Проблем с динамото голф 3 моля за инфо.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
libris
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 27 ное 2008 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Проблем с динамото голф 3 моля за инфо.

Мнениеот libris » Пет 02 яну 2009 9:28


колеги динамото ми е 90А. на голф 3 1,6 101к.с , значи като подам контакт тябва да ми светнат на таблото лампата за масло и акомулатора , но вече лампата за акомулатора неиска да свети , когато запаля лампата за акомулатора леко премижва и фаровете през ноща светят слабо се едно че само от акумолатора черпи ток като е изфорсирам кам 4000-5000 оборота. тогава лампата за акумолатора загасва и светлината на фаровете се усилва както и на таблото лампичките , какво ще ме посаветвате!!! това всичкото го прави не постоянно но зачестиха случаите !




Потребителски аватар
libris
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 27 ное 2008 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

колеги

Мнениеот libris » Пет 02 яну 2009 12:39


четките на динамото каде се намират вътре в корпуса или отзад на капака кадето са кабелите??? колко четки са на брой?? лесно ли се сменят ? мога ли аз да ги сменя?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 02 яну 2009 12:52


Хубавото е,че на тези мотори,генераторът е на удобно за работа място.
Както може би знаеш има 2 модела генератори - Bosch и Valeo.
Аз съм с Valeo,затова описанието по-надолу е за Валео.
За да стигнеш до регулатора на напрежението и четките - те са в едно,демонтируемо тяло,трябва да свалиш пластмасовия капак на генератора.Откачаш едната клема на акумулатора (минуса,че е по-безопасно),махаш кабелите от генератора и отвиваш гайките на пластмасовия капак.При мен на Валео-то бяха 3,при Бош-а не знам колко са.
Като свалиш капака ще видиш регулатора и четките на него.Отвиваш някоя друга гайка и той пада целия.Ще прецениш състоянието на четките.При така посочения проблем причините може да са две - износени четки и/или изпляскал регулатор.
Ако са само четките,те могат да се сменят - малко е пипкава работа и си трябва и малко опит с поялник,специално при моя регулатор,се пробиват и дупчици,за да може да се свалят старите четки и за да се монтират новите (френското валео си е френска чикия - принципно регулаторът е предвиден да се сменя целия).Аз си смених само четките.Струваха ми 1 лев и мойта майсторска работа.
Иначе целия регулатор при мен е някъде около 40 лева,неоригинален,разбира се.
При Бош съм чувал,че четките се сменят доста по-лесно,освен това регулаторът трябва да е по-евтин.

Откачи регулатора с четките и отивай с него в магазина.Питай за цена,ако те устройва - взимаш цял,ако не те устройва - само четки и дерзаеш.

Може би някъде във форума има тема за смяна на четки и регулатор не съм търсил.

Ако разбираш руски на www.volkswagen.msk.ru в техния форум има описание със снимки как се подменят тези компоненти.Успех и няма да се плашиш,това е обикновен генератор.

EDIT: ето ти темата в руския форум за Валео,при мен положението и начинът на действия бяха същите: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =41721&hl=


Потребителски аватар
libris
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 27 ное 2008 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

:

Мнениеот libris » Пет 02 яну 2009 14:15


много ти благодаря колега!!! love.vwclub задължен съм ти, аз също съм с Valeo и това което казваш е точно така , пък за поялника не се претиснявай аз това работя в кцм ама незнаех устройството на автогенератора , и по-добре е да се попита няма срамно защото всичко пари! мен ми се струва че са четките защото ту дава ту недава пак ти благодаря от сърце


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 02 яну 2009 17:25


Радвам се,че ти бях полезен!


uberko
Мнения: 39
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 19:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот uberko » Пет 02 яну 2009 18:06


В началото на декември и мен ме изостави генератора. Случи се като се връщах от Велинград, добре че тъкмо се добрах до Пловдив, и свърши тока и в акумулатора. Проблема си беше точно в четките бяха изядени максимално и едната дори беше отчупена. Генератора ми е валео и смених цялата част заедно с регулатора понеже ме очакваше още път и нямаше време да сменяме четките, а и не бях напълно сигурен дали само в тях е е проблема. Цялата работа по подмяната е около 10-15мин.
Регулатора с четките го намерих за 18лв. нов, някаква английска марка, мога да ти кажа магазинчето в Пловдив ако те интересува. Само четките струват 1,50лв и смяната им е супер лесна, само ти трябва малко по-силен поялник, че като гледам бая калай си има по тях.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Пет 02 яну 2009 23:26


Сещам се за още един възможен проблем, а той е износени колектори на ротора. Тези колектори могат да се сменят. За съжаление ремонта се усложнява значително, защото алтернатора се разглобява целия. За нов генератор не си и помисляй! Струва стотин лв.


Потребителски аватар
libris
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 27 ное 2008 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

колеги

Мнениеот libris » Съб 03 яну 2009 10:45


още тази сутрин отворих задният капак на генератора и свалих часта с четките и регулатора значи четките бяха добре ,ама забелязах че едната четка от вътрешният край е по малка по площ , и там е изхабила повече медният пръстен и чак е станало черно, те и двете бяха черни ама тази от вътрешният краи повече ! запалих колата и с финна шкурка допрях първо до единият после до другият пръстен излъсках ги максимлно ,после всяка гайка която има връска с преминаването през нея ток бях лъснал и като го сглобих заработи както трябва ,ама незнам за колко време, ама ми се струва че има още хляб!


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: колеги

Мнениеот andro_ » Съб 03 яну 2009 13:08


libris написа:още тази сутрин отворих задният капак на генератора и свалих часта с четките и регулатора значи четките бяха добре ,ама забелязах че едната четка от вътрешният край е по малка по площ , и там е изхабила повече медният пръстен и чак е станало черно, те и двете бяха черни ама тази от вътрешният краи повече ! запалих колата и с финна шкурка допрях първо до единият после до другият пръстен излъсках ги максимлно ,после всяка гайка която има връска с преминаването през нея ток бях лъснал и като го сглобих заработи както трябва ,ама незнам за колко време, ама ми се струва че има още хляб!

И при мен вътрешната четка е по-износена и при мен вътрешния меден пръстен е по-износен...Еднакви болежки.


Потребителски аватар
libris
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 27 ное 2008 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

:)

Мнениеот libris » Съб 03 яну 2009 13:23


такъва е все пак е GOLF :034:


Потребителски аватар
SIMETO1
Мнения: 498
Регистриран на: Вто 10 юни 2008 20:27
Автомобил: Passat B5
Двигател: AJM 1999
Местоположение: Плевен

Мнениеот SIMETO1 » Съб 03 яну 2009 19:29


колега виж си генератора дали зарежда добре


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Съб 03 яну 2009 19:31


Ако видиш зор за смяна на колекторите, мога да ти препоръчам майстор в Пловдив. На мен ми взе 25 лв. при разглобен алтернатор.


Потребителски аватар
libris
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 27 ное 2008 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

колега

Мнениеот libris » Нед 04 яну 2009 12:19


колега благодаря ще те имам в предвид !



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта