Passat B6 2.0 TDI CBAB грешка в актуатора

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1116
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Passat B6 2.0 TDI CBAB грешка в актуатора

Мнениеот railfan » Вто 24 сеп 2024 8:01


Мине се не мине някакво време и ето ме с някакъв проблем по колата, засега фантом. :eek
Колата е Passat B6 2.0 TDI CBAB мотор(комън-рейл). Онзи ден, след дълго(около 300км) магистрално каране без проблем - след като спрях ми замига реотанчето за подгрева и при изчитане се видя следната грешка:

18995/P2563/009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit: Implausible Signal
Колата няма загуба на мощност и проблем с вървежа като цяло.
Грешката се изтри, но след малко градско каране пак е налице.
Вчера си поиграх да видя при какви обстоятелства се случва и установих, че когато дойде, напрежението на актуатора(проследено на 120 канал) пада на 0.228 V. Без грешка стои на 0.304 V.
Също така забелязах, че грешката се случва само на топъл мотор, в момента на падане на оборотите до 780, както и че когато има грешка турбината започва да пренадува с около 100-тина Mbar-а налягане, но въпреки това явно е в норми, защото не се появява втора грешка за пренудаване.

Какво направих до момента воден от литературата в сайта на рос-тех:
- Проверих вакум маркучите между N75 и актуатора - изглеждат наред и няма загуба на вакум от тях
- Бушоните са наред
- Откачих вакума от актуатора и опитах да движа самата геометрия на турбината на ръка - движи се свободно, т.е. не би следвало причината да е в натрупан нагар и спекла геометрия
- Напръсках буксата на актуатора с контактен спрей

Тази сутрин за 7-8 км до работа - грешката не се появи. Оптимист съм, че контактния спрей може да е помогнал, но все пак бих се радвал ако някой е борил такъв проблем да сподели идея и мнение какво друго би могло да е. :beer
Следващата стъпка ако се върне е да проверя дали държи вакум клапана с помпа, но не ми се вижда логично да има проблем там, защото няма загуба на мощност.. из чуждите форуми говорят за волтаж на актуатора на обороти от порядъка на ~0.6-0.7V, при мен стои на 0.304V и няма грешка се чудя дали моя си е просто така или наистина има проблем там.




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1116
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB грешка в актуатора

Мнениеот railfan » Чет 26 сеп 2024 11:47


Ъпдейтвам с прясна информация:

След като напръсках буксата онзи ден с контактен спрей - имаше подобрение за 2-3 дни и днес пак грешката е налице. Отново на напълно загрял мотор и без загуба на мощност, чисти се дори в движение когато оборотите са над 1400, но на ниските предавки и на място се появява.

Междувременно си намерих вакуум помпа и опитах дали държи актуатора вакуум, като извадих маркуча към него от N75 - държи без проблем. Това изключва да има механичен проблем с него, но остава възможността за електрически проблем в сензора, който следи положението на геометрията. VAG имат repair kit за CBAB мотори за този актуатор, тоест смяната му с нов без да се сваля турбината, но реглажа по инструкциите им е сложен(предвид, че мястото е много малко и ако не успееш с първия път трябва ново разглобяване), иначе турбината ще пренадува или недонадува.

Продължих да изчитам литературата за хора с подобен проблем и в следващите стъпки ще проверя всички вакууми с помпата, тъй като проблема може да е и из останалите вакуум маркучи, включително още веднъж ще проверя N75, ЕГР клапата и ЕГР охладителя, до който нямам достъп да огледам отгоре. Намерих още една тема във форума тук, където колега беше споделил същия проблем и че го е решил със смяна на управляващата клапа на ЕГР-а.

Също така ще проверя внимателно кабелите към актуатора още веднъж за загуба на напрежение по тях, както и ще видя дали ECU подава коректен волтаж на буксата в различните режими.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 573
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB грешка в актуатора

Мнениеот Piqndurnik » Чет 26 сеп 2024 16:06


Ако ти се занимава, може да пробваш да подмениш кабела, но вероятността да се оправи то това ми се струва малка..


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1116
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB грешка в актуатора

Мнениеот railfan » Чет 26 сеп 2024 19:51


Надали ще да е от кабела. Проверих го, изглежда здрав навсякъде, не съм гледал волтажа засега.

Изтествах всички вакуми с помпата - всичко държи вакуум освен N75. От най - долния му бял щуцер(откъдето влиза и вакума от помпата) направих тест - в рамките на 10-15 секунди вакуума изчезва. Това обяснява и защо турбината леко пренадува когато има грешка. Направих и клипче, на което ясно се чува съскане: https://youtube.com/shorts/RYEi5zN5uGc?si=LPYSw2AzuWoYxBw3 (чак сега в тишината навън ми направи впечатление). Съскането изчезва когато откача маркуча от N75 към актуатора, което означава че е или едното, или другото.
Мисля да почна от N75 за проба, защото актуатора държи вакум без проблем, чаках го 4-5 минути и не мръдна.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1116
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB грешка в актуатора

Мнениеот railfan » Пет 27 сеп 2024 16:37


Ъпдейтвам:

Намерих работещ N75 за проба - същата работа и с него. Може би съм го тествал неправилно с помпата стария.

Единствения проблем остава да е сензора в актуатора, който подава данни към еку за положението на геометрията(която застава правилно защото колата няма проблем с ускорението и се движи свободно). Утре ще го сменим и него и се надявам проблема да приключи. Акутатора е с номер 03L198716L.

Отбелязвам нещо много важно: С тази грешка не може да се кара дълго време, защото с нея няма да тръгне регенерация на дпф-а и ако се остави така, следващото нещо е запушване на филтъра и още проблеми.

Update: след смяната на актуатора проблема е отстранен.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: busof95, DanZki, milench0 и 66 госта