
Колата е Passat B6 2.0 TDI CBAB мотор(комън-рейл). Онзи ден, след дълго(около 300км) магистрално каране без проблем - след като спрях ми замига реотанчето за подгрева и при изчитане се видя следната грешка:
18995/P2563/009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit: Implausible Signal
Колата няма загуба на мощност и проблем с вървежа като цяло.
Грешката се изтри, но след малко градско каране пак е налице.
Вчера си поиграх да видя при какви обстоятелства се случва и установих, че когато дойде, напрежението на актуатора(проследено на 120 канал) пада на 0.228 V. Без грешка стои на 0.304 V.
Също така забелязах, че грешката се случва само на топъл мотор, в момента на падане на оборотите до 780, както и че когато има грешка турбината започва да пренадува с около 100-тина Mbar-а налягане, но въпреки това явно е в норми, защото не се появява втора грешка за пренудаване.
Какво направих до момента воден от литературата в сайта на рос-тех:
- Проверих вакум маркучите между N75 и актуатора - изглеждат наред и няма загуба на вакум от тях
- Бушоните са наред
- Откачих вакума от актуатора и опитах да движа самата геометрия на турбината на ръка - движи се свободно, т.е. не би следвало причината да е в натрупан нагар и спекла геометрия
- Напръсках буксата на актуатора с контактен спрей
Тази сутрин за 7-8 км до работа - грешката не се появи. Оптимист съм, че контактния спрей може да е помогнал, но все пак бих се радвал ако някой е борил такъв проблем да сподели идея и мнение какво друго би могло да е.

Следващата стъпка ако се върне е да проверя дали държи вакум клапана с помпа, но не ми се вижда логично да има проблем там, защото няма загуба на мощност.. из чуждите форуми говорят за волтаж на актуатора на обороти от порядъка на ~0.6-0.7V, при мен стои на 0.304V и няма грешка се чудя дали моя си е просто така или наистина има проблем там.