Колата е Volvo 240 GL 1987 г. Заводски е оборудвана с дизелов мотор на VW LT 6 цилиндров атмосферен дизел 79 к.с.
Мотора е на 200 км. след основен ремонт. Маслото е полусинтетично и е бистро като сълза (странно за дизел). Работи перфектно и не пуши. Пали веднага.
Вчера се появи някакво дразнещо чукане, което на празен ход е трудно доловимо, но след подаване на съвсем малко газ се увеличава. Прилича на клапан, но едва ли е това, тъй като мотора е с пулове (тарелки) и луфта е ОК. Чукането е абсолютно еднакво при топъл и при студен мотор.
Започнах да разхлабвам тръбичките за високо налягане, влизащи в дюзите, за да видя в кой цилиндър имам проблем. Оказа се, че на 6 цилиндър, след разхлабване на тръбичката, чукането веднага изчезва. Това ме навежда на мисълта, че вероятно проблема е в дюзата (разпръсквача). Надявам се, че не е нещо надолу (бутало, биела, лагер)Колеги моля дайте акъл какво да правя. Има ли някой който може да ми провери дюзите и да каже как са.
Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
Извинявам се за спама, но очаквах поне едно състрадателно мнение. Това, че колата не е Голф, не значи, че буталата, сегментите, клапаните и дюзите не са същите като на VW 1.6 Diesel. Никой не иска да се занимава със стари кошници. Все пак исках да помогна освен на себе си и на други колеги. Проблема ми се оказа в клапан. Двигателя е от основен ремонт и се напаснал явно. Ще го покарам още малко, въпреки чукането и ще регулирам луфта на клапаните отново.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
Не се засягай колега
просто и ние, не винаги можем да помогнем
.Аз ти видях въпроса , но не съм се занимавал с ЛТ модели и не посмях да дам мнение , да не те подведа нещо
Но е хубаво ,че сподели с нас съмнението си - клапан ....аз между другото се учудих малко от това , не очаквах клапан да прави тоя проблем ( според симптомите и "номера" с дюзата ),но...както и да е.Да ти кажа ,по- ми се въртеше за бутален болт
,добре , че не е бил той 





Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
Благодаря за мнението колега
И аз се радвам, че не е бутален болт.
Малко ме притеснява, обаче да карам така колата. Не знам дали може да й стане нещо друго. Майстора, който е правил основния ремонт каза, че трябва да мина поне 2000 км и после да ходя да ми регулира клапаните.
Главата е с пулове и не знам как така изведнъж почна да чука, сякаш някое от кученцата, които се поставят в канала на клапана се е извадило?

Малко ме притеснява, обаче да карам така колата. Не знам дали може да й стане нещо друго. Майстора, който е правил основния ремонт каза, че трябва да мина поне 2000 км и после да ходя да ми регулира клапаните.
Главата е с пулове и не знам как така изведнъж почна да чука, сякаш някое от кученцата, които се поставят в канала на клапана се е извадило?
Последна промяна от gr_kanev на Пет 08 юни 2012 9:37, променено общо 1 път.
Причина: ненужно цитиране - прочети http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (особено последният пост на dobrin)
Причина: ненужно цитиране - прочети http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (особено последният пост на dobrin)
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
Щях да предположа, че може клапан да трака, но си мислих че некадърните майстори са по малко. Преди 1 година един от нашите шофери направил нещо(не казва какво) и се откопчава изпускателния клапан(на Ивеко 2,5 турбо дейли), влиза в цилиндъра раздробява се и минава през турбото. От там ви е ясно нов блок, бутала, биели, турбо и клапани. Като на падналия клапан леглото било разбито и един майстор правил ново легло и го набил, е вече 50 хил. км. още се разработва и все така си трака(цъка). Че така явно всичко е възможно.
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
И при мен е същата работа. Това което каза колегата за отвиването на тръбичките за високото налягане някой може ли да ме светне как точно става. Искам и аз да проверя моите. Трябва да отвия тръбичките от към нафтовата помпа или от към дюзите. Също да попитам трябват ли ми някакви специални инструменти или само с гаечен ключ става? Защото цъка та си е*е мамата. Мисля, че не е повдигач, чувал съм как тропа повдигач на JP и звука е различен 

Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
alopoo написа:И при мен е същата работа. Това което каза колегата за отвиването на тръбичките за високото налягане някой може ли да ме светне как точно става. Искам и аз да проверя моите. Трябва да отвия тръбичките от към нафтовата помпа или от към дюзите. Също да попитам трябват ли ми някакви специални инструменти или само с гаечен ключ става? Защото цъка та си е*е мамата. Мисля, че не е повдигач, чувал съм как тропа повдигач на JP и звука е различен
С гаечен ключ става, и при завиване не ги стягай зверски ,също съблюдавай да са си правилно поставени в леглото ,а не да разчиташ ,че с натягането ще се напаснат .
Колега и аз ти видях темата още в началото ,но по това което писа ,то ти сам си даваш отговор дюза ,т.е. като отвиеш тръбичката за нафтата ,щом спира ... иначе аз съм имал подобно чукане ,при мен се оказа от апарата за вакум ,при мен двг е 2,4 ТД ,конструкцията на 2-та двг е почти 1/1 разликата е турбото ,не съм сигурен обаче дали при теб има въпросната „джаджа" (при чистия дизел няма турбонадув и теоретично би могло и без нея) .
Последна промяна от gr_kanev на Вто 26 юни 2012 16:27, променено общо 1 път.
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
alopoo написа:И при мен е същата работа. Това което каза колегата за отвиването на тръбичките за високото налягане някой може ли да ме светне как точно става. Искам и аз да проверя моите. Трябва да отвия тръбичките от към нафтовата помпа или от към дюзите. Също да попитам трябват ли ми някакви специални инструменти или само с гаечен ключ става? Защото цъка та си е*е мамата. Мисля, че не е повдигач, чувал съм как тропа повдигач на JP и звука е различен
С гаечен ключ 17 се отвива тръбичката откъм дюзата, а не откъм помпата. Отвиването става с рязко движение и после не е нужно са затяга зверски. Не трябват никакви специални инструменти. Само внимавай да не ти пръсне нафта в очите и си носи парцал за да се изтриеш.
Съвет: Ако имаш съмнение в някоя дюза, пипни първо всяка една от тръбичките и виж на усет дали в някоя няма по-силна вибрация. Ако някоя чука повече от другите, има вероятност в тази дюза да е проблема и можеш да започнеш от нея

Последна промяна от gr_kanev на Вто 26 юни 2012 16:28, променено общо 1 път.
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
2.4I написа:Колега и аз ти видях темата още в началото ,но по това което писа ,то ти сам си даваш отговор дюза ,т.е. като отвиеш тръбичката за нафтата ,щом спира ... иначе аз съм имал подобно чукане ,при мен се оказа от апарата за вакум ,при мен двг е 2,4 ТД ,конструкцията на 2-та двг е почти 1/1 разликата е турбото ,не съм сигурен обаче дали при теб има въпросната „джаджа" (при чистия дизел няма турбонадув и теоретично би могло и без нея) .
Прав си колега, че аз малко подвеждащо написах, че е дюза, а то се оказа, че не мога добре да определя, дали наистина изчезва чукането при отвиване на тръбичката.След няколко изфорсирания на мотора, чукането пак се чува и при отвита тръбичка на 6ти цилиндър. Нещо зациклих и не мога да кажа от къде е. Ще взема да сваля капака на клапаните и да търся проблем в пулове или във разпределителен вал. А вакуум помпата - как да я проверя, дали не чука от нея?

Последна промяна от gr_kanev на Вто 26 юни 2012 16:28, променено общо 1 път.
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
mr_opp написа:2.4I написа:Колега и аз ти видях темата още в началото ,но по това което писа ,то ти сам си даваш отговор дюза ,т.е. като отвиеш тръбичката за нафтата ,щом спира ... иначе аз съм имал подобно чукане ,при мен се оказа от апарата за вакум ,при мен двг е 2,4 ТД ,конструкцията на 2-та двг е почти 1/1 разликата е турбото ,не съм сигурен обаче дали при теб има въпросната „джаджа" (при чистия дизел няма турбонадув и теоретично би могло и без нея) .
Прав си колега, че аз малко подвеждащо написах, че е дюза, а то се оказа, че не мога добре да определя, дали наистина изчезва чукането при отвиване на тръбичката.След няколко изфорсирания на мотора, чукането пак се чува и при отвита тръбичка на 6ти цилиндър. Нещо зациклих и не мога да кажа от къде е. Ще взема да сваля капака на клапаните и да търся проблем в пулове или във разпределителен вал. А вакуум помпата - как да я проверя, дали не чука от нея?
Доколкото си спомням с допир добре се усещаше работата и ,т.е. ако съвпада като такт ... ,другия по-сигурен вариант е като я свалиш .
Последна промяна от gr_kanev на Вто 26 юни 2012 16:28, променено общо 1 път.
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
Последната диагноза, която ми поставиха е много изненадваща (за мен де).
С помощта на слушалка, един майстор категорично заяви, че е чукането е от вакуум помпата. Каза, че вероятно проблема е в износен цилиндричен елемент (като буталце), с което вакуум помпата взема движение от гърбица на разпределителният вал. Или е от това буталце, или от самата помпа. Ще я сваля за да видя.
С помощта на слушалка, един майстор категорично заяви, че е чукането е от вакуум помпата. Каза, че вероятно проблема е в износен цилиндричен елемент (като буталце), с което вакуум помпата взема движение от гърбица на разпределителният вал. Или е от това буталце, или от самата помпа. Ще я сваля за да видя.
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
viewtopic.php?f=66&t=258375&hilit=%D0%B2%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC+%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0 не бързаи да сменяш остичката,доста хора го направихме преди да стигнем до истинския проблем.Оказа се износена втулка на оста на самата помпа.
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
DA@KA написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=66&t=258375&hilit=%D0%B2%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC+%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0 не бързаи да сменяш остичката,доста хора го направихме преди да стигнем до истинския проблем.Оказа се износена втулка на оста на самата помпа.
Благодаря колега. Много полезна информация. Ще се пробвам тия дни и ще докладвам.

Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
Втулката беше износена и един стругар ми направи нова. За съжаление чукането не изчезна и не се промени.
Никой не може да разбере какво чука в този прост двигател. Явно не е вакуум помпа. Ако някой има идея да сподели ще е чудесно. Аз бих свалил капака на клапаните и да видя как са луфтовете (главата е с пулове) но искам да направя още 1000 км за да улегне всичко. Мотора в момента е на 1000 км след основен ремонт.
Никой не може да разбере какво чука в този прост двигател. Явно не е вакуум помпа. Ако някой има идея да сподели ще е чудесно. Аз бих свалил капака на клапаните и да видя как са луфтовете (главата е с пулове) но искам да направя още 1000 км за да улегне всичко. Мотора в момента е на 1000 км след основен ремонт.
Re: Двигател VW LT 2.4 Diesel чука разпръсквач?
Сагата продължава. Направих реглаж на клапаните. Както казах в началото, главата е с пулове. Клапаните въобще не бяха с правилните хлабини. Имаше стегнати (0,5) някои от всмукателните бяха хлабави (0.40), а някои от изпускателните бяха стегнати (0,20). Явно "майстора" се е объркал нещо.
Както и да е - клапаните са регулирани правилно вече, но чукането остана абсолютно същото.
В момента съмненията на "маяйсторите" се връщат към дюза или бренер.
Ако все пак е хлабав бренер, няма ли да повреди буталото за 1500 км?
А ако е дюза защо не се променя чукането при топъл и студен двигател. Няма ли да пуши ако е дюза?
Голямо черпене ще падне на този, който познае причината. Много ми е кофти, че не чувам приятното "пеене" на шестака
Както и да е - клапаните са регулирани правилно вече, но чукането остана абсолютно същото.
В момента съмненията на "маяйсторите" се връщат към дюза или бренер.
Ако все пак е хлабав бренер, няма ли да повреди буталото за 1500 км?
А ако е дюза защо не се променя чукането при топъл и студен двигател. Няма ли да пуши ако е дюза?
Голямо черпене ще падне на този, който познае причината. Много ми е кофти, че не чувам приятното "пеене" на шестака

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта