



Променливо ниво на антифриза
- bomber
- Мнения: 4315
- Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Софията
Променливо ниво на антифриза
Колеги,сутрин на студен двигател нивото на антифриза е на минимум,а след като я покарам и е вече загряла нивото е на макс.От какво може да се получава това?Вьзможно ли е понеже радиатора ми сълзи от дупчицата да влиза вьздух 

- Mustang GT-R
- Мнения: 462
- Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- doxter
- Мнения: 16
- Регистриран на: Съб 13 май 2006 8:02
- Автомобил: 1986 Golf mk2
- Двигател: EV
- Местоположение: София
- Контакти:
Mustang GT-R написа:Напълно нормално е да ти се повишава нивото на антифриза като е топъл мотора. При загряване антифриза се разширява, така че споко.
аааа това ли била причината




- Милослав
- Мнения: 3648
- Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
doxter написа:Mustang GT-R написа:Напълно нормално е да ти се повишава нивото на антифриза като е топъл мотора. При загряване антифриза се разширява, така че споко.
аааа това ли била причината![]()
![]()
щтото при мене пък се забеляза обратното явление напълних си до мах казанчето и ми изчезна безследно антифриза и нивото ми падна до малко преди минимума явно си го е изхвърлило излишното
Твоето явление е напълно обратното на описаното по горе, струва ми се че тр да си провериш маркучите и да поогледаш за теч и също така да обърнеш внимание какъв антифриз си налял .....
- madnez
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
нормално
Антифриза при загряване се разширява повече от водата. Това е напълно нормално когато е топла антифриза да е повечко в разширителния съд, а когато е студена да е по-малко. Ако сте карали кат. C там в учебника е описано когато се налива антифриз той да е по-малко количество отколкото вода. Или с накратко казано когато е студена колата антифриза да ти е малко над минимума, а не както е по принцип на средата или повечко към максимума. И капачката на съда да не е пренатегната да ти изпраска някой маркуч.
- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
Re: нормално
а знаеш ли какво може да се получи когато нямаш налягане в охладителната система?поинтересувай се малко повече и ще разбереш!madnez написа:Антифриза при загряване се разширява повече от водата. Това е напълно нормално когато е топла антифриза да е повечко в разширителния съд, а когато е студена да е по-малко. Ако сте карали кат. C там в учебника е описано когато се налива антифриз той да е по-малко количество отколкото вода. Или с накратко казано когато е студена колата антифриза да ти е малко над минимума, а не както е по принцип на средата или повечко към максимума. И капачката на съда да не е пренатегната да ти изпраска някой маркуч.



Реших и аз да ви споделя това което знам по темата.
При загряване всяко тяло се разширява, включително и антифриза. Затова са сложени тия разширителни съдове и преливници, за да поемат разликите в обемите течност на затворените системи.
Каква е идеята, системата да работи на по-високо налягане? Причината е в това, че с повишаване на налягането, се повишава и точката (температурата) на кипене на течността. С други думи, ако водата кипва при нормално атмосферно налягане (в тенджерата) при 100 градуса, то същата тази вода ако я сложиш във водна система на кола, и там налягането е 1.5bar водата ще кипне при 110 градуса примерно.
Налягането във водната система се регулира от клапан, който е именно капачката на радиатора. Ако загледате добре капачката, тя има пружина чрез която се създава усилие, посредством което се поддържа постоянно налягане заложено като стойност от производителя. Има и автомобили, при които разширителното казанче също е под налягане, има и такива с казанче - отворен тип. Но това е друга тема
Та да се върна на въпроса за капачката на радиатора - важно е според мен, винаги да е в изправност, и при покупка на нова, да се внимава. Защото ментета има навсякъде.
Друго за момента не се сещам да напиша, ако някой може да допълни нещо мисля че ще е полезно.
При загряване всяко тяло се разширява, включително и антифриза. Затова са сложени тия разширителни съдове и преливници, за да поемат разликите в обемите течност на затворените системи.
Каква е идеята, системата да работи на по-високо налягане? Причината е в това, че с повишаване на налягането, се повишава и точката (температурата) на кипене на течността. С други думи, ако водата кипва при нормално атмосферно налягане (в тенджерата) при 100 градуса, то същата тази вода ако я сложиш във водна система на кола, и там налягането е 1.5bar водата ще кипне при 110 градуса примерно.
Налягането във водната система се регулира от клапан, който е именно капачката на радиатора. Ако загледате добре капачката, тя има пружина чрез която се създава усилие, посредством което се поддържа постоянно налягане заложено като стойност от производителя. Има и автомобили, при които разширителното казанче също е под налягане, има и такива с казанче - отворен тип. Но това е друга тема

Та да се върна на въпроса за капачката на радиатора - важно е според мен, винаги да е в изправност, и при покупка на нова, да се внимава. Защото ментета има навсякъде.
Друго за момента не се сещам да напиша, ако някой може да допълни нещо мисля че ще е полезно.
- madnez
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ре
provigo мн точно казано! titi28 дуде
къде видя да караме с отворена капачка, то ако беше така нямаше да слагат съд с капачка и клапан отдолу ами лиген
Просто казвам да не е пренатегната
има разлика.



- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
Re: ре
при охлабена капачка как се създава необходимото налягане в системата това имам предвид!madnez написа:provigo мн точно казано! titi28 дудекъде видя да караме с отворена капачка, то ако беше така нямаше да слагат съд с капачка и клапан отдолу ами лиген
Просто казвам да не е пренатегната
има разлика.
Че ти мислиш ли когато имаш охлабена капачка, че налягането ще е колкото трябва? Пък да не говорим ако въобще я няма, тогава със сигурност няма да има налягане, или може би някакво минимално породено от въртенето на помпата. Но системата ще е отворен тип. Аз не съм си правил такива експерименти. Това не значи че като не е под налягане системата, помпата няма да върти течността и пак да си охлажда мотора. Аз не съм толкова навътре в нещата теоретично, че да описвам процесите, и да пиша формули
Аз да си призная не карам VW и не знам как е при вас монтирането на капачката към радиатора, но едва ли е нещо по различно. Не мога да си представя как може да се пренатегне, те са си така конструирани, че като се стегне и си опира там в едни ограничители, и това е. Не можеш да я стегнеш повече. Но със сигурност може да не е стегната до упор, и да е хлабава, или накриво монтирана. Това вече е друг въпрос.

Аз да си призная не карам VW и не знам как е при вас монтирането на капачката към радиатора, но едва ли е нещо по различно. Не мога да си представя как може да се пренатегне, те са си така конструирани, че като се стегне и си опира там в едни ограничители, и това е. Не можеш да я стегнеш повече. Но със сигурност може да не е стегната до упор, и да е хлабава, или накриво монтирана. Това вече е друг въпрос.
- K04A
- Мнения: 18
- Регистриран на: Нед 05 ное 2006 14:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Аз мисля, че положението на bomber не е толкова безпроблемно. Капачката на разширителното казанче е паро-въздушен клапан, който поддържа налягане на антифриза при загрял двигател, а при изстиване позволява налягането в системата да се изравни с атмосвернота. В неговия случай при охлаждане въздух влиза не само през капачката, но и през дупчицата на радиатора и образува въздушен джоб в системата, който може да му създаде проблеми. Моят съвет е да си оправи радиатора!
[/quote]

- madnez
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
:)
provigo то там е проблема, че не караш Фау ВЕ
Капачката е на разширителния съд и не са метални, можеш да я натегнеш можеш просто да я завиеш като човек.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта