HDI или TDI
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ти търсачката ползва ли?
Основна разлика е в устройството на двигателя.
HDI е комън рейл система - по-безшумен е и уж по-икономичен.
TDI има два варианта - помпа дюза и преди това вариантите, които пак са с директно впръскване и турбина, но с една помпа (това обяснено по най-простия начин). По-шумни са, но пък повече вървят и поне според мен дават по-добър разход. По-издръжливи са определено. Понасят повече тунинг и резултатът е по-добър.
Основна разлика е в устройството на двигателя.
HDI е комън рейл система - по-безшумен е и уж по-икономичен.
TDI има два варианта - помпа дюза и преди това вариантите, които пак са с директно впръскване и турбина, но с една помпа (това обяснено по най-простия начин). По-шумни са, но пък повече вървят и поне според мен дават по-добър разход. По-издръжливи са определено. Понасят повече тунинг и резултатът е по-добър.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Комън рейл практически няма как да е по-икономичен щото бачка на по високи оборти/от там му идва и по малката "ряз" ,ама и за несвикнал шофйор му изглежда по-приятен за каране/.Отделно пък с случея на ПД която вкарва на доста по-голямо налягане и качва КПД още повече.Ама всички тия неща са на теория доста си зависи къв мотор и на ква кола е сложен.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
dobrinb написа:Ти търсачката ползва ли?
Основна разлика е в устройството на двигателя.
HDI е комън рейл система - по-безшумен е и уж по-икономичен.
TDI има два варианта - помпа дюза и преди ...
Двигателите TDI са с разпределителна помпа, помпа дюза и комън рейл. На практика последните са идентични с HDI.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
yossarian написа:Golf_Bora написа:И аз да обадя нещо :
...)
TDI = Turbo Diesel Injection...
Интересно тия дизели дето не са ТДИ от преди 20, 30, 40, 50, 60 и т.н години с турбо пълене с карбуратор ли са?!
НЯМА дизел който не е с впръскване т.е. injection!
Оффф айде стига сте я почвали тая тема.Милион пъти е писано TDI значи само една turbocharged direct injection

- itan75
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Братче тука кви бисери обади самоRabbit_TDI написа:Комън рейл практически няма как да е по-икономичен щото бачка на по високи оборти/от там му идва и по малката "ряз" ,ама и за несвикнал шофйор му изглежда по-приятен за каране/.Отделно пък с случея на ПД която вкарва на доста по-голямо налягане и качва КПД още повече.Ама всички тия неща са на теория доста си зависи къв мотор и на ква кола е сложен.



- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Щото сравнявам мойто ТДИ с на кума ми HDI на Ситроен/и Пежо де/,както и 2.5ТДИ на баща ми с на вуйчо ми 270 CDI.CDI и HDI са до 5000 оборта и мощноста се разгръща осецзаемо по леко/без кикове/.Съмнявам се пича да пита за последната версия на комън-рейл - то тогава нямаше да пита в тоя форум а щеше си копува чисто нова кола
P.S.Правя само догатки ,но според мен пича прави масовия избор на кола 1999-2002-2003 и се колебае между двете системи.

P.S.Правя само догатки ,но според мен пича прави масовия избор на кола 1999-2002-2003 и се колебае между двете системи.
- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
Ще си позволя и аз да се намеся и да изкажа впечатления, които може би ще се повторят с някои от предишните...
Сравнявам мойто TDI 90кс с на чичо ми HDI-то 2.0 90кс (Ситроен Пикасо, 2006г., 55000км)
Не съм го карал много километри, но ми направиха впечатнение няколко неща:
1. на 5-та предавка при скорост от 100км/ч до 140км/ч ТДИ-то се набира много по-добре
2. на по-малките предавки го няма това залепяне за седалката
3. при работа на място при HDI шума от мотора и вибрациите в купето са по-малки
4. турбото се чува по-слабо при HDI-то
5. разхода е по-голям - при икономично каране с 90-100км/ч с TDI-то горя 4.5л, а с HDI-то 4.8л (и в двата случая с включен климатроник)
Сравнявам мойто TDI 90кс с на чичо ми HDI-то 2.0 90кс (Ситроен Пикасо, 2006г., 55000км)
Не съм го карал много километри, но ми направиха впечатнение няколко неща:
1. на 5-та предавка при скорост от 100км/ч до 140км/ч ТДИ-то се набира много по-добре
2. на по-малките предавки го няма това залепяне за седалката
3. при работа на място при HDI шума от мотора и вибрациите в купето са по-малки
4. турбото се чува по-слабо при HDI-то
5. разхода е по-голям - при икономично каране с 90-100км/ч с TDI-то горя 4.5л, а с HDI-то 4.8л (и в двата случая с включен климатроник)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта