Смяна на свещи - има ли смисъл ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Смяна на свещи - има ли смисъл ?

Мнениеот juve » Чет 11 окт 2007 10:25


Колеги , признавам си , че не съм ровил задълбочено по въпроса :oops: обаче ми се ще да знам : Има ли смисъл "профилактично" да се сменят подгряващите свещи на дизелите , ако са здрави ? защото за тези на бензиновите си има теории за промяна на топлиното число и други такива, та се сменят ..ама за печките нищо не знам :oops: ...а пък сега кошничката си ми пали барут .... да не стане вместо да изпиша вежди да извадя очи .... :wink: ... а и зимата се задава .....




Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на свещи - има ли смисъл ?

Мнениеот Adnan » Чет 11 окт 2007 11:17


juve написа:Колеги , признавам си , че не съм ровил задълбочено по въпроса :oops: обаче ми се ще да знам : Има ли смисъл "профилактично" да се сменят подгряващите свещи на дизелите , ако са здрави ? защото за тези на бензиновите си има теории за промяна на топлиното число и други такива, та се сменят ..ама за печките нищо не знам :oops: ...а пък сега кошничката си ми пали барут .... да не стане вместо да изпиша вежди да извадя очи .... :wink: ... а и зимата се задава .....


Какъв е смисъла те или греят или не ? Лично мисля няма нужда. Ако спре да пали тогава мисли.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 11 окт 2007 11:54


При бензина има смисъл щото там качеството на искрата е от решаващо значение - както при тебе помпата и дюзите.При дизела само топлят.Отделно като земеш нови не се знае да не почни и по-зле да пали.


Потребителски аватар
Dombozcho
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Мнениеот Dombozcho » Чет 11 окт 2007 12:41


Качествена оригинална свещ за дизел издържа минимум 10 години , а от там нагоре каквото изкара - хвърляш капата у тавана и пляскаш с ръце !!! ;) и радваш...........

Няма нужда да се сменя:
свещ дизел - няма нищо общо с свещ - бензин.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 11 окт 2007 14:04


Все пак трябва да се има предвид, че е възможно една т.нар. накална /подгревна/ свещ да не се нагрява в пълна степен, т.е. да не развива предвидената температура, или пък да не нагрява по цялата дължина на нагреваемата площ. Това може да доведе до необходимост от смяна, макар и на практика да грее, но не с пълен капацитет. Освен това е абсолютно задължително измерването да се извършва на място, както е монтирана, а не с изваждане и даване на късо към някой акумулатор.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 11 окт 2007 14:40


dobrinb написа:Все пак трябва да се има предвид, че е възможно една т.нар. накална /подгревна/ свещ да не се нагрява в пълна степен, т.е. да не развива предвидената температура, или пък да не нагрява по цялата дължина на нагреваемата площ. Това може да доведе до необходимост от смяна, макар и на практика да грее, но не с пълен капацитет. Освен това е абсолютно задължително измерването да се извършва на място, както е монтирана, а не с изваждане и даване на късо към някой акумулатор.

Как ще ги провериш без да ги извадиш :?


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Чет 11 окт 2007 15:59


Rabbit_TDI написа:Как ще ги провериш без да ги извадиш :?


Мериш съпротивлението. Е тук е описано:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=79819


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Чет 11 окт 2007 16:33


Аз не виждам смисъл от смяната профилактичко!

Ако зимата пали безпроблемно що да си правиш излишни разходи!


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Чет 11 окт 2007 19:42


GodLike написа:Аз не виждам смисъл от смяната профилактичко!

Ако зимата пали безпроблемно що да си правиш излишни разходи!


:да: Точно беха 3 дена когато купихме голфа и отиваме на гости на Априлци и един студ най големия за тая година. В Акуто има ток за едно завъртане. Въртя всички уреди замряха и последен напън и запали "Йееееееее". После се оплаквам сваляме всички свещи няма ни една читава смятам докато не спре да пали си карай. Аз платих ~ 100 за свещи :? :?.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 11 окт 2007 19:44


GodLike написа:Аз не виждам смисъл от смяната профилактичко!



ами то си няма такъв :D


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 11 окт 2007 20:02


Rabbit_TDI написа:Как ще ги провериш без да ги извадиш :?

Писал съм, но ето как, въпреки, че е малко сложничко:
Вадят се дюзите, да точно така, като през местата, където трябва да са те, при даване на контакт, се вижда точно тази част на свещите, която грее. Номерът е, че точно на този автомобил, точно с този акумулатор, при това съпротивление на ел. инсталацията, се вижда дали и колко работят тези свещи. Защото на моята тройка като ги махнаха и ги дадоха на късо - работеха. А като направихме замерване по описания начин - работеше само едната.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Чет 11 окт 2007 20:45


Най-честа причина за недобрата работа на подгряващите свещи не е самата свещ, а кабелите към нея.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Чет 11 окт 2007 20:56


Благодаря , колеги . Знам разбира се , че това са едни нищо и никакви нагреватели ,обаче на една от бившите ни коли - фиеста 1.8 Д след проблеми със зимно палене и мерене на изправни свещи ходи при майстор ...тоя я върна работеща и обясни , че 2 от тези , които са били сложени нагрявали , ама от старост давали "мизерна жега" или били за друго реле на подгряването , което вероятно ги държало по дълго време включени :shock , та сложил бил нови и всичко миряса.... хм , като гледам , моето донякъде се припокрива с казаното от
dobrinb написа:
Все пак трябва да се има предвид, че е възможно една т.нар. накална /подгревна/ свещ да не се нагрява в пълна степен, т.е. да не развива предвидената температура, или пък да не нагрява по цялата дължина на нагреваемата площ.

Та такива работи .....май че ще приложа системата " кара не бара " :wink:


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Съб 13 окт 2007 17:56


Принципно съветът на знаещите е: "Щом изгори една, сменете накуп всичките". :)


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот PESHERLAN » Съб 13 окт 2007 18:33


KOKO ГЕОРГИЕВ написа:Принципно съветът на знаещите е: "Щом изгори една, сменете накуп всичките". :)


Така е наистина!!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 63 госта