Кога се сменя масления филтър?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 08 дек 2004 10:57


GOLFER написа:
WDW написа:Незнам какво точно филтрира тоя филтър,
ами маслото !
но знам,че докато мотора е студен под определените градуси , филтъра пуска всичко и все едно него го няма !!!! това да не е теромастат бре?
Това е и една от причините колата да не се юрка здраво докато не е загряло маслото !!!!причината е защото като загрее се получават луфтове-ФИЗИКА!


Само да вметна по точка 3 :
Според мен като загрее се ОБИРАТ луфтовете.
А като е студен има луфтове и затова похлопва.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 08 дек 2004 11:08


rmk написа: ......

някои се обират някои се отварят-в зависимост от линейните разширения на различните материали при еднакви температури. :wink:


Потребителски аватар
problemche
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот problemche » Сря 08 дек 2004 21:10


Много ви благодаря клеги!!! Получих нужната информация за мен!!! Да сте живи и здрави всички :lol:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 09 дек 2004 14:13


vaskoto1 написа:
rmk написа: ......

някои се обират някои се отварят-в зависимост от линейните разширения на различните материали при еднакви температури. :wink:

Не искам да се заяждам (просто да си изясня нещата за мен).
Двигателя работи при работна температура от токоло 90 градуса. При тази температура различните елементи вътре в него са се разширили да речем различно, но постепенно се "ушлайфват" и се стига до момента в които нещата са напаснати идеално и няма луфтове. "Стружките" от пристъргването са в масления филтър. Когато двигателя почне да истива тогава може да се получи нелинейно събиране на детайлите му и съответно луфтове. Според мен ако при загрят двигател има луфтове - работата хич не е добре !

Освен това аз тръгнах от ето това изказване :
Това е и една от причините колата да не се юрка здраво докато не е загряло маслото !!!!причината е защото като загрее се получават луфтове-ФИЗИКА!
, което звучи малко странно :
Тоест ако това горе е вярно то :
- когато колата загрее се получават луфтове и може да се "юрка"
- когато е студена луфтове няма и не може да се "юрка"
просто малко странно ми звучи :?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 09 дек 2004 20:15


е нека не ти звучи странно защото ризата се свива около буталото дори само поради факта че е с различна дебелина на материала-не ми се навлиза в детайли не е само това има лагери има допуски има 1000 чудеса-ако искаш дай на лични-но само ще те помоля да помислиш защо според експертите най вреден е СТУДЕНИЯ СТАРТ и защо най много се износва мотора ако се кара студен...
и защо един тир кара по милион-два а една кола не може (само не ми казвай че двигателя е проектиран така-не е) даже имаше една тема за тия които я помнят за един пасат който го отвори човека на 8-900 000 км. и то не защото имало нужда а защото просто решил че му е време. ама през това време (адски кратко в полза на истината беше) не я е гасил почти.
ако не ми вярваш-попитай някой на когото вярваш за тия работи но недей да спориш-не си прав.
с най добри чуства-поздрави. :D


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 09 дек 2004 20:31


Васе за тировете може да поспориме. Значи според мене основната причина за дългия живот на двигателите на тировете са ОБОРОТИТЕ. Ако не се лъжа оборотомерите им бяха до 3 000 оборота, като червеното е от около 2000


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 09 дек 2004 22:35


Васко, ти просто повтаряш моите думи.
Горе съм написал, че ми се вижда странно когато двигателя загрее да се появат хлабини (луфтове).
Ти успорваш това и като пример казваш, че ризите се свиват около буталата, което е потвърждение на моето изказване за при загряване хлабините изчезват.
Просто не знам какво повече да напиша .....

За студеня старт ми е ясен проблема и той е отново големите хлабини както и стеклото се в картера масло. А за тировете сам си си отговорил - като ги запалиш и просто не ги гасиш, така че студените стартова са относително рядко (никой не си полва тира за да си ходи сутрин и вечер на работа).

Хайде със здраве.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 13 дек 2004 18:27


Когато филтъра е мръсен или е студено и двигателя още не е загрял и маслото е визкозно, съпротивлението на филтъра е високо и двигателя не се маже добре. За двигателите на VW pri okolo 2 bar разлика в налягането на вход и изход на филтъра, клапана се отваря и маслото заобикаля филтриращият елемент. Това не е добре, но е още по зле ако име недостатъчно мазане.Имаше в един руски сайт много добре описан експеримент. Един юнак си беше сложил датчик който му показва кога въпросният клапан е отворен и бе установил че при температура 60=70 градуса клапана е все още отворен!


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Вто 14 дек 2004 0:46


Ето и на мен откъде ми се въртеше температурата като понятие за масления филтър !!!! :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта