Какво показва цвета на дима ....?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Какво показва цвета на дима ....?

Мнениеот Andonov » Пон 16 апр 2007 10:05


При първо палене,при малко по-студено време от сега, какво показва цвета на дима ако в единия случай е бял(а колата пали от раз) а в другия е черен (а колата пали но малко по трудно)?




Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Пон 16 апр 2007 17:59


Ако е черен и пали с повече въртене е недобре изгоряла нафта
Ако е бял значи че гори масло или друг сходен проблем с двигателя


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 16 апр 2007 20:50


Аз знам така:
бял-недобре изгоряла нафта
черен-преобогатена смес
сивкаво-син -гори масло
Работата е там че всеки си вижда отенаците според "вътрешната си нагласа" :lol: Иначе белия дим при палене от нейзгоряла нафта може да е породен от доста неща:конденз,лоша компресия,пикаеща дюза,стичащо се масло покрай клапаните,лоша центровка,бавен стартер,отишла свещ.............,а най-често е комбинация от няколко причини.


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

:)

Мнениеот Adrian-AAA » Пон 16 апр 2007 20:53


много добър отговор и аз съм на същото мнение


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пон 16 апр 2007 22:23


Черен дим - замърсен въздушен филтър,неправилна центровка,замърсени или износени дюзи,препълване на ГНП,преохлаждане на двигателя/термостат/ , недостатъчна компресия.
Сив или бял дим - износена гарнитура на цилиндровата глава,неефективна работа на системата за предварително подгряване.
Син дим - изгаряне на изтичащо моторно масло


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 16 апр 2007 22:35


Също голямо занчение има кога излиза дима:при старт,при форсиране,при форсиране и отпускане на празен ход/то тогава май няма как да не излезе :lol: /,през целия оборотен диапазон.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пон 16 апр 2007 22:47


И качеството на горивото влияе върху цвета на дима :!:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 16 апр 2007 22:50


ако става въпрос за 1З от профила е нещо малко по разли4но от изброените неща :wink: покараи я на високи обороти към 10км на около 4000оборота и даже ще спре да пуши-това е сериозно ,не се бъзикам :wink:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 17 апр 2007 9:47


niks76 написа:ако става въпрос за 1З от профила е нещо малко по разли4но от изброените неща :wink: покараи я на високи обороти към 10км на около 4000оборота и даже ще спре да пуши-това е сериозно ,не се бъзикам :wink:


Какво имаш впредвид колега?Моята по време на движение грам не припушва нe да пуши и постоянно я карам около 160-170км/ч.Чисто бялото пропушване е само при студено време и първо палене,но еднократно за 1-2 сек. и после карай.Също пали от раз(поне за сега) :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 17 апр 2007 12:33


Значи не обръщай внимание.В твоя случей/то и в моя и на много други/ най-вероятно компресиката и дюзите са си тръгнали по естествения път ,но това в никакъв случей не значи наближаващ ремонт :!: -съветвам те да не отваряш мотора без истинска причина.Ако толкова те дразни иди да ти проверят/сменят центровката в горна граница и си погледни свещите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: eddyman и 139 госта