Проблем с Голф АФН

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Nikito_
Мнения: 59
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Проблем с Голф АФН

Мнениеот Nikito_ » Съб 07 юни 2008 18:51


Здравейте! Колата ми е голф тди афн. От едно известно време е по-тромава(по-бавно набира). Карам я аз на диагностика и след 20 минутно пулене и не откриване на никакви грешки ми казват че турбината е за профилактика т.е. да я свалят, да я почистят и пак да я качат. И какво правя аз слагам бензин и на магистралата цедка до дупка и о чудо пак имаме мощност в изобилие :) . Обаче радостта ми беше кратка. След около 50 км отново няма мощност. Спирам гася мотора, паля го и отново все едно че нищо не е било, отново всичко е наред. След тоя монолог въпросите ми са два:
1. Ако проблема е в прословутия N75 трябваше ли диагностиката да го хване?
2. Как стана така, че след като угасих двигателя и го запалих пак всичко се оправи? Каква е връзката?

Сега колата е добре(дано да е за дълго) ама ако пак се бъгне вземам телената четка и почвам да жуля :D




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 07 юни 2008 21:33


Случаят е интересен.Не сме мерили показанията в движение - диагностика само каза профилактика на турбото.Как специалиста в сервиза разбра,че трябва профилактика на турбото, без дори да мери налягането при форсиране - не зная.
Другарчета дизелисти,да кажете каква роля играе маркучето, в червеното кръгче на снимката?

Изображение

При Ники,то е откачено и е запушено.Да не би това да контролира прочутия клапан 75 или променливата геометрия?

На мен ми се струва,че турбината си върти,но по някаква причина двигателя не получава бууст - заради клапана ли е това?

Както написа Ники,след като сипахме бензинец се поотпуши колата, но пак си е направила номера с изгубения бууст.

Дайте акъл.
Кой в Плд може да мери показателите в движение? И какво се мери точно?


Потребителски аватар
Nikito_
Мнения: 59
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nikito_ » Съб 07 юни 2008 21:49


То тя че варти варти. Ама за6то не е както трябва. Нагари ли има нещто живо ли разважда незнам :) И в краина сметка тоя бог на боговете N75 ли е проблема.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 07 юни 2008 22:25


Според мен трябва да се провери движи ли се лостчето за променливата геометрия - пише го в тази ТЕМА, а и е обсъждано в още много други.
Ако не е правена диагностика в движение, пълна газ, трета предавка - все едно никаква диагостика не е правена.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Нед 08 юни 2008 6:50


[quote="andro_"][/quote]

Че то колата ако е с АФН мотор , то там няма такова маркуче на всмукателния колектор . Да не го бъркаш с това на пластмасовия въздуховод преди турбото . Иначе това на снимката дава информация на компютъра какво е налягането в колектора . Ако е измъкнат , след няколко секундно каране на максимална газ , колата влиза в сервизен режим .

Я дай реална снимка на под предния капак .


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 08 юни 2008 8:20


Ventoman написа:Че то колата ако е с АФН мотор , то там няма такова маркуче на всмукателния колектор . Да не го бъркаш с това на пластмасовия въздуховод преди турбото . Иначе това на снимката дава информация на компютъра какво е налягането в колектора . Ако е измъкнат , след няколко секундно каране на максимална газ , колата влиза в сервизен режим .

Я дай реална снимка на под предния капак .

Да,на пластмасовата тръба е маркучето.
Днес ще се видим с момчето и ще снимам.
В интерес на истината,когато има надув колата е звяр,ама като няма...


Потребителски аватар
Nikito_
Мнения: 59
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nikito_ » Нед 08 юни 2008 10:23


Сега като се замисля колата ми си губи от мощността само като и натискам педала на газта до край и държа така повече време. Какъв е този сервизен режим? Тогава вече има логика това че като загася двигателя и го запаля пак всичко се оправя.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Нед 08 юни 2008 17:01


Ventoman написа:
andro_ написа:


Че то колата ако е с АФН мотор , то там няма такова маркуче на всмукателния колектор . Да не го бъркаш с това на пластмасовия въздуховод преди турбото . Иначе това на снимката дава информация на компютъра какво е налягането в колектора . Ако е измъкнат , след няколко секундно каране на максимална газ , колата влиза в сервизен режим .

Я дай реална снимка на под предния капак .


Другарю вентоман защо нещо не съм съгласен с теб. Това ОГРАДЕНОТО с червено кръгче (червената черта я игнорирам) не е ли вакумното маркуче което отива в ЕГР клапана ? Ако то е откачено и запушено то просто някой е изолорал ЕГРа без да слага ламаринки (стига въпросния ЕГР да затваря как требва)

Маркучето което отива в ЕКУто да мери налягането е доста преди това. Аз лично съм с АФН и смея да твърдя че е така.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 08 юни 2008 19:07


Brezel написа:
Другарю вентоман защо нещо не съм съгласен с теб. Това ОГРАДЕНОТО с червено кръгче (червената черта я игнорирам) не е ли вакумното маркуче което отива в ЕГР клапана ? Ако то е откачено и запушено то просто някой е изолорал ЕГРа без да слага ламаринки (стига въпросния ЕГР да затваря как требва)

Маркучето което отива в ЕКУто да мери налягането е доста преди това. Аз лично съм с АФН и смея да твърдя че е така.

Маркучът,който съм оградил отива някъде надолу към турбокомпресора и със сигурност не към ЕКУ.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Нед 08 юни 2008 19:54


отива към електромагнитното клапанче което определя вакуума на вакумного клапанче задвижващо ЕГРа


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Нед 08 юни 2008 21:50


значи не е от него.ако майстора си разбира от работата ,най вероятно е видял,че лостовата система не се движи.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Нед 08 юни 2008 22:09


Brezel написа:Другарю вентоман защо нещо не съм съгласен с теб. Това ОГРАДЕНОТО с червено кръгче (червената черта я игнорирам) не е ли вакумното маркуче което отива в ЕГР клапана ?


Това на снимката не е АФН мотор . На АФН'на компютъра взима информация за налягането на турбото , от там кадето на тази снимка е датчика за температурата на постъпващия въздух .

В крайна сметка всичко е поправимо :D


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 08 юни 2008 23:04


Ventoman написа:Това на снимката не е АФН мотор . На АФН'на компютъра взима информация за налягането на турбото , от там кадето на тази снимка е датчика за температурата на постъпващия въздух .

В крайна сметка всичко е поправимо :D

Схемичката е от Аутодата,за AFN, Component Locations.Може те са огелпили нещо.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 09 юни 2008 1:05


Виж сега Вентомане, хич не обичам да споря....особено с хора които си разбират от работата. Предполагам просто си се убъркал за момент. За да не си чешем езиците слязох (в този късен час) да снимам мойта щайга.

Човека до колкто аз разбрах е оградил това маркуче (което си е ЕГРа !)

Изображение

Карикатурата която е показана си е точно за АФН мотор но на нея не се вижда въпросното маркуче отиващо към ЕКУТО.
Също така изказването че е на мястото където е температурния датчик същого смятам за неправилно защото маркучето отиващо към ЕКУто просто е по високо от този датчик. Ето и снимчица

Изображение

а ето го и по отблизо

Изображение

Та както казваш ти всичко е поправимо :wink:

Когато това маркуче отиващо към ЕКУто е спукано или се извади колата моментално отива в сервизен режим (лично брах ядове с него)

Иначе ако маркучето на ЕГРа е извадено (и задължително да е запушено добре) не е страшно.

Андро дай малко повече информация за тия проблеми с голфа че може да са от хиляди неща.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пон 09 юни 2008 7:38


Според мен, момента с влизането в сервизен режим , а никакви грешки при диагностика, НЯМА как да се получи !!! Влезе ли в аварииен режим , задължително плюе някаква грешка в меморито. Вижте какво дава. !!!!!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта