва с гориво да видим сутринта, ефекта би трябвало да е същия като със такъв клапан според мен.
Според мен това не е нормално да пали така и има някакъв проблем, защото е пълно и с други 2.0 тди-ита които палят и на -20 от раз, което ми напомня, че не съм пробвал и да изключа температурния датчик с цел да накарам подгревните свещи да се включат принудително сега както е топло, да видим дали ще има разлика. Прави го това само след много дълъг престои и тестването на различните теории отнема много време :D


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот vinixxx » Съб 10 окт 2020 13:28


Не са никакви свещи, приятелю.Там симптомите са други, а и температурите са високи все още.

То се вижда на втория клип, как стартера си вдига нужните обороти и после почва едно чудене.
Лично според мен по време на това чудене, горивото се опитва да достигне където трябва.

А установяването на причината, това вече е най-трудната част от решаването на проблема.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo, Georgi19107, valiosport и 26 госта