Променливо ниво на антифриза

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Променливо ниво на антифриза

Мнениеот bomber » Съб 04 ное 2006 12:13


Колеги,сутрин на студен двигател нивото на антифриза е на минимум,а след като я покарам и е вече загряла нивото е на макс.От какво може да се получава това?Вьзможно ли е понеже радиатора ми сълзи от дупчицата да влиза вьздух :roll:




Потребителски аватар
Mustang GT-R
Мнения: 462
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mustang GT-R » Съб 04 ное 2006 12:43


Напълно нормално е да ти се повишава нивото на антифриза като е топъл мотора. При загряване антифриза се разширява, така че споко. :wink:


Потребителски аватар
doxter
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 13 май 2006 8:02
Автомобил: 1986 Golf mk2
Двигател: EV
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот doxter » Съб 04 ное 2006 12:50


Mustang GT-R написа:Напълно нормално е да ти се повишава нивото на антифриза като е топъл мотора. При загряване антифриза се разширява, така че споко. :wink:


аааа това ли била причината :) :) :) щтото при мене пък се забеляза обратното явление напълних си до мах казанчето и ми изчезна безследно антифриза и нивото ми падна до малко преди минимума явно си го е изхвърлило излишното :)


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Съб 04 ное 2006 13:06


doxter написа:
Mustang GT-R написа:Напълно нормално е да ти се повишава нивото на антифриза като е топъл мотора. При загряване антифриза се разширява, така че споко. :wink:


аааа това ли била причината :) :) :) щтото при мене пък се забеляза обратното явление напълних си до мах казанчето и ми изчезна безследно антифриза и нивото ми падна до малко преди минимума явно си го е изхвърлило излишното :)


Твоето явление е напълно обратното на описаното по горе, струва ми се че тр да си провериш маркучите и да поогледаш за теч и също така да обърнеш внимание какъв антифриз си налял .....


Потребителски аватар
ivo8181
Мнения: 556
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:51
Автомобил: MK 4 GTI
Двигател: 1.8 TURBO
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ivo8181 » Съб 04 ное 2006 13:26


Според мен е нормално е да ти се повишава нивото на антифриза когато е загрял мотора :roll: а при загряване антифриза се разширява и сьздава налягане в самата система,а когато истине нивото в разширитилния сьд спада :!:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 04 ное 2006 13:43


не барай нищо..чудно е.
Антифриз се гледа сутрин на студено.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 04 ное 2006 14:16


wili98 написа:не барай нищо..чудно е.
Антифриз се гледа сутрин на студено.
Ако е топло сутринта,не го гледаме-нали! :D :wink: :wink: :wink:


Потребителски аватар
madnez
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

нормално

Мнениеот madnez » Вто 07 ное 2006 15:57


Антифриза при загряване се разширява повече от водата. Това е напълно нормално когато е топла антифриза да е повечко в разширителния съд, а когато е студена да е по-малко. Ако сте карали кат. C там в учебника е описано когато се налива антифриз той да е по-малко количество отколкото вода. Или с накратко казано когато е студена колата антифриза да ти е малко над минимума, а не както е по принцип на средата или повечко към максимума. И капачката на съда да не е пренатегната да ти изпраска някой маркуч.


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Re: нормално

Мнениеот titi7707 » Вто 07 ное 2006 20:56


madnez написа:Антифриза при загряване се разширява повече от водата. Това е напълно нормално когато е топла антифриза да е повечко в разширителния съд, а когато е студена да е по-малко. Ако сте карали кат. C там в учебника е описано когато се налива антифриз той да е по-малко количество отколкото вода. Или с накратко казано когато е студена колата антифриза да ти е малко над минимума, а не както е по принцип на средата или повечко към максимума. И капачката на съда да не е пренатегната да ти изпраска някой маркуч.
а знаеш ли какво може да се получи когато нямаш налягане в охладителната система?поинтересувай се малко повече и ще разбереш! :shock от една отворена капачка на казанчето ми прееба гарнитурата на главата на старото ми опелче! :cry: ако трябва да се кара с отворена капачка хората щяха да сложат нещо просто да не се губи антифриз от казанчето,не случайно е сложена такава капачка която да задържа налягяне в системата и при по високо налягане има клапанче което го изпуска! :D


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Сря 08 ное 2006 0:00


Реших и аз да ви споделя това което знам по темата.
При загряване всяко тяло се разширява, включително и антифриза. Затова са сложени тия разширителни съдове и преливници, за да поемат разликите в обемите течност на затворените системи.
Каква е идеята, системата да работи на по-високо налягане? Причината е в това, че с повишаване на налягането, се повишава и точката (температурата) на кипене на течността. С други думи, ако водата кипва при нормално атмосферно налягане (в тенджерата) при 100 градуса, то същата тази вода ако я сложиш във водна система на кола, и там налягането е 1.5bar водата ще кипне при 110 градуса примерно.
Налягането във водната система се регулира от клапан, който е именно капачката на радиатора. Ако загледате добре капачката, тя има пружина чрез която се създава усилие, посредством което се поддържа постоянно налягане заложено като стойност от производителя. Има и автомобили, при които разширителното казанче също е под налягане, има и такива с казанче - отворен тип. Но това е друга тема :)
Та да се върна на въпроса за капачката на радиатора - важно е според мен, винаги да е в изправност, и при покупка на нова, да се внимава. Защото ментета има навсякъде.
Друго за момента не се сещам да напиша, ако някой може да допълни нещо мисля че ще е полезно.


Потребителски аватар
madnez
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ре

Мнениеот madnez » Сря 08 ное 2006 13:58


provigo мн точно казано! titi28 дуде :) къде видя да караме с отворена капачка, то ако беше така нямаше да слагат съд с капачка и клапан отдолу ами лиген :) Просто казвам да не е пренатегната :wink: има разлика.


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Re: ре

Мнениеот titi7707 » Сря 08 ное 2006 18:20


madnez написа:provigo мн точно казано! titi28 дуде :) къде видя да караме с отворена капачка, то ако беше така нямаше да слагат съд с капачка и клапан отдолу ами лиген :) Просто казвам да не е пренатегната :wink: има разлика.
при охлабена капачка как се създава необходимото налягане в системата това имам предвид!


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Чет 09 ное 2006 0:19


Че ти мислиш ли когато имаш охлабена капачка, че налягането ще е колкото трябва? Пък да не говорим ако въобще я няма, тогава със сигурност няма да има налягане, или може би някакво минимално породено от въртенето на помпата. Но системата ще е отворен тип. Аз не съм си правил такива експерименти. Това не значи че като не е под налягане системата, помпата няма да върти течността и пак да си охлажда мотора. Аз не съм толкова навътре в нещата теоретично, че да описвам процесите, и да пиша формули :)
Аз да си призная не карам VW и не знам как е при вас монтирането на капачката към радиатора, но едва ли е нещо по различно. Не мога да си представя как може да се пренатегне, те са си така конструирани, че като се стегне и си опира там в едни ограничители, и това е. Не можеш да я стегнеш повече. Но със сигурност може да не е стегната до упор, и да е хлабава, или накриво монтирана. Това вече е друг въпрос.


Потребителски аватар
K04A
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот K04A » Пет 10 ное 2006 11:55


Аз мисля, че положението на bomber не е толкова безпроблемно. Капачката на разширителното казанче е паро-въздушен клапан, който поддържа налягане на антифриза при загрял двигател, а при изстиване позволява налягането в системата да се изравни с атмосвернота. В неговия случай при охлаждане въздух влиза не само през капачката, но и през дупчицата на радиатора и образува въздушен джоб в системата, който може да му създаде проблеми. Моят съвет е да си оправи радиатора! :wink: [/quote]


Потребителски аватар
madnez
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

:)

Мнениеот madnez » Съб 11 ное 2006 19:44


provigo то там е проблема, че не караш Фау ВЕ :lol: Капачката е на разширителния съд и не са метални, можеш да я натегнеш можеш просто да я завиеш като човек.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: SimonDosev и 61 госта