масло за голф 3 1.9 д

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
sahmedov
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 9:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Попово

масло за голф 3 1.9 д

Мнениеот sahmedov » Пет 27 юни 2008 12:20


колеги от скоро съм във форума. имам голф3 1.9 д 92г. на около 500 000 км. досега го карах със арал 15w 40 но сега съм със мобил 10w40 но малко като че ли си го гори. Нормално ли е?




Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Пет 27 юни 2008 12:28


колко малко?
1л за 10 000км, 1л за 1 000км...
моят 1.9ТДИ е на 88000км и от смяна до смяна "гълта" 500мл
много зависи и как се кара... аз често го карам на къси разстояния гадско/например 10 пъти по 1-2км за един ден/, а също и по магистралата добре го настъпвам 160-180кмч постоянно..

преди време четох книжката на друга марка кола с турбодвигател /бензинов/ и там пишеше, че е нормално да харчи до 1л масло на 1000км - ако е повече, трябва да се посети сервиз :shock


sahmedov
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 9:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Попово

Мнениеот sahmedov » Пет 27 юни 2008 12:49


Tedo- написа:колко малко?
1л за 10 000км, 1л за 1 000км...
моят 1.9ТДИ е на 88000км и от смяна до смяна "гълта" 500мл
много зависи и как се кара... аз често го карам на къси разстояния гадско/например 10 пъти по 1-2км за един ден/, а също и по магистралата добре го настъпвам 160-180кмч постоянно..

преди време четох книжката на друга марка кола с турбодвигател /бензинов/ и там пишеше, че е нормално да харчи до 1л масло на 1000км - ако е повече, трябва да се посети сервиз :shock



ами около 500гр на 10 000км.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 27 юни 2008 19:51


sahmedov написа:
Tedo- написа:колко малко?
1л за 10 000км, 1л за 1 000км...
моят 1.9ТДИ е на 88000км и от смяна до смяна "гълта" 500мл
много зависи и как се кара... аз често го карам на къси разстояния гадско/например 10 пъти по 1-2км за един ден/, а също и по магистралата добре го настъпвам 160-180кмч постоянно..

преди време четох книжката на друга марка кола с турбодвигател /бензинов/ и там пишеше, че е нормално да харчи до 1л масло на 1000км - ако е повече, трябва да се посети сервиз :shock



ами около 500гр на 10 000км.

Според мен би трябвало да сменяш на 8000 км пробег - твоя двигател е без турбо - така , че няма смисъл от 10W40 , карай си го с минерално масло 15W40 - през зимния период може с полусинтетика за по-лесно палене - 10W40


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пет 27 юни 2008 23:02


sahmedov написа:ами около 500гр на 10 000км.


Че ти може спокойно да си се хвалиш с този разход а не да се притесняваш щом казваш че колата е на 500 000км :lol:


kalin_peev
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Генерал Тошево

масло

Мнениеот kalin_peev » Пет 01 авг 2008 12:43


колега моя голф 1y е същия и аз карам с TITAN CFE 10W40 (има го в ауто плюс) моя изобщо не го гори засега много съм доволен от това масло.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 01 авг 2008 12:57


По сервизни документи го дават ,че при 1литър на 1000 км. трябва да идеш на сервиз - не задруго ,а щото може да почне да мята масло в мотора и.............../има ена тема как после можеш го загасиш само на скорост и вътре става салата/-вепреки че тва важи за турбодизели.Мисля също даваха и че мотора е ОК ако гори 1.5-2 литра на 10 000 км.По мое мнение не трябва да се притесняваш при разход до 1.2 литра от смяна до смяна щото картера събира 3.8 литра ,а тубичката масло е 5литра - след това става економически неудобно :lol:
P.S.Верно няма нужда да го караш с 10В40 ,ама като занм горе долу и цените на маслата и ,че 10В40 кара 2000 км. повече нямаш и фрапираща нужда да го караш с 15В40.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 03 авг 2008 8:49


,че 10В40 кара 2000 км. повече

ето пак .... това мнение здраво е заседнало в мисленето на българина ... 8) .... аз не съм видял сервизна книжка например , където да пише : ;)
м10 Д - 30 км
диона супер - 200 км
мотул - 10000км.....
Всички доколкото знам , пишат : смяна на маслото - 15000 км да кажем - и толкова ! ( за конкретния модел ) ....а нашенските маслари имат интересно твърдение - скъпо масло - много километри ..... Маслото трябва да се сменя на предписания от производителя на автомобила пробег .... ако ползваш по качествено масло - то е за твоя кеф сметките за километрите мисля че може да ги прави един - който е измислил колата :)
Може би греша - дайте ми пример и ще си трая :)
Успех :D


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 03 авг 2008 11:06


juve написа:
,че 10В40 кара 2000 км. повече

ето пак .... това мнение здраво е заседнало в мисленето на българина ... 8) .... аз не съм видял сервизна книжка например , където да пише : ;)
м10 Д - 30 км
диона супер - 200 км
мотул - 10000км.....
Всички доколкото знам , пишат : смяна на маслото - 15000 км да кажем - и толкова ! ( за конкретния модел ) ....а нашенските маслари имат интересно твърдение - скъпо масло - много километри ..... Маслото трябва да се сменя на предписания от производителя на автомобила пробег .... ако ползваш по качествено масло - то е за твоя кеф сметките за километрите мисля че може да ги прави един - който е измислил колата :)
Може би греша - дайте ми пример и ще си трая :)
Успех :D

Както винаги, всичко е относително, и истината е някъде по средата.
Пример :
масло Х, полусинтетично (и това определение не е много точно, но въпроса съм го засягал и в други теми) - да речем на 5000 км вече е загубило голяма част от най-важните си качества. Добре е да се смени (от този, който мисли за двигателя си - въпреки че който мисли едва ли би правил сметки "кое масло кара повече", и кое е по-евтино). Същият двигател, при същата експлоатация, с напълно синтетично масло ("пълна синтетика", както е заседнало), би изкарал примерно около 7000 км, докато маслото стигне същия хал. Та ето откъде идват тези 2000 км повече.
Това не означава обаче автоматично, че по-скъпото масло ще "изкара" повече километри - просто още много други фактори влияят на цената, не само качеството.
А, и още нещо - не е догма, че минералното масло е 15W40, полусинтетичното - 10W40, синтетичното - 5W40. Има и други вискозитетни класове (като напр. 0W40, 5W30, 0W30, 15W50, ... ), има и напълно синтетично масло 10W40.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 04 авг 2008 9:44


juve прав си че тия смени са емпирични и на уста ,ама аз на мойта кола manual нямам щото е втора злоупотреба ,отделно и да имам 1З е проектиран сигурно преди 18 години ,та на дали тогава инженерите от ФВ са знаели кво масло ще има на пазара 2008 година :idea: Иначе колко се кара едно масло зависи от това кога ще загуби миещи и триещи свойства /обикновенно първо заминават миещите/ - от тук е нормално синтетичното и полусинтетичното да се кара повече.Тва последното си го спомням от една лекция която ни изнасяха някви от лабораторията на Пристаойл още когато бях в ТМТ-то.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Stef4osg и 50 госта