компютър или бобина голф3 - непали (решено)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
pmidas
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот pmidas » Чет 11 окт 2012 1:24


Ето малко ъпдейт по темата.
Днес благополучно прибрах колата пред блока и мога спокойно да ровичкам по нея. Какво съм намислил:

1. Да проверя всички бушони в купето (надявам се 12-те волта които трябва да отидат до бобината минават през бушон)
2. Да проверя бушоните под предния капак (релетата всъщност още незнам как да ги проверя)
3. Меря трите клеми на буксата която влиза в бобината/комутатора - трябва да намеря 12 волта на средната
4. Ако не намеря тези 12 волта .... разглабям пластмасите под чистачките и търся компа. Проверявам дали кабела между компа и бобината/комутатора е здрав.
5. Ако е здрав може да разглобя компа (ако се разглабя) да видя какво има вътре :)




Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот Ivo 1983 » Чет 11 окт 2012 7:25


Най-лесно е да пробваш, както те съветват колегите с бобина от приятел. Пък после вече, ако не е от нея ще го мислиш :wink:


pmidas
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот pmidas » Пет 12 окт 2012 15:24


няма покрай мен колега с подобна бобина който познавам.

Сега проверих бушоните ... всичките са здрави.
Има 2 релета в бушонерата на купето които на крачетата имат малко ръжда ... почистих я и пак ги поставих на местата им.

Бобината явно е била поправяна понеже има топъл силикон или нещо подобно което е върху нея (все едно да запълни дупка - изглежда като разтопена пласмаса)

Откачих кабела от буксата (този с 3те пина) от бобината и почнах да меря .... едната пробка на маса (- са на акумулатора) другата на всеки пин по отделно. Това което показва е 0 (при изваден ключ и на контакт). Опитах се да проследя кабела но е невъзможно. Може аз да не меря нещо правилно ....

Сега ще отида с компютъра да пробвам да видя дали диагностичния кабел от е-бей ще проработи с ваг-ком-лите.


VCDS-Lite Version: Release 1.0
Friday, 12 October 2012, 16:40:22:0


Chassis Type: 1H - VW Golf/Vento III
Scan: 01,02,03,08,12,15,25,41,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 032-906-030-AEE.LBL
Controller: 032 906 030 G
Component: MARELLI 1AV 1949
2 Faults Found:
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
07-10 - Signal too Low - Intermittent
00609 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 1H0-953-257.LBL
Controller: 1H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0S2172447 V00
Coding: 09600
Shop #: WSC 00000
No fault code found.


Потребителски аватар
eo-
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 23 яну 2012 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот eo- » Пет 12 окт 2012 15:53


Колега ако бобината е като на моя голф да мина да пробваме :)


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот Bioside » Пет 12 окт 2012 16:33


На бобината отиват 3 кабела.
Черен 1.5мм-кл15 +
Кафяв 1.5мм-маса -
Зелен с червено 0.5мм средния-този идва от компютъра и подава минус за отпушване и плюс за запушване.Да пробваш бобината без да отрежеш този кабел не става.Да го отрежеш и след пробата пак да го запоиш за мен не е естетично.Аз махам буксата и захранвам бобината направо от акумулатора като спазвам поляритета + и -.На средния извод подавам маса и трябва да прескача искра на кабела който отива до делкото доближен до корпуса на мотора.

Сега погледнах поста с резултатите от програмата.
00609-ти е точно за първичното захранване на комутатора но програмата ти не е регистрирана и не ти го изписва.На кафявия и черния кабел при контакт трябва да имаш напрежението на акумулатора +12в.Там можеш да пробваш и с товар примерно да включиш 21 Вт автолампа но само там .Измервания към средния извод само с уред или светодиод.Поздрави.


pmidas
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот pmidas » Пет 12 окт 2012 17:31


Мерси за отговорите.

Колата вече е жива и работи :). Разгледах хубаво бобината и това избиване с не ми хареса. Само го докоснах и то се отчупи. От бобината бяха излезли нещо като разтопена пластмаса - което се отчупи при докосване. Отдолу се виждаха намотките през дупката която зейна.

Реших че за последен път ще проверя 3 пиновия кабел. Този път застопорих едината пробка хубаво. Измерих акумулатора за проба (1-вия път показа 0 - пробката не беше поставена добре). След като се уверих че имам точното измерване от 12,5 волта преместих пробката от + на акумулатора към пиновете. ОООО чудо. Намерих си 12,5 волта на единия от крайните пинове. Пред нас има един сервиз и ги попитах дали случайно имат бобина за голф 3. Имаха Mobiletron - 60лв.

При смяната обувката на масата на бобината ми се разпадна в ръката. Разрязах кабела и направих ухо което стегнах добре за болта където беше застопорена обувката.

След завъртане на ключа - запали. Няма играещи обороти! Всичко е наред.

Мерси много за помощта момчета



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stefan1.0.0 и 59 госта