HDI или TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ANGEL
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

HDI или TDI

Мнениеот ANGEL » Пет 21 сеп 2007 13:10


КАКВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ HDI И TDI - ПЛЮСОВЕ И МИНУСИ




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 21 сеп 2007 13:45


Едното е комън-рейл другото е ПД или нормално ТДИ.Кое ТДИ те интересува по конкретно.По пронцоп като характеристики икономия и "вървеж" на мотора ТДИ е по-добро ,но е по-шумно и малко повече изгорели газове /за това ФВ вече се отказват от него щото евронормите ги стягат като пройзводител/


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 21 сеп 2007 13:46


Ти търсачката ползва ли?
Основна разлика е в устройството на двигателя.
HDI е комън рейл система - по-безшумен е и уж по-икономичен.
TDI има два варианта - помпа дюза и преди това вариантите, които пак са с директно впръскване и турбина, но с една помпа (това обяснено по най-простия начин). По-шумни са, но пък повече вървят и поне според мен дават по-добър разход. По-издръжливи са определено. Понасят повече тунинг и резултатът е по-добър.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 21 сеп 2007 13:50


Комън рейл практически няма как да е по-икономичен щото бачка на по високи оборти/от там му идва и по малката "ряз" ,ама и за несвикнал шофйор му изглежда по-приятен за каране/.Отделно пък с случея на ПД която вкарва на доста по-голямо налягане и качва КПД още повече.Ама всички тия неща са на теория доста си зависи къв мотор и на ква кола е сложен.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пет 21 сеп 2007 14:01


dobrinb написа:Ти търсачката ползва ли?
Основна разлика е в устройството на двигателя.
HDI е комън рейл система - по-безшумен е и уж по-икономичен.
TDI има два варианта - помпа дюза и преди ...


Двигателите TDI са с разпределителна помпа, помпа дюза и комън рейл. На практика последните са идентични с HDI.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 21 сеп 2007 14:15


Добре де, прав си както винаги, ама нали последните TDI /комън рейл/ още не са навлезли масово. Предполагам колегата пита за разликите между HDI и TDI помпа дюза варианта. :wink:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пет 21 сеп 2007 14:21


Kaкъвто въпроса, такъв и отговора. TDI има и 3, има и 12 цилиндрови :)


Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Пет 21 сеп 2007 17:21


И аз да обадя нещо :
TDI = Turbo Direct Injection (при Volkswagen)
TDI = Turbo Diesel Injection
TDI = Turbo Diesel Intercooler
HDI = High Density Injection
HDi = High-pressure Direct Injection
другото колегите го казаха.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пет 21 сеп 2007 17:57


Golf_Bora написа:И аз да обадя нещо :
...)
TDI = Turbo Diesel Injection...


Интересно тия дизели дето не са ТДИ от преди 20, 30, 40, 50, 60 и т.н години с турбо пълене с карбуратор ли са?!

НЯМА
дизел който не е с впръскване т.е. injection!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 21 сеп 2007 20:15


yossarian написа:
Golf_Bora написа:И аз да обадя нещо :
...)
TDI = Turbo Diesel Injection...


Интересно тия дизели дето не са ТДИ от преди 20, 30, 40, 50, 60 и т.н години с турбо пълене с карбуратор ли са?!

НЯМА
дизел който не е с впръскване т.е. injection!

Оффф айде стига сте я почвали тая тема.Милион пъти е писано TDI значи само една turbocharged direct injection :!: Има TDi при надписите на Сеат и не знам там кво е.На Г2 пък пише само TD ,а в проспактите е turbo diesel mit intercooler


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Съб 22 сеп 2007 20:58


Rabbit_TDI написа:Комън рейл практически няма как да е по-икономичен щото бачка на по високи оборти/от там му идва и по малката "ряз" ,ама и за несвикнал шофйор му изглежда по-приятен за каране/.Отделно пък с случея на ПД която вкарва на доста по-голямо налягане и качва КПД още повече.Ама всички тия неща са на теория доста си зависи къв мотор и на ква кола е сложен.
Братче тука кви бисери обади само :D половин час съм се прививал да се смея :P Защо мислиш,че Комън-Рейла бачка на по-високи обороти? И в двата случая те са около 4000 об/м и отде тая по малка ряз? :D В последните си версии с пиезо-дюзите комъна прави по-голямо налягане и от ПД,а и позволява много повече впръсквания на такт,откъдето идва в частност и по-меката работа на моторите оборудвани с КР.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 22 сеп 2007 22:48


Щото сравнявам мойто ТДИ с на кума ми HDI на Ситроен/и Пежо де/,както и 2.5ТДИ на баща ми с на вуйчо ми 270 CDI.CDI и HDI са до 5000 оборта и мощноста се разгръща осецзаемо по леко/без кикове/.Съмнявам се пича да пита за последната версия на комън-рейл - то тогава нямаше да пита в тоя форум а щеше си копува чисто нова кола :wink:
P.S.Правя само догатки ,но според мен пича прави масовия избор на кола 1999-2002-2003 и се колебае между двете системи.


Потребителски аватар
ANGEL
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ANGEL » Пон 24 сеп 2007 12:10


точно така рабит-благодаря


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Пон 24 сеп 2007 15:33


Ще си позволя и аз да се намеся и да изкажа впечатления, които може би ще се повторят с някои от предишните...

Сравнявам мойто TDI 90кс с на чичо ми HDI-то 2.0 90кс (Ситроен Пикасо, 2006г., 55000км)
Не съм го карал много километри, но ми направиха впечатнение няколко неща:
1. на 5-та предавка при скорост от 100км/ч до 140км/ч ТДИ-то се набира много по-добре
2. на по-малките предавки го няма това залепяне за седалката
3. при работа на място при HDI шума от мотора и вибрациите в купето са по-малки
4. турбото се чува по-слабо при HDI-то
5. разхода е по-голям - при икономично каране с 90-100км/ч с TDI-то горя 4.5л, а с HDI-то 4.8л (и в двата случая с включен климатроник)


chocho1
Мнения: 39
Регистриран на: Пон 14 май 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот chocho1 » Вто 25 сеп 2007 7:01


GodLike написа:4. турбото се чува по-слабо при HDI-то


Защото няма турбо :wink: иначе с другите работи съм съгласен ТДИ превъзхожда ХДИ като цяло :P



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта