Значи малко ъп на темата, защото днес ми се наложи да свалям пластмасата пред километража, защото стъклотото(то е пластмаса де) на самия километраж, вибрираше много и ме дразнеше
Както и да е, капнах няколко капчици Капчица и сега всичко спи
Искам само да уточня някои неща за колегите, които тепърва ще свалят черната, правоъгълна пластмаса, защото всичко там е много фино и никой не желае да счупи някоя от пластамсите докато ги сваля!
Ще използвам снимките от немската тема, защото аз не снимах.

1. Значи първо препоръчвам да се свали малкото капаче до ЦД-то обозначено с "1". То е пластмасово и щипките, които го държат за таблото също са пластмасови. С тънка отверка и лек напън излиза.
2. После се сваля капачето обозначено с номер "2". Там на мен лично ми седи подгряването на седалките, но на колите, които нямат тази екстра е само пластмасата. При мен, може би заради ключа за подграване, тази пластмаска се държи на две метални скоби и излиза като се напъне леко или отгоре или отдолу, не отстрани! Ако няма такъв ключ, може би излиза като съседната пластмаска.
3. Като сте свалили вече двете пластмаси виждате дясното винтче, което държи пластамасата пред таблото.
Сега е ред на другата страна:

4. Сваляте леко, отново с отверка, пластасата с лампичките за АБС-а и Airbag-а, обозначена с "3".
5. Сега е много важно, пластасата с ключа за светлините, номер "4", се държи с едно малко палче, което се падна отзадната страна. Като се наведете леко и погледнете в дупката ще го видите. Това палче се натиска и то освобождава ключа. Не е на крачета, както аз си мислех и напъвах с отверката.
!!! Не се сваля както е показано на снимката, с напъване с отверката от долната страна, ще го счупите!!! 6. След като пластмаса с ключа е излезнала, препоръчвам да го свалите, откачайки кабелите отзад, така ще работите по-спокойно.
7. До тук добре. Вече трябва да можете да виждате и лявото винтче, държащо пластамасата пред таблото.
8. Тъй като пластмасовия панел с духалката на парното защипва голямата пластмаса, е хубаво да го свалите и него. За целта отвивате двете винтчета, които се падат зад пластмасовата решетка на духалката (като застанете право пред нея ще го видите, трябва ви дълга, тънка, кръстата отверка), номер "5" и след това развивате винтчето в долния ляв ъгъл, означено с "6".
Можете и да не сваляте конзолата с духалката, но аз неможах да се справя без да я свалям и щях да счупя пластмасата, защото точно около лявото винтче на пластмасата се застъпват много гадно!
9. След като сте свалили конзолата с духалката (пазете само винтчетата да не излязат, че после много трудно се вкарват), развивате двете винтчета на пластамасата, освобождавате крачето, което се пада в горния десен ъгъл (лявото вече няма какво да го държи, тъй като сте махнали конзолата с духалката) и вече можете спокойно да извадите правоъгълната пластмаса. Под нея вече виждате и километража, който също се държи на две винтчета, в горния си край, и в пластасови обувки отдолу.
Ако сте с чупещ волан, не е нужно да махате пластмасите около волана, както е казал колегата по-горе. Просто поставяте волана в най-долното му положение и сте готови. Целта е да се освободи пластмасовия палец, който е отдолната страна на пластамасата.
Ако не сте с чупещ се волан, трябва да свалите пластмасите около волана. Държат се на два винта "х". Отвивайте и завивайте много леко и внимателно, защото точно тези пластмаси, около волана са толкова тънки, че се чупят с поглед. Явно точно тук швабата е решил да поспести малко мат'риал.

Ами това е, надявам се да съм бил или да бъда полезен на някой колега, на когото му предстои сваляне на пластмасите по таблото.
Поздрави
