малко помощ - VAG-COM - и неравномерна работа незагряла

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

малко помощ - VAG-COM - и неравномерна работа незагряла

Мнениеот daniel_falin » Пон 10 дек 2007 9:50


Здравейте,
колата е голф3 1.9 TDI

преди да загрее колата не работи много добре, не работи равномерно и доста по-различно се държи, по-рязко и падат оборотите, пуши сериозно,
и доста по-трудно се кара, иначе като загрее нещата малко по малко се нормализират. Има и едно особенно менене на оборотите, адски странно, явява се след 10ина минути след като е запалена колата студена. леко повишаване на оборотите след което леко понижаване, с честота около един херц, един път в секунда, на оборотомера не личи но се усеща по шума на мотора и по вибрациите, иначе оборотомера в този момент седи малко завишен, на около 1000 оборота.


гореизписаното ме накара да си взема кабел за обд2 и видях следната грешка:

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+

моля за помощ за разтълкуването на това което ми изплю комютъра и дали по-горните симптоми могат да са от този датчик. Всъщност кой е този датчик? На антифриза или някъде по мотора?

хиляди благодарности предварително.

поздрави




daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот daniel_falin » Пон 10 дек 2007 21:16


намерих датчика, като разкача буксата му ми дава същата грешка
как мога да го проверя дали работи, или проблема е в кабелите му?


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 10 дек 2007 21:57


колега, проблема вероятно си е в датчика. За съжаление единствения начин да установиш това е ... с нов датчик. Ако се намери кой да ти предостави за проба - ще си напред. Ако ли не ... според мен няма да си дал парите си напразно. Изключително редки са случаите, когато "нещо се случва" по електрическата инсталация (кабелите).


Потребителски аватар
ivoj
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 04 апр 2007 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ivoj » Пон 10 дек 2007 22:52


ето описание на грешката

00522 Coolant temperature sender G62

Possible causes of fault
-Short circuit to earth
-Moisture in connector of G62
-Open circuit between G62 and J220
-Contact resistances between G62 & J220
-G62 faulty
-Input of G62 in J220 faulty (J220 faulty)

Possible effects
-Cold starting problems in very cold temperatures
-Driving faults during warm up phase

но както е написал колегата Rumen
най вераятно е дефектирал датчик.
дано съм бил полезен :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 дек 2007 23:43


Няма кво да се чудиш датчика вероятно е от сума 20-30 лева :wink:


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот daniel_falin » Вто 11 дек 2007 11:55


здравейте,
от съветите ви смених датчика с нов оригинален 55лв, същият проблем си остана, грешката след като я изчистя почти веднага се появява пак.

от сервиза ми казаха че в този датчик са всъщност няколко датчика,
като извадя буксата от него проблема си е абсолщтно същият, с тази разлика че не ми отчита и стрелката за температурата, като върна буксата стрелката за температурата си работи

значи не е от датчика, ами е някой от варянтите за късо по жиците

дайте съвет за електротехник да ми прозвъни жиците,

мога ли да разбера от грешката коя точно жичка да проследя?

например това 30-00 short to B+ да не би да значи 3-то краче закъсено на маса? или нещо от сорта ?


благодаря предварително

поздрави


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 11 дек 2007 16:14


Колега, ... чак почвам да се чуствам виновен :oops:
vaskoto1 може да ти прозвъни инсталацията, но защо ли нещо ме кара да си мисля, че проблема не е в инсталацията. Не казвам че е невъзможно, но това да се "протрие" и окъси кабел е 1 на 1000. Що не опиташ да посетиш офиц. сервиз ама не да им отидеш с готова диагностика и решение (щото напоследък са се научили не да ти решат проблема, а да направят това което клиента им каже), а да се направиш на леко чалнат и да им кажеш - те тфа е проблема - решете го.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Пет 11 яну 2008 18:51


аз намирам за тази грешка следното:

00522 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Break in wiring / short circuit to positive

Possible Symptoms

* Difficulties with starting a cold engine.
* Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm.
* RPM at idle is irregular.
* With all engine temperatures seldom idle rpm will vary between 900 - 1000 rpm.
* With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.
* Bad acceleration during warming up.
o Diesel: an indication is extreme long time burning time of the glow indication light.

Possible Causes

* Wiring and/or connections faulty
* Moisture in wiring harness of G62
* Engine Coolant Sensor (G62) faulty

Possible Solutions

* Check wiring and connections
* Check / Replace Engine Coolant Sensor (G62)

което ме кара да мисля че има прекъснат кабел или късо, надали е от самия датчик, хубаво е добре да се замерят кабелите


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Пет 11 яну 2008 19:08


:arrow:

Последна промяна от fichtenweg на Пет 11 яну 2008 19:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Пет 11 яну 2008 19:09


а ето тук още една тема:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=65267

която показва че след смяна на въпросния датчик незнайно защо трябва да се разменят кабели към клемите, новите с различен pinout ли ги правят ?!?!?


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Пет 11 яну 2008 19:59


провери под гуменото покритие на самата букса дали кабелите са здрави



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта